  • Data: 2011-11-01 23:16:55
    Temat: Obudowy (było: Ceny dysków)
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemysław Ryk" wrote:
    > Aha. Mam takie coś. Bardzo zacne rozwiązanie. :D Poszperaj po opisach czy
    > testach produktu o nazwie Ardata DuoDisk - to jest dokładnie to, czego
    > używam. :D

    Rewelka. Pytanie tylko, czy można to kupić bez HDD i czy można
    wyciągnąć sam napęd z Samsunga S2 Portable bez psucia czegoś. :-)

    > Można wiedzieć, który model? Nie, żebym jakieś krzyże ustawiał za budami tej
    > marki, ale jak na razie od ładnych kilku lat używam i sobie chwalę. :)

    Czekaj, moment, googlnę, bo Chieftec od wielu lat stara się, żeby oznaczenia
    modeli były niemożliwe do zapamiętania...

    ...googlnąłem. Miałem dwa Czifteki w karierze:
    1. TX-10-SLD - wymieniłem, bo zrobiła się za płytka na nowe karty graficzne,
    a chłodzenie wentylatorami 80mm 800rpm zrobiło się niewystarczające... Ale
    akurat z niej byłem zadowolony. Moje wymagania wtedy też wysokie nie były.
    2. LCX-01B-B-SL - wymieniłem, bo mnie wku... tzn. denerwowała. Buczenie,
    rezonansy blach, masakryczne potęgowanie hałasu wentylatorów. Może trafiłem
    na marny egzemplarz, a może po prostu wymagania mi się zwiększyły. Miałem
    wyklejone matami, marnej jakości, ale zawsze to coś dawało. Niestety nie
    pomagało na buczenie i syf w środku. Z buczeniem sobie poradziłem częściowo,
    zrobiłem ze starego tandetnego mouse pada "szyny" do dysków i przykręciłem
    je zamiast fabrycznych plastikowych. Na buczenie częściowo pomogło, ale nadal
    były dziwne rezonansy i hałas wydobywający się przez ser w bocznych panelach.

    LCX był chłodzony zestawem wentylatorów 2x 92mm @ może coś koło 800rpm
    w bocznym panelu + Noctua P12 @ 900rpm.

    Fractal chłodzony jest zestawem 2x Fractal 12cm @ ~600rpm + Noctua P12
    @ 900rpm.

    W Czifteku Noctua była elementem niesłyszalnym, we Fractalu jest elementem
    najgłośniejszym. :-)

    Kolejna ciekawostka - we Fractalu jest chłodniej.

    > Niczym nie zasłonięte obszary na wentylatory to akurat fakt, a nie fakt
    > prasowy.

    Co przekłada się na wieczny syf w środku. Filtry to piękna rzecz. Odkurzacz,
    2 minuty zabawy i pecet oddycha jak nowy. :-)

    > LBX-01B-B-B

    LCX to następca LBX w prostej linii. :-)

    > Inna sprawa, że jak na budę tej wielkości, tu u mnie dość... ciasno jest.

    Ja akurat nie odczuwałem braku miejsca w Chieftecu, denerwował mnie tylko
    bałagan w kabelkologii, we Fractalu jest porządeczek. :-) W sumie to
    ciekawe, bo imho we Fractalu łatwiej manewrować komponentami, niż w
    8cm wyższym Chieftecu. We Fractalu R3 to jeszcze podobno poprawili
    i lepiej można ułożyć kabelki, u mnie niestety kabel 24pin atx nie
    zmieścił się za panelem płyty głównej.
    No ale ja mam domo-growo-biurowo-pracowo-peceta, a nie maszynę do
    kosmicznych zastosowań.

    http://dl.dropbox.com/u/542974/kabelkologia.jpg

    Nawet mam foto. :-)

    > ale... jak mam swojego blaszaka wytargać z podłogi na biurko
    > celem zabiegów takich czy innych, to co jak co, ale obecną jego masę czuję.

    Ja to akurat w Czifteku lubiłem, był kompletnie dziecio-pso-idioto-odporny,
    wszystko się od niego odbijało. :-) Ale spoko, przez maty bitumiczne
    Fractal też jest cholernie ciężki. :-) Żeby tego nie targać, zrobiłem
    sobie samemu ze sklejki, małych kółek, 16 śrubek i puszki farby
    specjalną pod wymiar półeczkę na kompa. Łatwość wysuwania + czyściejsze
    filtry, bo pecet nie stoi na podłodze. :-)

    > Pytania - jaka (o ile) jest różnica w wymiarach i w cenie w stosunku do
    > takiego LBX-01B-B-B?

    Fractal: 440x521x207mm, Chieftec: 540x473x205mm. Szer x głęb x wys.
    Za skrzynkę dałem 380zł, obecnie R3 są droższe, nie wiem dlaczego,
    kosztują około 430zł w sklepach analogowych.

    > W sumie... To ja u siebie też słyszę głównie jednostajny szum - powietrza
    > pchanego przez wentylatory, pracujących dysków (ale głowic - ni cholery).
    > Słowiczy śpiew to nie jest, ale na mnie wpływa kojąco...

    Na mnie też, delikatny szum w drugim planie, zaraz za tykaniem zegarków.
    Z jedną różnicą - za nic nie słyszę szumu pracujących dysków - ani silnika,
    ani pracy głowic. No chyba, że teraz odpalę jakieś operacje na plikach
    i się wsłucham, wtedy będę w stanie z tego delikatnego szumu wyłuskać
    dźwięk pracujących głowic.

    > Po prostu wiem, że jak mnie coś przez sen strzeli i będę musiał już teraz,
    > natentychmiast w Google sprawdzić, to on tam jest.

    A myślałem, że to tylko ja tak mam. :-)

    > Iiii tam. Przyznaj się, że Cię nie stać i w muzeum siedzisz. ;DDDDDDDDD

    Oczywiście, zamknąłem się w narodowym i patrzę na Memlinga widząc oczyma
    wyobraźni spadające w czeluście piekielne HDD i sądzące z góry SSD. ;-)

    Pozdrawiam
    .Peeter