  • 11. Data: 2012-05-20 23:07:30
    Temat: Re: [OT, weekendowo] "przydasie"
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-05-20 00:39, Butek pisze:

    > Co robicie z elektroniczno-informatycznymi zabytkami typu mój zdechły
    > zip100 parallel, jakieś działające c64, spektrumna, atari "któreśtam",
    > zupełnie sprawny streamer sprzed 20 lat, któryś z komputerów na 8080 i
    > inne "zabytki techniki" praktycznie już nieprzydatne zupełnie, no ale
    > żal "zutylizować"? Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

    Jak najbardziej moim zdaniem jest sens trzymać takie rzeczy, o ile rzecz
    jasna są sprawne i mamy kawałek przestrzeni w której zapakowane nie będą
    nikomu przeszkadzały. Największym problemem jest to, że gdy taki sprzęt
    kończy swoją służbę ma status złomu. Minie kilka dekad i stanie się
    zabytkiem techniki o wartości muzealnej (co oczywiście wcale nie musi
    przekładać się na jakąś specjalnie dużą wartość finansową). ;)
    Sęk w tym, że musi gdzieś tych kilka dekad bezpiecznie przeleżeć. :)

    U mnie tak np. leży większość moich starych komórek. Obieg zwykle
    wyglądał następująco: trafiały do mnie jako nowe (lub prawie nowe)
    urządzenia. Posłużyły mi chwilę, aż nie kupiłem nowej. Wtedy
    przechodziły w ręce któregoś ze członków rodziny. Po jakimś czasie cykl
    się powtarzał, a stary telefon (wart wtedy już < 100 zł) wracał do mnie,
    a ja stwierdzałem, że nie warto nawet bawić się w wystawianie go na Allegro.

    A co do wylutów to wśród starych elementów są elementy warte szukania
    -np. kondensatory o różnych współczynnikach temperaturowych. Tylko po co
    bawić się lutownicą, skoro co jakiś czas spory zestaw można kupić na
    Allegro?

  • 12. Data: 2012-05-21 08:25:38
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    PeJot wrote:
    (ciap)

    > Miało być OT no i jest :>
    >
    > OIDP koronka 22 i 34 w tym standardzie gdzieś mi tam zalega w
    > przydasiach.

    Moze sie dogadamy, juz na priv.

    >Koronki 42 czasem bywają na A., z tym że trzeba nieco
    > rozpiłować otwory mocujące( w STX stosowano nietypowy standard BCD ).
    > A w ogóle myśl raczej o wymianie korb i osi, np. na współczesną Acerę
    > + wkład 116-118 mm, wyjdzie taniej.

    Wkład już tam jest (podarowany przez kogoś z p.r.r)
    Rowerem posługuje się mój lżejszy syn, niezbyt intensywnie, wymiana koronek
    załatwiłaby
    sprawę do czasu wyłączenia roweru z eksploatacji (jeszcze jeden sezon i
    pewnie wyrośnie ;-)

    >Nie będziesz się martwić o
    > koronki, bo te leżą po sklepach i nie zanosi się żeby Shimano
    > wymyśliło jakiś nowy standard.

    BTW wszystkie moje rowery to "feniksy" uratowane od przetopienia ;-)

    --
    Włodek

  • 13. Data: 2012-05-21 08:42:32
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-05-21 08:25, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Moze sie dogadamy, juz na priv.

    Odezwę się z domu, adres powyżej jest ślepy.

> [...]
    > koronek załatwiłaby
    > sprawę do czasu wyłączenia roweru z eksploatacji (jeszcze jeden sezon i

    A ile syn ma wzrostu ( serio pytam ) ?

    > BTW wszystkie moje rowery to "feniksy" uratowane od przetopienia ;-)

    OK, ale trzeba pamiętać że STX wyleciało z katalogów producenta jakieś
    15 lat temu, stąd wybór części zamiennych jest żaden.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2012-05-21 15:37:20
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-05-21 08:42, PeJot pisze:

    > Odezwę się z domu, adres powyżej jest ślepy.

    Ale Twój powyższy też odbija :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2012-05-21 17:05:36
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    PeJot wrote:

    > Ale Twój powyższy też odbija :)

    oj sie mi nie klikło

    q --> t (w adresie)

    --
    Włodek

  • 16. Data: 2012-05-21 17:15:09
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Też odbija, proszę o korespondencję na p_jankisz@podwojne_m.pl

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2012-05-24 21:44:13
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jp99g2$iec$1@news.icpnet.pl...
    > Opchnij entuzjaście staroci. Ewentualnie wymyśl jakieś ciekawe
    > zastosowanie. Niech taki C64 coś robi, steruje jakimiś wyświetlaczem czy
    > coś.

    Mógby np. sterować sekwencerem, jak stosował to polski zespół "Kombi" (przez
    jedno "i")