  • Data: 2011-11-02 01:44:16
    Temat: Re: Obudowy (było: Ceny dysków)
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 2 Nov 2011 00:16:55 +0100, .Peeter napisał(a):

    > Rewelka. Pytanie tylko, czy można to kupić bez HDD i czy można
    > wyciągnąć sam napęd z Samsunga S2 Portable bez psucia czegoś. :-)

    Mnie się udało. Mam dobrych 10 obudów pustych, czekających na nowe dyski.
    Pozostałych 6 robi już za archiwum. Jak policzyłem, to wyszło mi to
    sensonwiej, niż wypalanie na DVD.

    > Czekaj, moment, googlnę, bo Chieftec od wielu lat stara się, żeby oznaczenia
    > modeli były niemożliwe do zapamiętania...

    Bez jajec. Jak Dragon, którego miałem te dobre 5 lat temu miał jedno
    oznaczenie, tak ma do dzisiaj. Tak samo obecnie posiadany (od bagatela 3 czy
    4 lat) LBX. :)

> [...]
    > rezonansy blach, masakryczne potęgowanie hałasu wentylatorów. Może trafiłem
    > na marny egzemplarz, a może po prostu wymagania mi się zwiększyły. Miałem
    > wyklejone matami, marnej jakości, ale zawsze to coś dawało. Niestety nie
    > pomagało na buczenie i syf w środku. Z buczeniem sobie poradziłem częściowo,
    > zrobiłem ze starego tandetnego mouse pada "szyny" do dysków i przykręciłem
    > je zamiast fabrycznych plastikowych. Na buczenie częściowo pomogło, ale nadal
    > były dziwne rezonansy i hałas wydobywający się przez ser w bocznych panelach.

    Powiem tak - współczuję, bo ani przy Dragonie, ani obecnie posiadanym LBX
    takich cudów wyprawiać nie musiałem. Dragona wymieniłem, bo mi się ciasno
    zrobiło po prostu. :(

    > LCX był chłodzony zestawem wentylatorów 2x 92mm @ może coś koło 800rpm
    > w bocznym panelu + Noctua P12 @ 900rpm.
    >
    > Fractal chłodzony jest zestawem 2x Fractal 12cm @ ~600rpm + Noctua P12
    > @ 900rpm.
    >
    > W Czifteku Noctua była elementem niesłyszalnym, we Fractalu jest elementem
    > najgłośniejszym. :-)
    >
    > Kolejna ciekawostka - we Fractalu jest chłodniej.

    Jak patrzyłem na mocowania dla wentylatorów - Dragon, jak go kupowałem miał
    miejsca 2*92mm pod zasilaczem. Rok czy dwa lata później już było 1*120 w tym
    samym miejcu. I cały czas gruba blacha. Na tym nawet takie bydlę, jak ja,
    mogło stanąć i obudowa nawet nie stęknęła. :D

    > Co przekłada się na wieczny syf w środku. Filtry to piękna rzecz. Odkurzacz,
    > 2 minuty zabawy i pecet oddycha jak nowy. :-)

    Syf? Podrzucają znajomi różne wynalazki. Jak na to patrzę i na wnętrze
    mojego LBXa, to u mnie jakoś więcej kurzu nie ma. U mnie są:
    - 140 mm wentyl w zasilaczu
    - 120mm na tylnej ściance
    - na tylną ściankę dmucha przez radiator 120mm wiatrak z Sycthe Mugen 2
    - dysków 3,5" mam wstawionych cztery sztuki - dwa Noise Blockery 92mm
    dmuchają od prawej przez dyski
    - dwa Noiseblockery dmuchają od lewej ścianki
    - 120mm Arctic Cooling dyma na tył obudowy, zawijając to, co jeszcze
    ciepłego od dysków się wydostanie, ruszając to, co znad GTX295 się wydobyć
    potrafi - i pcha to wszystko w tył obudowy (a tam wyciągane jest to przez
    120mm wentyl)
    - grafika ma własne chłodzenie - zasysa w sumie chłodne powietrze z
    przedniej części budy, przeciąga przez układy graficzne i wyciąga na
    zewnątrz. Co się ulotni do góry - wypychane jest przez dodatkowy 120mm
    wiatrak tuż obok dysków umieszczony i to, co na Mugenie 2 jest wstawione
    - najbardziej po dupie dostają u mnie w zasadzie X-Fi X-treme Gamer i leżący
    zaraz nad nim kontroler SATA-RAID. Zasadniczo nadmuch 2*92mm z lewej ścianki
    powinien pomóc, ale idzie jednak trochę za wysoko. Chyba. :)

    > LCX to następca LBX w prostej linii. :-)

    Tych samych wymiarów?

