  • 131. Data: 2010-08-16 09:12:04
    Temat: Re: Odbieranie nowego samochodu
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Coś w tym jest - rzadko się widuje na ulicach auta niepolakierowane.

    ROTFL!

  • 132. Data: 2010-08-16 10:03:07
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > No ale tapicerke moze warto obejrzec, i lampy, i szyby, bo jutro to
    > "ktos panu na parkingu zbil" ..
    >
    > I sprawdzic czy opony nowe, czy kolpaki fabryczne, czy czesci nie
    > podmienil sprytny pracownik na uzywane w swoim ..

    Tak sobie mysle, że przy takim sprawdzaniu to lepiej kupic w komisie -
    wyjdzie znacznie taniej...

    pozdrawiam
    michał

  • 133. Data: 2010-08-16 11:58:16
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Sun, 15 Aug 2010 23:09:02 +0200, osobnik zwany Jurand
    > wystukał:

    > gdyż albowiem? to akurat jest najmniejszy problem przy kupnie uzywanego

    A oni o nowych rozmawiają.

    --
    Bydlę

  • 134. Data: 2010-08-16 17:16:24
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > begin Jurand

    > Hehe, w to, że auto nowe jest nowe nie wierzysz, a w to, ze dealerowy
    > miernik działa poprawnie już tak? ;)

    Tak - na pewno dealer potrafi tak przekalibrować miernik, że wszystkie
    elementy równo pokaże jako niemalowane ;)

    > Wszystko. Co się da. W końcu wszędzie może czaić się jakiś podstęp.

    A konkretnie?

    > Skoro prawie nikt tego nie robi to może jednak niezupełnie?

    I takie potem właśnie "niezupełnie" sprawdzane samochody okazują się dużym
    problemem dla właścicieli np. w momencie ich odsprzedaży.

    Jurand.

  • 135. Data: 2010-08-16 17:19:00
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > begin Jurand

    > Ja też znam kilka takich przypadków i moim zdaniem wszystkie te osoby źle
    > podeszły do tematu.

    Aha, no bo przecież mogli posłuchać Ciebie - i wezwać biegłego, który
    określi wiek lakieru z dokładnością do dnia i godziny jego nałożenia.
    Większego debilizmu chyba wymyślić nie można.

    > Chyba wszyscy byli niezdolni do jakiegokolwiek
    > kompromisu, żądali wymiany auta na nowe

    I mieli rację - jeśli płacili za auto fabrycznie nowe, a otrzymują auto
    ponownie polakierowane, to dla mnie takie auto nie spełnia warunków
    samochodu FABRYCZNIE nowego. Czyli dokładnie takiego, jaki opuścił fabrykę.

    > i bóg wie czego jeszcze z powodu
    > polakierowania jakiegoś tam elementu. Negocjując z ASO skarżyli się
    > jednocześnie prasie itp. W ten sposób nie da się dojść do żadnego
    > porozumienia, bo po rozpętaniu takiej awantury żadne ASO nie przyzna się
    > do błędu, szczególnie, gdy nie ma twardych dowodów.

    Żadne ASO, czy to w obecności gazety, czy też nie, nie przyzna się do tego,
    że lakierowało samochód, który następnie klient odebrał w salonie jako nowy.

    Jurand.

  • 136. Data: 2010-08-16 17:46:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Aug 2010 17:19:00 +0200, Jurand wrote:

    >Żadne ASO, czy to w obecności gazety, czy też nie, nie przyzna się do tego,
    >że lakierowało samochód, który następnie klient odebrał w salonie jako nowy.

    Bo ja wiem .. i ASO kiedys moze zajac twarde stanowisko - sposob i
    kolejnosc wykonania to nasza sprawa, dostal klient samochod ktory nie
    przejechal nawet kilometra, ma wszystkie czesci oryginalnej marki,
    lsniacy lakier - to niech bedzie zadowolony.
    My odpowiadamy za calosciowy stan auta, a czy od pierwszego
    opuszczenia tasmy do odbioru wymienilismy skrzynie biegow, lusterko,
    szybe, drzwi czy powtornie malony zderzak - nie powinno klienta
    obchodzic.

    I dopoki nie wciskaja klientowi pogietego dachu, to moze i maja racje.

    Oczywiscie jak maja madrego szefa, to beda unikali przyznania ze ten
    konktretny pojazd Kowalskiego byl jakos naprawiany :-)

    J.

  • 137. Data: 2010-08-17 04:52:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Massai

    > W tej sytuacji sąd powoła swojego biegłego, dajmy na to uczciwego który
    > powie:
    > "A za ch...iny ludowe nie da się stwierdzić czy przed odbiorem czy po
    > odbiorze".

    Ale to nie ma być jedyny dowód, tylko jeden z.

    --
    ignorance is bliss

  • 138. Data: 2010-08-17 04:57:10
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Jurand

    > Aha, no bo przecież mogli posłuchać Ciebie - i wezwać biegłego, który
    > określi wiek lakieru z dokładnością do dnia i godziny jego nałożenia.
    > Większego debilizmu chyba wymyślić nie można.

