  • 1. Data: 2009-06-09 13:56:29
    Temat: Kondensatory o dużym ładunku.
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Witam.
    Szukam kondensatora o dużej pojemności i relatywnie niewielkim napięciu.
    Nie szukam konkretnej pojemności, im większy tym lepszy.
    Planuje połączyć kilka(naście) sztuk w jedną baterię.
    Póki co, to znalazłem kilka po 1,2,4,6, mF i napięciu 200-300V. Trafił
    się też jeden 220mF, 80V ale to chyba żart bo były po 3zł...

    Generalnie pytanie brzmi: gdzie szukać takich kondensatorów
    i jakich pojemności i napięć mogę się spodziewać?

    I jeszcze jedno: jakie kondensatory są w lampach błyskowych?

    Z góry dziękuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 2. Data: 2009-06-09 14:03:14
    Temat: Re: Kondensatory o dużym ładunku.
    Od: PH <s...@w...pl>

    Sqeeb pisze:
> [...]
    >
    > Generalnie pytanie brzmi: gdzie szukać takich kondensatorów
    > i jakich pojemności i napięć mogę się spodziewać?

    No to masz całkiem duży wybór supercapów, nie wiem jak ich dostępność,
    ale setki faradów to już norma przy napięciu rzędu (nastu)woltów.

    --
    PH

  • 3. Data: 2009-06-09 14:17:20
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 9, 3:56 pm, Sqeeb <s...@i...community> wrote:
    > Witam.
    > Szukam kondensatora o dużej pojemności i relatywnie niewielkim napięciu.

    Maxwell BCAP0350: 350 Faradow przy 2.5V moze byc?

    Marek

  • 4. Data: 2009-06-09 14:18:44
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...

    > Szukam kondensatora o dużej pojemności i relatywnie niewielkim napięciu.

    jak chcesz go ładować/rozładowywać ?

  • 5. Data: 2009-06-09 14:24:09
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 9 Jun 2009 07:17:20 -0700 (PDT)
    Marek Lewandowski wrote:

    > Maxwell BCAP0350: 350 Faradow przy 2.5V moze byc?

    Szczena mi opadła.
    Może być. Baterie na 9/12V sobie z tego złożę ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 6. Data: 2009-06-09 14:25:35
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 09 Jun 2009 16:03:14 +0200
    PH wrote:

    > No to masz całkiem duży wybór supercapów, nie wiem jak ich dostępność,
    > ale setki faradów to już norma przy napięciu rzędu (nastu)woltów.

    Nawet nie domyślałem się.
    Gdzie to w Polsce kupić?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 7. Data: 2009-06-09 14:47:32
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 9 Jun 2009 15:56:29 +0200
    Sqeeb wrote:

    Mam jeszcze jedno pytanie, ale nie odnośnie kondensatorów
    a cewek. Są jakieś inne metody poza ręcznym zwojeniem(nawijaniem
    miedzianego drugu na kawałek rurki nieferrytowej)?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 8. Data: 2009-06-09 14:53:07
    Od: PH <s...@w...pl>

    Sqeeb pisze:

    > Nawet nie domyślałem się.
    > Gdzie to w Polsce kupić?

    Ja kupowałem w farnellu, ale na pewno są inne firmy. Cena niestety
    proporcjonalna do pojemności.
    Uważaj na przekroczenie napięcia, to je ubija szybciutko. Łącząc w
    szereg dobrze jest zastosować jakiś układ wyrównujący napięcie na "celach".

    --
    PH

  • 9. Data: 2009-06-09 16:11:44
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sqeeb schrieb:
> [...]
    > a cewek. Są jakieś inne metody poza ręcznym zwojeniem(nawijaniem
    > miedzianego drugu na kawałek rurki nieferrytowej)?

    są.

    Jaka cewka, jaki rdzeń itd?

    Oprócz tego cewki są też do kupienia, tylko trzeba przypasować
    indukcyjność i prąd nasycenia(przynajmniej). W niektórych przypadkach
    jeszcze inne parametry.

    Waldek

  • 10. Data: 2009-06-09 17:19:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > są.
    >
    > Jaka cewka, jaki rdzeń itd?

    Za odpowiedź - podstawowe pytanie brzmi ile tych cewek trzeba... Jak na
    plastikowym karkasie rurkowym to rozumiem ze jakieś cewki w.cz. W
    produkcji masowej oczywiście nawija się to na stosownych automatach ale
    w przypadku prototypu szukanie dojścia do nawijarki może zająć znacznie
    więcej czasu jak ręczne nawinięcie.

    --
    Darek