  • Data: 2011-11-02 09:38:53
    Temat: Re: Ceny dysków
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01.11.2011 Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał/a:

    > Warte czego? Trzymania na SSD? Czy warte obróbki? Czy z góry i bezbłędnie
    > wiesz, które dane zmagazynujesz, a które będziesz regularnie i intensywnie
    > wykorzystywał? :)

    Tak, ja akurat z góry wiem i bezbłędnie co mam trzymać na SSD, a co na HDD
    (w moim przypadku to jest w ogóle archiwum offline, więc jak się pomylę
    to nie mam dostępu wcale). W archiwum wrzucam akurat wszystko, do tej pory
    ceny HDD były tak niskie że oszczędność wydawała mi się elementem zbędnym i
    nie przeszkadzało mi to że 99% tych danych NIGDY nie zostanie użyta.
    Z zalet SSD jakie sobie cenię to (z laptopowego punktu):
    - brak emenetów mechanicznych - wibracje, hałas, temperatury
    - odporność mechaniczna - widziałem uszkodzone hdd przez pukniecie laptopem
    w stół
    - szybki czas dostępu - bardzo responsywna maszyna
    Nie przeszkadza mi mała wielkość dysku, bo i tak nie zmieszczę _całego życia_
    na rzadnym hdd (np zdjęcia w RAW zajmują mi już kilka TB), więc na SSD trzymam
    prace do obróbki, później folder leci na archiwum, a wynik pracy w rozmiarach
    ekranowych trzymam na laptopie (obecnie z 10 lat pracy we foto cyfrowej to jest
    około 15GB - z kilku TB surówek). Dysk mam 128GB.