    > Ja akurat nie odczuwałem braku miejsca w Chieftecu, denerwował mnie tylko
    > bałagan w kabelkologii, we Fractalu jest porządeczek. :-)

    To byś się zdziwił oglądając wnętrze u mnie. Oj napociłem się z prowadzeniem
    kabelków. Trytytki poszły w ruch. :)

    > W sumie to
    > ciekawe, bo imho we Fractalu łatwiej manewrować komponentami, niż w
    > 8cm wyższym Chieftecu. We Fractalu R3 to jeszcze podobno poprawili
    > i lepiej można ułożyć kabelki, u mnie niestety kabel 24pin atx nie
    > zmieścił się za panelem płyty głównej.

    Mnie się tak wydaje, że to mocno od zasilacza zależy. Ja mam OCZ z
    modularnym okablowaniem - i wtedy można kombinować. :D

    > No ale ja mam domo-growo-biurowo-pracowo-peceta, a nie maszynę do
    > kosmicznych zastosowań.
    >
    > http://dl.dropbox.com/u/542974/kabelkologia.jpg
    >
    > Nawet mam foto. :-)

    Gdzieś też mam. :D

    > Ja to akurat w Czifteku lubiłem, był kompletnie dziecio-pso-idioto-odporny,
    > wszystko się od niego odbijało. :-) Ale spoko, przez maty bitumiczne
    > Fractal też jest cholernie ciężki. :-) Żeby tego nie targać, zrobiłem
    > sobie samemu ze sklejki, małych kółek, 16 śrubek i puszki farby
    > specjalną pod wymiar półeczkę na kompa. Łatwość wysuwania + czyściejsze
    > filtry, bo pecet nie stoi na podłodze. :-)

    Mnie się nie chciało. Ale przeprowadzka 300m od poprzedniego miejsca
    zamieszkania i targanie tego kartonu - to było wyzwanie. Pusty LBX to chyba
    10 kg. U mnie było dobre 2 razy tyle. :)

    > Fractal: 440x521x207mm, Chieftec: 540x473x205mm. Szer x głęb x wys.
    > Za skrzynkę dałem 380zł, obecnie R3 są droższe, nie wiem dlaczego,
    > kosztują około 430zł w sklepach analogowych.

    Za swojego LBXa płaciłem podobnie - około 350 PLN. Zapustą budę bez
    zasilacza. Mina kumpla, który to wyciągał z bagażnika (a nie był to ułomek)
    - bezcenna. :D

    > Na mnie też, delikatny szum w drugim planie, zaraz za tykaniem zegarków.
    > Z jedną różnicą - za nic nie słyszę szumu pracujących dysków - ani silnika,
    > ani pracy głowic. No chyba, że teraz odpalę jakieś operacje na plikach
    > i się wsłucham, wtedy będę w stanie z tego delikatnego szumu wyłuskać
    > dźwięk pracujących głowic.

    To już chyba zależy od dysków. U mnie są 4 Samsungi F3 1TB każdy. Szum jest,
    ale głowic, to ja nie słyszę.

    > A myślałem, że to tylko ja tak mam. :-)

    Niahniahniahniah. :D

    > Oczywiście, zamknąłem się w narodowym i patrzę na Memlinga widząc oczyma
    > wyobraźni spadające w czeluście piekielne HDD i sądzące z góry SSD. ;-)

    Mnie dalej ciągnie, żeby to rzeczywiście potestować i porównać do dwóch
    dysków w RAID0. Powiedzmy sobie wprost - pojemnością to SSD nie wygrają.
    Ceną za 1GB przestrzeni - no jak na razie to nie ma jak. Pytanie, czy
    responsywność systemu będzie naprawdę zauważalnie lepsza w sytuacji SSD w
    mormalnej cenie + HDD. IMVHO nie.

    Tak BTW - było takie stadko fanboy'ów twierdzących, że już za chwilę, już za
    momencik Linukx zdominuje desktopy m.in. dlatego, że system tak jedwabiście
    szybko wstaje. Ale to chyba było jakieś linuksiarskie pół roku temu. ;)

    [ Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone ]
    [ możliwości regeneracyjne. (znalezione w necie) ]