    Nie, powinni zapoznać się z podstawami prowadzenia negocjacji i nie robić
    jednej z dwóch najgorszych rzeczy czyli albo kłaść uszu po sobie albo
    uparcie stawiać żądania niemożliwe do spełnienia.

> [...]
    > ponownie polakierowane, to dla mnie takie auto nie spełnia warunków
    > samochodu FABRYCZNIE nowego. Czyli dokładnie takiego, jaki opuścił

    Jeśli był problem z drzwiami czy klapą to można oczekiwać wymiany tych
    elementów, a nie całego samochodów. Zresztą mniejsza o to. Co jest
    lepsze. Upierać się przy wymianie auta i nie dostać nic, czy ponegocjować
    i uzyskać profesjonalną naprawę w ramach gwarancji?

    > Żadne ASO, czy to w obecności gazety, czy też nie, nie przyzna się do
    > tego, że lakierowało samochód, który następnie klient odebrał w salonie
    > jako nowy.

    W tym właśnie tkwi sedno, dlatego należy tak pokierować negocjacjami by z
    jednej strony uzyskać to co jest realne (czyli przywrócenie auta do
    odpowiedniego stanu), a z drugiej strony pozwolić ASO wyjść z twarzą.

    --
    ignorance is bliss

  • 139. Data: 2010-08-17 07:57:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > obchodzic.
    >
    > I dopoki nie wciskaja klientowi pogietego dachu, to moze i maja racje.

    Mają i nie mają.
    Ponieważ uzależniają gwarancję na perforację od tego czy ewentualne
    naprawy blacharskie wykonywane były wg odpowiednich technologii,
    sytuacja w której klient nie wie że powłoka lakiernicza na jego
    samochodzie nie jest fabryczna - imho spokojnie podpada pod niezgodność
    towaru z umową.

    Gdyby to nie miało znaczenia dla eksploatacji, to jeszcze, jeszcze.

    Ale taka "lewa" naprawa ma znaczenie dla przyszłej eksloatacji.

    Wyobraź sobie że kupujesz nowy samochód i ma wymienione elementy na
    jakies zamienniki, i nie jesteś o tym informowany.
    Dana część się psuje, przyjeżdżasz na gwarancji a ASO - panie, to nie
    jest fabryczna część, gdzies pan sobie wymienił, my za nią nie
    odpowiadamy...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 140. Data: 2010-08-17 08:43:43
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > jednej z dwóch najgorszych rzeczy czyli albo kłaść uszu po sobie albo
    > uparcie stawiać żądania niemożliwe do spełnienia.

    Przepraszam - niemożliwe do spełnienia jest wydanie klientowi nowego
    samochodu? Oczywiście, że możliwe. Tylko, że wtedy salon do interesu trochę
    by dołożył. Najlepszym wyjściem dla dealera jest rżnięcie głupa - nic nie
    wiemy, to nie my malowaliśmy, jak to Pan nam udowodni? A może tego samego
    dnia przywalił Pan w jakiś klomb i oddał auto gdzieś do polakierowania?

> [...]
    > lepsze. Upierać się przy wymianie auta i nie dostać nic, czy ponegocjować
    > i uzyskać profesjonalną naprawę w ramach gwarancji?

    Oczywiście, że przy malowaniu samych drzwi można się "doprosić" wymiany
    drzwi na takie z fabryczną powłoką. Ale zadam Ci pytanie - SKĄD dealer
    wytrzaśnie takie drzwi? No, Watsonie, postaraj się dobrze nad tym
    zastanowić....
    A druga sprawa - co to za interes - iść kupić nowe auto, zapłacić za nie jak
    za zboże, 2 miesiące później dowiadujesz się, że ktoś go nie do końca dobrze
    ponaciągał po tym, jak spadło z lory, a dealer mówi - no w ramach
    rekompensaty naprawimy go tym razem profesjonalnie... ;)

    > W tym właśnie tkwi sedno, dlatego należy tak pokierować negocjacjami by z
    > jednej strony uzyskać to co jest realne (czyli przywrócenie auta do
    > odpowiedniego stanu), a z drugiej strony pozwolić ASO wyjść z twarzą.

    Gówno, a nie z twarzą. Firma, która w bezczelny sposób sadza klienta na
    aucie po naprawie, nie informując o tym, powinna stracić autoryzację po
    drugim takim numerze. Co Ty myślisz, że ASO nie odbiera od ubezpieczyciela
    kasy za to, że samochody zostały uszkodzone w transporcie? Myślisz, że oni
    de facto nei zarabiają na takich naprawach?? Nie dość, że sprzedają tłuczka
    jako nowe auto (zarabiając na nim, bo nie informują klienta, że był
    naprawiany), do tego zostaje im duża nadwyżka z odszkodowania, to Ty jeszcze
    chcesz ich głaskać po główce i pozwalać im wychodzić z twarzą? Niech się
    kurwa wstydzą i niech wszyscy wiedzą, jakie praktyki tam odchodzą.

    Jurand.