  • 51. Data: 2009-07-15 09:48:47
    Temat: Re: Odbitka kontra album foto
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Waldemarrr napisał(a):

    > Dawno temu cos takiego wrzucilem na stronke
    >
    > http://www.waldek.sewera.pl/porady1.htm
    >
    > moze akurat ci sie przyda do czegos.

    Dzięki, poczytam, chociaż PS-a nie mam.

    --
    Mirek

  • 52. Data: 2009-07-15 10:13:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-15 11:45:13 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Kalibracja jeśli dobrze rozumiem, daje wierność reprodukcji ale
    > niekoniecznie optymalne wykorzystanie medium docelowego.

    To już zależy od obrabiającego. Ale przynajmniej widzi (jeśli ma dobry
    profil labu) jak konkretne zdjęcie będzie w tej ograniczonej
    przestrzeni wyglądac. I może coś z tym zrobić - zanim fota trafi a
    papier.

    de Fresz

  • 53. Data: 2009-07-15 10:17:46
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-15 10:55:16 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > łańcuch jeszcze
    >
    > Przy odbitkach powinniśmy sobie radzić sami

    Toż ten jak to nazwał Janko "mastering" jest rozwiązaniem
    profesjonalnym - tam gdzie liczy się jakość i/lub czas itepe. Amatorzy
    nie mają najczęściej takich potrzeb - soft do obróbki nie kosztuje
    jakoś masakrycznie dużo, porządny monitor i kalibrator też nie wymagają
    zastawienia nerki, więc argumentacja ekonomiczna jest raczej
    niezasadna. Żeby tylko jeszcze laby oferowały jakąś sensowną
    przewidywalność...

    > - wystarczy dobry profil,

    A ile labów w Polsce taki dostarcza?

    > softproofing i odwzorowanie percepcyjne. Ideałem byłyby jeszcze
    > profile ukręcone różnymi metodami mapowania gamutu.

    ProfileMaker pod strzechami? To raczej nieprędko ;-)

    de Fresz

  • 54. Data: 2009-07-15 10:29:27
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > ProfileMaker pod strzechami? To raczej nieprędko ;-)

    Raczej raczej policzenie przez profilanta profili z różnymi
    algorytmami mapowania. Bill Atkinson ładnie to określa mianem "bukietu
    profili" ;)
    A NB - policzyłem sobie ostatnio profil za pomocą MP i efekty były
    bardzo interesujące - ma zupełnie inny sposób odwzorowania
    percepcyjnego, niż przy którejkolwiek metodzie w PM. X-Rite mógłby
    wreszcie połączyć te dwa pakiety...

  • 55. Data: 2009-07-15 10:43:58
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Żeby tylko jeszcze laby oferowały jakąś sensowną przewidywalność...

    > A ile labów w Polsce taki dostarcza?

    Trzeba celowac w fotolaby, ktore nie mogac konkurowac z gigantami jak
    CEWE cena chca konkurowac jakoscia zdjec i obslugi klienta.
    Na pewno w kazdym regionie taki sie znajdzie a jak nie to dzialaja
    wysylkowo. Na Slasku takimi sa Fotonet w Tychach, ludzie chwala tez
    Fotoland w Chorzowie. (Zeby nie bylo - nie pracuje w zadnym z nich:)
    Mozna poprosic o profil, mozna swiecic z profilem sRGB lub jak komu sie
    podoba. Zdarzaja im sie wpadki jak wszystkim ale mimo wszystko
    statystycznie obsluga klienta jest na wyzszym poziomie niz w miescach
    gdzie liczy sie tylko cena.
    <reklama off> ;)

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 56. Data: 2009-07-15 10:48:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > masakrycznie dużo, porządny monitor i kalibrator też nie wymagają
    > zastawienia nerki, więc argumentacja ekonomiczna jest raczej niezasadna.

    Ja myślałem raczej o ludzikach mających pieniądze na podkręcenie swoich
    dziełek w stylu:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/mastering.
    jpg
    (sorry za taki nudny przykład, ale akurat przy takim przed chwilą
    siedziałem).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 57. Data: 2009-07-15 10:50:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    jpg
    > (sorry za taki nudny przykład, ale akurat przy takim przed chwilą

    Noo to jest raczej przyklad jak spieprzyc obrobke zdjecia :)

  • 58. Data: 2009-07-15 10:58:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Noo to jest raczej przyklad jak spieprzyc obrobke zdjecia :)

    Czemu? Bo w gazetce marketowej bedzie jak ta lala ;)

    j.

  • 59. Data: 2009-07-15 10:59:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-15 12:58:14 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Czemu? Bo w gazetce marketowej bedzie jak ta lala ;)

    Nie będzie.

    de Fresz

  • 60. Data: 2009-07-15 10:59:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:
    jpg

    > Noo to jest raczej przyklad jak spieprzyc obrobke zdjecia :)

    Klient nasz pan.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co to jest: przykry zapach, na cztery litery, inaczej polityk?/