  • 31. Data: 2014-01-03 18:53:20
    Temat: Re: Obraz 1080p na 5 metrowym kablu VGA
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, January 3, 2014, 6:23:00 PM, you wrote:

    > Ale to nie sa jedyne czynniki
    > No ale masz tez naduzycie w druga strone, straszysz tlumieniem przy
    > 100MHz, gdy sa kable na 100GHz. Cienkie !

    Po raz kolejny - w kontekście łączenia VGA z telewizorem nie obchodzą
    mnie falowody na 100+GHz. Dla 100MHz cienkie kable dają wysokie
    straty. Kropka.

    > Mam taki kabel vga, ze 4m, radzil sobie z rzutnikiem calkiem dobrze.

    W rozdzielczości 1080p?

    > kabel jest dosc gruby - ok 1cm, no ale w srodku trzy kabelki i wiecej.
    > Moze sprobuje porownac vga i hdmi i fotki zrobie.

    Tylko najpierw sprawdź, czy rzutnik nie ma przypadkiem rzeczywistej
    rozdzielczości 1024x600...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2014-01-03 23:18:38
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 03.01.2014 10:16, DJ wrote:

    > czy zakupiony 5-metrowy kabel VGA renomowanej firmy (np Vivanco
    > http://allegro.pl/kabelvga-vga-hd-d-sub-5m-plazma-la
    ptop-rzutnik-i3791458040.html )
    > pozwoli cieszyć się takš jakoœciš obrazu jak na wspomianym kablu 1m.

    Na pewno różnicę zauważysz... ale na obrazie z komputera typu tekst czy
    strona internetowa. Na filmie oglądanym z dalsza już niekoniecznie.
    5m to nie tragedia jeszcze i 30zł też nie.

    > ale jak wiadomo technika konstrukcji kabli idzie do przodu.

    ...chyba technika cięcia kosztów (AlCu itp.)

    --
    Mirek.

  • 33. Data: 2014-01-04 00:48:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 18:53:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Po raz kolejny - w kontekście łączenia VGA z telewizorem nie obchodzą
    > mnie falowody na 100+GHz. Dla 100MHz cienkie kable dają wysokie
    > straty. Kropka.

    Ale nie z tego powodu, ktory Ci sie wydaje :-)
    I stad cala klotnia. Pojemnosc i indukcyjnosc nie maja znaczenia.

    > W rozdzielczości 1080p?
    >
    > Tylko najpierw sprawdź, czy rzutnik nie ma przypadkiem rzeczywistej
    > rozdzielczości 1024x600...

    A oczywiscie ze ma. Ale teraz popatrze na monitorze w pelnym HD.

    J.

  • 34. Data: 2014-01-04 17:05:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

> [...]
    > prowadnica stratna musiała by być prowadnicą typu RLCG żeby była
    > bezdyspersyjną (ale byłaby wówczas baaardzo stratną). Przeciętny kabel
    > koncentryczny to w zasadzie prowadnica RLC - z wyraźnie zaznaczoną
    > szeregową składową rezystancyjną i praktycznie pomijalną równoległą
    > składową konduktancyjną. W efekcie - mamy dyspersję, różne tłumienie i
    > różne prędkości fazowe dla różnych częstotliwości - ale to nie ze
    > stosunku L/C wynika!

    > Dalsza część klechdy ludowej. Wiesz że jakiś efekt widać ale zupełnie
    > nie kojarzysz skąd się wziął. Tak rodzi się magia...

    P.S. Na dokładkę prowadnice rzeczywiste to nie są prowadnice RLC tylko
    R(f)LC - bo efekt naskórkowy powoduje wzrost rezystancji szeregowej z
    częstotliwością - stosownie w prowadnicy RLCG składowa konduktancyjna
    też musiała by się zmieniać... Jeszcze nikt takiej prowadnicy nie
    wyprodukował (i nie wiem czy będą chętni).

