    Date: Sun, 20 May 2012 23:07:30 +0200
    From: Atlantis <N...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT, weekendowo] "przydasie"

    W dniu 2012-05-20 00:39, Butek pisze:

    > Co robicie z elektroniczno-informatycznymi zabytkami typu mój zdechły
    > zip100 parallel, jakieś działające c64, spektrumna, atari "któreśtam",
    > zupełnie sprawny streamer sprzed 20 lat, któryś z komputerów na 8080 i
    > inne "zabytki techniki" praktycznie już nieprzydatne zupełnie, no ale
    > żal "zutylizować"? Ogólnie, gdzie jest granica "przydasie"?

    Jak najbardziej moim zdaniem jest sens trzymać takie rzeczy, o ile rzecz
    jasna są sprawne i mamy kawałek przestrzeni w której zapakowane nie będą
    nikomu przeszkadzały. Największym problemem jest to, że gdy taki sprzęt
    kończy swoją służbę ma status złomu. Minie kilka dekad i stanie się
    zabytkiem techniki o wartości muzealnej (co oczywiście wcale nie musi
    przekładać się na jakąś specjalnie dużą wartość finansową). ;)
    Sęk w tym, że musi gdzieś tych kilka dekad bezpiecznie przeleżeć. :)

    U mnie tak np. leży większość moich starych komórek. Obieg zwykle
    wyglądał następująco: trafiały do mnie jako nowe (lub prawie nowe)
    urządzenia. Posłużyły mi chwilę, aż nie kupiłem nowej. Wtedy
    przechodziły w ręce któregoś ze członków rodziny. Po jakimś czasie cykl
    się powtarzał, a stary telefon (wart wtedy już < 100 zł) wracał do mnie,
    a ja stwierdzałem, że nie warto nawet bawić się w wystawianie go na Allegro.

    A co do wylutów to wśród starych elementów są elementy warte szukania
    -np. kondensatory o różnych współczynnikach temperaturowych. Tylko po co
    bawić się lutownicą, skoro co jakiś czas spory zestaw można kupić na
    Allegro?