  • 1. Data: 2012-03-13 16:56:31
    Temat: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Pacjent to 2.2dci.

    Jakie potencjalne objawy może mieć pęknięty blok lub głowica?

    Objawy zaobserwowane:

    a) majonez w oleju

    b) dymi na biało (ale nie zawsze, czasem, różnie)

    c) Połyka 1L płynu chłodzacego na 10km.

    d) Kapie olej (a może mieszanina z wodą) z okolicy rozrzadu. Kilka tyg
    temu widać było plame zabarwioną w kolorze płynu.

    e) Bardzo słabo zapala poniżej 5 stopni. Poniżej zera w ogóle.

    Na razie wszyscy boją się nawet zaglądać. To że cos nie tak z uszczelką
    to prawie pewne, ale szukam podpowiedzi co powinno być czuć/widać w
    przypadku totalnej katastrofy takkej jak pęknięty blok.

    Na blok/głowice wskazuje (na razie jeden) mechanik. Twierdzi że kapanie
    z okolicy rozrzadu i majonez mogą być powiązane wspólna awarią, właśnie
    ta gorszą.

    Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeździ jak jeździło, żadnych
    niepokojących objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites
    majonez. Tylko ten majonez ...

  • 2. Data: 2012-03-13 17:20:28
    Temat: Re: Objawy pękniętego bloku lub głowicy
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Sebastian Biały

    > Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeździ jak jeździło, żadnych
    > niepokojących objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites
    > majonez. Tylko ten majonez ...

    To wszystko może być od UPG, nikt Ci korespondencyjnie nie powie. :> A
    małe nieszczelności w bloku czy głowicy bardzo ciężko czasem znaleźć
    nawet na wymontowanym silniku, a co dopiero przez internet.

  • 3. Data: 2012-03-13 17:22:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-13 17:20, to wrote:
    > To wszystko może być od UPG, nikt Ci korespondencyjnie nie powie. :> A
    > małe nieszczelności w bloku czy głowicy bardzo ciężko czasem znaleźć
    > nawet na wymontowanym silniku, a co dopiero przez internet.

    Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ
    przy takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to
    powinno przekładać się na osiągi, a tu nic. Może jednak czegoś nie wiem.

  • 4. Data: 2012-03-13 17:41:08
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ przy
    > takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to powinno
    > przekładać się na osiągi, a tu nic. Może jednak czegoś nie wiem.

    Nie musiało. Przerabiałem na C-Maxie 2.0TDCi jakieś dwa miesiące temu. Co
    prawda przedmuch miałem tylko na uszczelce i "tylko" między cylindrem a
    układem chłodzenia, ale robota ta sama. Wymiana uszczelki i szlifowanie
    głowicy i auto śmiga jak śmigało. Bo właśnie mimo tego przedmuchu auto nie
    sprawiało absolutnie żadnych problemów (poza wywalaniem płynu z układu
    chłodzenia).

    I nic nie gdybaj i nie szukaj "diagnostów", tylko z autem do warsztatu. Bo
    będzie tylko gorzej, jak nie masz pękniętej głowicy, to będziesz miał, jak
    tak dalej będziesz jeździł. Nie wspominam już o właściwościach "smarnych"
    majonezu :)
    Porządne firmy robiące głowice sprawdzaja szczelność, a w przypadku tragedii
    spawają jerównież. A pęknięcia bloku zdarzają się tak żadko, że praktycznie
    giną w marginesie błędu statystycznego.

  • 5. Data: 2012-03-13 18:11:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-13 17:41, Andy Niwiński wrote:
    > Bo będzie tylko gorzej, jak nie masz pękniętej głowicy, to będziesz
    > miał, jak tak dalej będziesz jeździł.

    A swoją droga dlaczego z powodu dziury w uszczelce miała by pękać głowica?

    > A pęknięcia bloku zdarzają się tak żadko, że
    > praktycznie giną w marginesie błędu statystycznego.

    Margines jest szeroki, nie dość że Renault to jeszcze 2.2dci :)

  • 6. Data: 2012-03-13 20:09:49
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Sebastian Biały

    > Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ
    > przy takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to
    > powinno przekładać się na osiągi, a tu nic. Może jednak czegoś nie wiem.

    Często przy sporym przedmuchu przy UPG ubywa tylko kilka % mocy, co dla
    większości osób będzie niezauważalne...

  • 7. Data: 2012-03-13 20:52:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-13 20:09, to wrote:
    > Często przy sporym przedmuchu przy UPG ubywa tylko kilka % mocy, co dla
    > większości osób będzie niezauważalne...

    Niestety martwi mnie wyciek na zewnatrz. Chyba że jest możliwe, że
    uszczelka wyleciała poza blok silnika.

    Mozliwe tez ze to uszkodzenie niezależne, będą rozbierać to zobacza. na
    razie licze ile mnie to będzie kosztować w najgorszym wypadku :/

  • 8. Data: 2012-03-13 21:52:25
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Nie martw się na zapas. Nieszczelność na zewnątrz mogła powstać w
    najsłabszym miejscu ze względu na wzrost ciśnienia w układzie znacznie
    powyżej roboczego.
    Piotr

  • 9. Data: 2012-03-13 21:52:29
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-03-13 18:11, Sebastian Biały wrote:

    > Margines jest szeroki, nie dość że Renault to jeszcze 2.2dci :)

    No widzę że kolega jest następną ofiarą nieśmiertelnego 2.2DCi... zmora
    mechaników ;)

    --
    MM

  • 10. Data: 2012-03-13 21:52:49
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Sebastian Biały

    > Niestety martwi mnie wyciek na zewnatrz. Chyba że jest możliwe, że
    > uszczelka wyleciała poza blok silnika.

    No jasne, że możliwe. Poza tym może to być rzecz zupełnie niezwiązana z
    UPG, ani pęknięciem bloku. Blok ogólnie bardzo rzadko pęka pomijając
    jakieś feralne serie silników czy uszkodzenia mechaniczne podczas wypadku.

    > Mozliwe tez ze to uszkodzenie niezależne, będą rozbierać to zobacza. na
    > razie licze ile mnie to będzie kosztować w najgorszym wypadku :/

    Mechanik nie umył silnika w tej okolicy i nie popatrzył skąd cieknie?