  • 1. Data: 2011-05-12 20:03:24
    Temat: Odgrzybianie klimy ultradźwiękami
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    Wieści niosą, że najskuteczniejsza metoda a zarazem najdroższa w serwisach.

    Z ciekawości chciałem poczytać o tej metodzie np. pierwsza lepsza strona:
    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/odg.html

    ...a kuku i co tam widać? Naczynie z wydobywającą się mgiełką z płynem.
    Patrzę na urządzenia do tej metody, jakiś kosmos cenowy. Od razu nasunął
    mi się pomysł użycia jonizatora/parownika ultradźwiękowego za 15zł lub
    ultradźwiękowego nawilżacz powietrza z alegrosza;-).
    Albo czegoś nie wiem, albo wystarczy dokupić odpowiedni preparat do
    metody ultradźwiękowej i mamy bardzo skuteczne odgrzybianie w dobrej
    cenie (preparat też już znalazłem 18zł).
    Gdzieś popełniam błąd w rozumowaniu? ;-)

  • 2. Data: 2011-05-12 20:45:24
    Temat: Re: Odgrzybianie klimy ultradźwiękami
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 May 2011 20:03:24 +0200 osobnik zwany Maciek
    wystukał:

> [...]
    > ultradźwiękowej i mamy bardzo skuteczne odgrzybianie w dobrej cenie
    > (preparat też już znalazłem 18zł). Gdzieś popełniam błąd w rozumowaniu?

    przecież to zwykły ultradźwiekowy nawilżacz

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-05-12 20:51:09
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Niewiele jest skuteczniejszych środków na grzyby i pleśnie niż chlor, lub nadtlenek
    wodoru.
    Tylko jak chlor zastosować w aucie??

    -----

  • 4. Data: 2011-05-12 21:01:15
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > przecież to zwykły ultradźwiekowy nawilżacz

    Tak, ale jaka jest różnica pomiędzy profesjonalnym urządzeniem do metody
    ultradźwiękowej a nawilżaczem? Pytam bo nie wiem. Na moje oko jedno i
    drugie rozpyla tylko jakąś substancję w postaci mgiełki.

  • 5. Data: 2011-05-12 21:01:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 May 2011 21:01:15 +0200 osobnik zwany Maciek
    wystukał:

    na moje też :)

  • 6. Data: 2011-05-12 21:22:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Niewiele jest skuteczniejszych środków na grzyby i pleśnie niż chlor, lub nadtlenek
    wodoru.
    > Tylko jak chlor zastosować w aucie??
    ja bym zaryzykował stwierdzenie, ze całą instalacje mozna by giętką
    dyszą ciśnieniową wymyć od środka. zero chemii, i tanie jak barszcz. Nie
    wiem tylko czemu sie nie stosuje...
    ToMasz

  • 7. Data: 2011-05-12 21:48:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 12 May 2011 21:22:53 +0200, ToMasz napisał(a):

    > ja bym zaryzykował stwierdzenie, ze całą instalacje mozna by giętką

    a mógłbyś proszę zaryzykować zaprzestanie dokarmiania śmiecia?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 8. Data: 2011-05-13 00:44:12
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Trzeba by go dosłownie "wlać" do układu wentylacyjnego auta
    przy wyłączonym nawiewie.
    Chlor jest cięższy od powietrza.

    Albo przy włączonej klimie na obiegu wewnętrznym wpuścić
    chlor szybko do auta przez bagażnik i go zamknąć.
    Chlor jest trujący, więc wdychanie go należy ograniczyć
    do minimum.

    Możnaby także wykorzystać bielinkę chlorową w taki sposób,
    aby ją jakoś ogrzać, by wydzielić w ten sposób jak najwięcej
    chloru.
    Np wstawić naczynie z bielinką do dużej miski z gorącą wodą
    i zamknąć auto przy włączonym obiegu wewnętrznym + klima.

    Z pół godziny powinno wystarczyć.

    Na koniec trzeba by jeszcze wywietrzyć porządnie całe auto
    odpowiednio długo do całkowietego pozbycia się zapachu
    chloru.

    Coś w tym rodzaju.

    --
    CB