  • 61. Data: 2013-08-18 14:10:54
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > Pracowały nawet małe dzieci, często w tragicznych warunkach.
    > Niestety.
    > Taki były czasy. Nie były to jednak czasy niewolnictwa - sytuacja
    > ludzi do tego zmuszała. Powody były oczywiste, jednak przez lewicę dziś
    > jakby celowo przemilczane :D
    > Nie ma co jednak porównywać czasów obecnych z tamtymi. Dziś wolumen
    > produkcji jest nieporównywalnie większy.
    > Nit z głodu *nie musi* umierać. Medycyna poszła do przodu. Mniej
    > noworodków umiera.... ect.
    > Za to wolności gospodarczej jak na lekarstwo.

    to nie jest takie proste... takei czarno białe, wolność gospodarcza kontra
    socjalizm.

  • 62. Data: 2013-08-18 14:15:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 14:07, Sylwester Zarębski wrote:
    > Ale to przecież oczywiste. Wolność gospodarcza firmy kończy się tam
    > gdzie zaczyna wolność pracownika, czy wolność innej firmy - jednemu damy
    > więcej, drugiemu trzeba zabrać.

    Jakiś przykład?

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 63. Data: 2013-08-18 14:16:07
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 14:10, Marek Dyjor wrote:
    > to nie jest takie proste... takei czarno białe, wolność gospodarcza
    > kontra socjalizm.

    Oczywiście, że nie jest.
    Widać to jak na dłoni w rozmowach... choćby tu na grupie ;-)

  • 64. Data: 2013-08-18 14:22:36
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 14:15:26 +0200, quent napisał(a):

    > Jakiś przykład?

    Prawa pracy i ochrona pracownika, np. zabrania się pracy na wysokościach
    bez zabezpieczeń - ogranicza się wolność gospodarczą.
    Patenty - jednej firmie dajemy prawo produkcji, drugiej zabieramy -
    ogranicza to wolność gospodarczą drugiej firmy.
    Etc, etc...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 65. Data: 2013-08-18 14:23:42
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 14:00, Marek Dyjor wrote:
    > Certyfikaty powinny dotyczyć tylko zawodów gdzie złe wykonanie
    > obowiązków może bezpośrednio zagrozić czyjemuś życiu.

    No i mamy "prawo jazdy" przymus ubezpieczeń a *mimo tego ciągle giną
    ludzie.
    ...a może *dzięki temu*?

    > kierowca, architekt, konstruktor, ochroniarz, zawody medyczne...

    Wszystko to sprawi tylko tyle, że klient końcowy będzie miał drogo.

    Jedyne co powinno być w tym przypadku
    usprawnione/dofinansowane/zmodernizowane to aparat państwa typu -
    sądy/policja.

    Nie koszmarnie droga niewydolna profilaktyka a właśnie wolność ale i
    *odpowiedzialność*.
    Ludzi trzeba zacząć traktować nie jak dzieci ale jak osoby dorosłe i
    odpowiedzialne. Wtedy nie będą mieli wyjścia i zaczną zachowywać się
    dorośli.
    Ktoś komuś wejdzie w szkodę - pozew, sprawny sąd - dotkliwa nieunikniona
    kara.

  • 66. Data: 2013-08-18 14:25:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 14:22, Sylwester Zarębski wrote:
    > Prawa pracy i ochrona pracownika, np. zabrania się pracy na wysokościach
    > bez zabezpieczeń - ogranicza się wolność gospodarczą.

    No i to jest złe.
    Dlaczego niby obowiązkowo te zabezpieczenia?
    I tak dekarze na co dzień ich nie używają.
    Po co więc one?

  • 67. Data: 2013-08-18 14:43:31
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-08-18 14:00, Marek Dyjor pisze:

    > A potem sprawdź ilu dobrych programistów czy administratorów w ogole
    > skończyło studia a dalej ilu kierunkowe w tej dziedzinie.

    Zgoda, ale ja nie całkiem o tym. Absolwent lewackiej-państwowej polibudy
    jakieś tam przygotowanie do zawodu ma. Na hasło "robimy sterownik" nie
    postawi oczu w słup, bo miał jakieś laborki z UM itp. i przynajmniej wie
    od czego zacząć i co doczytać. Jest spora szansa, że da radę. Kolesie
    po prywatnych, słusznych szkołach tego i owego, z którymi próbowaliśmy
    współpracy, zostawili wspomnienia smutne i straszne.
    Logika quenta pomija fakty najbardziej oczywiste - szkoła utrzymująca
    się z czesnego dba o czesne. Student-debil płaci takimi samymi
    pieniędzmi, jak tu go wywalić na zbity pysk?
    Uprzedzając dalsze ideologiczne duperele, jak to szkoła bez renomy
    nie będzie miała studentów - to się ją zwyczajnie zamknie i otworzy
    inny biznes, np. wyższa szkoła modelek i detektywów, czy co tam
    będzie na fali.

  • 68. Data: 2013-08-18 15:07:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > dorośli.
    > Ktoś komuś wejdzie w szkodę - pozew, sprawny sąd - dotkliwa

    dawno dawno temu też wierzyłem w wolny rynek itp...

    Jak zorganizować sprawiedliwy system sprawiedliwości, sądy, prokuratura
    jeśli w sądzie o wygranej zdecyduje majętność uczestników procesu, czytaj
    wygra ten którego bedzie stać na dobrego lub dobrych prawników?

    Jak nie wiesz jak to działa to zobacz USA, tam patologia sądowa jest
    pokazana na tacy. Jak masz kasę to przy dobrych prawnikach nawet jak jesteś
    czarny masz szansę sie wykręcić z długoletniej odsiadki za morderstwo, jak
    nie masz kasy to cie skażą na karę śmierci nawet na podstawie wątłych
    poszlak, szczególnei jeszcze jak masz ciemną lub ciemnawą skórę.

  • 69. Data: 2013-08-18 15:08:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > No i to jest złe.
    > Dlaczego niby obowiązkowo te zabezpieczenia?
    > I tak dekarze na co dzień ich nie używają.
    > Po co więc one?

    a co z ochroną patentową?

  • 70. Data: 2013-08-18 15:26:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-18 15:07, Marek Dyjor wrote:
    > dawno dawno temu też wierzyłem w wolny rynek itp...

    Im więcej wolnego rynku tym lepiej dla biednych.
    Może teraz nie wierzysz bo biedny nie jesteś masz już swoją firmę i
    bardziej pasowałby Ci rynek, który nową konkurencję raczej blokuje ;-P

    > Jak zorganizować sprawiedliwy system sprawiedliwości, sądy, prokuratura
    > jeśli w sądzie o wygranej zdecyduje majętność uczestników procesu,
    > czytaj wygra ten którego bedzie stać na dobrego lub dobrych prawników?

    Tu przecież nie idzie o to "jak zorganizować" w sensie wymyślić inny
    sytem niż adwokat-oskarżyciel-sędzia :-)

> [...]
    > morderstwo, jak nie masz kasy to cie skażą na karę śmierci nawet na
    > podstawie wątłych poszlak, szczególnei jeszcze jak masz ciemną lub

    Tak to wygląda na *niektórych* filmach ;-)
    Są oczywiści i takie, które pokazują, że w sądzie sprawiedliwość możesz
    znaleźć nawet z tanim adwokatem :-)
    Ale tu znów - należałoby zdefiniować sprawiedliwość.
    Sprawiedliwość = zgodnie z prawem.