    --
    Darek

  • 35. Data: 2014-01-06 10:16:54
    Od: "DJ" <d...@w...pl>

    dziękuję za odpowiedzi

    mam już zamówiony kabel HDMI- DVI 5 metrów, a dźwięk będę podłączał przez
    zewnętrzny wzmacniacz z kolumnami i głośnikiem niskotonowym

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2014-01-07 09:37:56
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://allegro.pl/kabelvga-vga-hd-d-sub-5m-plazma-la
    ptop-rzutnik-i3791458040.html )
    > pozwoli cieszy si tak jakoci obrazu jak na wspomianym kablu 1m. W
    > ofercie w linku pisze o jakoci HD a nie Full HD, dlatego zwracam si z
    > uprzejm prob do szanownych grupowiczw zwaszcza tych co mieli ju
    > dowiadczenia w tej materii.
    > Chciabym doda, e w Googlach znajduj informacje na ten temat sprzed
    > kilku lat i s one bardzo pesymistyczne (obraz bez znieksztace tylko do
    > 720p) ale jak wiadomo technika konstrukcji kabli idzie do przodu.

    Mam dokładnie ten kabel VGA 5m, którym spiąłem laptopa z TV 40 calowym.
    Obraz, jak na tak długi kabel, jest bardzo zadowalający. Jedyne, do czego
    można by się przyczepić, to bardzo słabo widoczne (tylko tam gdzie jest tekst)
    przesunięcie obrazu o kilka milimetrów. Patrząc na TV już z odległości 2 m
    defekt ten jest niezauważalny.
    Skoro jednak używa się tak długiego kabla, to nie po to, żeby TV służył do
    czytania drobnego tekstu, a do oglądania filmów lub zdjęć.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 37. Data: 2014-01-07 09:52:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, January 7, 2014, 9:37:56 AM, you wrote:

    [...]

    > Mam dokładnie ten kabel VGA 5m, którym spiąłem laptopa z TV 40 calowym.

    Ale po co taki długi kabel do laptopa?

    > Obraz, jak na tak długi kabel, jest bardzo zadowalający.

    I jest to obraz w jakości 1080p? Czy może jednak 1080i?

> [...]
    > Skoro jednak używa się tak długiego kabla, to nie po to, żeby TV
    > służył do czytania drobnego tekstu, a do oglądania filmów lub zdjęć.

    Czasem do filmów są potrzebne napisy. A rozmyte napisy źle się czyta.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2014-01-07 12:44:05
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Hello Marek,
    >
    > Tuesday, January 7, 2014, 9:37:56 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale po co taki długi kabel do laptopa?

    Do oglądania filmów, a laptopa nie chce mi się przenosić przez to całe przepinanie
    zasilacza, rozłączanie urządzeń podłączonych przez USB, neta.

    > I jest to obraz w jakości 1080p? Czy może jednak 1080i?

    Z tego co kojarzę, to TV podaje tą informację po podłączeniu VGA, ale nie pamiętam
    co pokazuje i w tej chwili nie mam jak sprawdzić.

    > Czasem do filmów są potrzebne napisy. A rozmyte napisy źle się czyta.

    No przecie nikt sobie nie ustawi napisów do filmu o wielkości czcionki
    takiej jak tytuły okien Windowsa, tylko stosownie bycze i tłuste, żeby z odległości
    kilku metrów było dobrze widać.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 39. Data: 2014-01-07 18:43:09
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 07.01.2014 09:37, Marek wrote:

> [...]
    > tekst)
    > przesunięcie obrazu o kilka milimetrów. Patrząc na TV już z odległości 2 m

    Chyba chodzi o odbicie (echo)? To jest efekt niedopasowania impedancji.
    Możliwe jest też rozjechanie R, G, B, ale to przy dłuższym kablu - rzędu
    kilkadziesiąt metrów (transmiter VGA > skrętka > VGA - coś sobie
    przypominam, że była jakaś korekcja długości poszczególnych skrętek).
    Normalna tłumienność kabla objawia się tym, że po prostu ostre krawędzie
    stają się rozmyte.

    --
    Mirek.

  • 40. Data: 2014-01-07 19:21:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

> [...]
    > przypominam, że była jakaś korekcja długości poszczególnych skrętek).
    > Normalna tłumienność kabla objawia się tym, że po prostu ostre krawędzie

    VGA 640x480x60Hz to 9MHz. HD1080p to 100MHz - dla uzyskania takiego
    samego tłumienia na końcu pasma trzeba kabel skrócić 11 razy
    (szacunkowo, bo znowu przylezą ze świ^H^H^Hfalowodami na 111GHz).

    --
    Best regards,
    RoMan