  • Data: 2011-01-07 19:25:03
    Temat: Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Mam śmieszny problem, i chętnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego
    rozwiązania :)

    Otóż mam w sieci domowej dwa komputery, z których jeden (laptop) jest moim
    "centrum dowodzenia" (ma podpięty dodatkowy monitor, głośniki, zewnętrzną
    klawiaturę i myszkę, drukarkę itd.) Drugi natomiast to silna stacja robocza
    do obliczeń (robię rendering wideo jako hobby, oraz obliczenia w ramach
    analiz CAE jako główne zajęcie), pozbawiona klawiatury, myszy i monitora.
    Nieprzypadkowo wspominam ten rodzaj zastosowań, bo tłumaczy on przyjęci
    przeze mnie takiej a nie innej konfiguracji komputerów w moim mini-biurze
    domowym: otóż zarówno rendering, jak i analizy potrafią zabierać sporo
    czasu, i powodują duży hałas stacji roboczej wobec prawie nieustannego
    obciążenia CPU w 100%. Dlatego właśnie wyprowadziłem stację roboczą do
    innego pomieszczenia - niech sobie tam huczy:) Ja tymczasem obsługuję sobie
    cichutkiego laptopa, a przy okazji - zawsze jest on gotowy (w sensie
    zawartości) do szybkiego odpięcia od zewnętrznych urządzeń, i zabrania do
    Klienta na prezentację czy szkolenie...

    Ale do rzeczy: projekty obliczeniowe na stacji roboczej uruchamiam z laptopa
    przez Remote Desktop. Jak pewnie wiecie, w tym środowisku pulpit w zasadzie
    nie różni się niczym od lojalnego, z wyjątkiem jednego: można się z niego
    wylogować, ale nie można (przynajmniej myszką) wywołać uśpienia,
    przeładowania ani wyłączenia zdalnego komputera... I w tym właśnie tkwi mój
    problem!

    Aktualnie radzę sobie w ten sposób, że sprzętowemu włącznikowi stacji (jest
    tylko jeden przycisk) przypisałem funkcję Stand-by, i - gdy kończę pracę na
    jakiś czas - udaję się do pomieszczenia w którym maszyna stoi, i usypiam ją
    przyciskiem.

    Gdy chcę wyłączyć komputer, wcześniej muszę wejść do opcji zarządzania
    energią i zmienić funkcję przycisku na "Wyłącz" - a dalej jak poprzednio.

    Jest to trochę kłopotliwe, a poza tym nie rozwiązuje problemu gdy - np. po
    zainstalowaniu uaktualnień systemu - musi on zostać przeładowany
    (oczywiście, można go po prostu wyłączyć i włączyć ponownie - ale "na ślepo"
    jest to trochę stresujące)...

    Zapewne można napisać jakieś skrypty, aby wszystkie 3 czynności (uśpienie,
    wyłączenie i przeładowanie) móc wykonywać zdalnie, przez Remote Desktop -
    ale nie wiem, jak to zrobić.

    ...To jak - pomożecie? No.

    :)

    Czekam na sugestie i pozdrawiam