  • 11. Data: 2010-01-12 14:41:42
    Temat: Re: Octavia 1.8 TSI
    Od: "raddek" <r...@r...ua>

    > 7,0 - 7,7 średnio,
    > wydaje się wartościami mocno naciąganymi
    > dla benzynowego silnika 118 kW turbo ;-)

    Malo realne mi sie wydaje, A6 1.8T 150 palilo po mi po krakowie 12-14L,
    obecnie Saab 9-5 2.0t 150KM, rowne 13.5L ( tylko miasto ), trasa 10L. Trasa
    na emeryta 8L.

    Pozdr.

  • 12. Data: 2010-01-12 17:35:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message

    > i o czym świadczy powyższy link który wrzuciłeś? o _średnim_ spalaniu
    > ludzi (najczęściej w DE),
    > mój samochód (Astra G 8V, 75KM) spaliła średnio na dystansie 80kkm 7.4L,
    > ale jak wjadę w Kraków to spalanie rośnie do 10-12L/100km, a zdarzyło się
    > że BC pokazywał mi średnią 17l/100km! i średnią prędkość 9 km/h
    > (popołudnie w piątek przedświąteczny), więc trzeba się raczej posługiwać
    > przykładami,

    Otworz sobie dowolny i zobacz spalanie podane dla miasta. Moj tez mial
    mimimum 14 palic wedle roznych internetowych doradcow, a spokojnie mieszcze
    sie w 13/100 w zakorkowanym miescie jezdzac spokojnie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 13. Data: 2010-01-12 17:37:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > już śpieszę wyjaśnić, otóż o tym, że jeździsz na innych trasach i w innych
    > godzinach,
    > pytanie było o spalanie w mieście, kolega podał link gdzie pokazane jest
    > spalanie średnie więc wyjaśniłem, że miejskie może być zupełnie inne,

    Powtorze to co napisalem wyzej - zajrzyj przynajmniej pod ten link i
    poczytaj opisy ikon. Uzytkownicy deklaruja gdzie jezdza, wiec jesli
    wiekszosci osob systematycznie przez dwa lata w ruchu miejskim spala w
    granicy 10 litrow, to pewnie tyle bedzie palic..

    Oczywiscie kilku grupowiczow bedzie udowadniac ze posiadacze Octavii 1.8TSI
    sie myla, bo ich 10-letnia astra pali wiecej. Swietnie!

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 14. Data: 2010-01-12 17:38:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "raddek" <r...@r...ua> wrote in message

    > Malo realne mi sie wydaje, A6 1.8T 150 palilo po mi po krakowie 12-14L,
    > obecnie Saab 9-5 2.0t 150KM, rowne 13.5L ( tylko miasto ), trasa 10L.
    > Trasa

    13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w
    podlodze), wiec cos nie gra..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-01-12 18:39:04
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Bo tak sie sklada, ze niejede samochod pod pupa mialem i
    > spalanie benzyny 1.8 w miescie na poziomie 9l to mozna
    > miedzy bajki o smokach wlozyc.

    Może trzeba trochę zmienić technikę? Wiesz, tu np. był jeden
    taki (kilka miesięcy temu, w jakimś wątku o spalaniu)
    któremu Octavia 1,9 TDI paliła bodajże ok. 11/100. Być może
    teoretycznie jest to możliwe, ale chyba jadąc cały czas na
    pierwszym biegu do granicy odcięcia ;-)))

    > Dlatego moim zdaniem glowna przyczyna wzrostu spalania w
    > samochodach jest obecnosc bezstronnego swiadka przy
    > "pomiarze" :-)

    Ale to chyba dotyczy raczej tych, dla których niskie
    spalanie to jakiś punkt honoru ;-).

  • 16. Data: 2010-01-12 18:55:40
    Od: "raddek" <r...@r...ua>

    >13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w
    >podlodze), wiec cos nie gra..

    Po podmianie Trionica na Stage1 230KM/350Nm dalej palil 13,5.. chyba
    stockowy soft saaba jest kiepsko zoptymalizowany.. ale to juz temat na inny
    watek :) Zaloze sie, ze w 1.8TSI tez mozna cos poprawic ;-)

    Ps. Kolega ma pod maska 4.2 V8 i pali w porywach do 14 wiec mozna
    analogicznie stwierdzic, ze z tym WRXem tez cos nie tak ;-)

    Pozdrawiam :)

  • 17. Data: 2010-01-12 19:02:55
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Robert_J pisze:

> [...]
    > bodajże ok. 11/100. Być może teoretycznie jest to możliwe, ale chyba
    > jadąc cały czas na pierwszym biegu do granicy odcięcia ;-)))

    Powiedzialbym ze jest to mozliwe praktycznie, choc fakt, trzeba by
    jezdzic do odciecia na kazdym biegu.

    2.0 HDI w C5 kombi wg komputera - ostatnie 900 km po miescie - 9,2 l na
    100 km.

    Lekkiej nogi to ja nie mam ale wbrew pozorom znam tez inne stany pedalu
    gazu niz 0 i max. Fabryczne klocki hamulcowe po 45 kkm jeszcze zyja.

    KJ

  • 18. Data: 2010-01-12 19:09:56
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > 13.5 w miescie pali mi WRX 225KM i naped na 4 kola (jezdzac bez nogi w
    > podlodze), wiec cos nie gra..

    Ludzie oczywiscie, ze moze spalic mniej albo wiecej. Zaden z Waszych
    testów nie moze byc miarodajny. Trzeba byloby je przeprowadzic
    w takich samych warunkach.
    Moja byla 3 litrowa V6 potrafila w Krakowie spalic 11 litrów,
    ale potrafila równiez i 19 litrów. To jaki wynik mam podac
    do publicznej wiadomosci? :)
    Nie bardzo mozna tez porównac silnika 1.8 T z Octavii (chyba 150KM
    z turbina) do 1.8 110KM (nie wiem czy z turbina czy nie).
    Z tego co slyszalem wynik dla 1.8T pomiedzy 11-15 litrów w miescie
    jest mozliwy jak najbardziej.

    Szymon

  • 19. Data: 2010-01-12 19:20:45
    Od: "raddek" <r...@r...ua>

> [...]
    > z turbina) do 1.8 110KM (nie wiem czy z turbina czy nie).
    > Z tego co slyszalem wynik dla 1.8T pomiedzy 11-15 litrów w miescie

    Pozatym cudow nie ma, fizyki tez sie nie oszuka.. moc z samego powietrza sie
    nie wezmie. Jakby nie bylo ciezko mi uwierzyc, ze auto o masie powiedzmy
    1500-1600kg i takim silniku nie wciagnie minimum 10L po miescie.

  • 20. Data: 2010-01-12 19:31:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Szymon Machel" <s...@O...pl> writes:

> [...]
    > Moja byla 3 litrowa V6 potrafila w Krakowie spalic 11 litrów,
    > ale potrafila równiez i 19 litrów. To jaki wynik mam podac

    Dla tych wynikow olbrzymie znaczenie ma _przejezdzany dystans_.
    Spalanie na pierwszym kilometrze w zimie spokojnie moze byc circa 30
    l/100.

    Jesli ktos jezdzi rano 5 km do pracy, po poludniu 5 km z pracy, to ten
    pierwszy kilometr bedzie mial wielki wplyw na calosc.

    Ktos inny, przejezdzajacy w tym samym miescie 45 km dziennie, bedzie
    mial spalanie znacznie mniejsze. Tak po prostu.

    MJ