  • 21. Data: 2016-05-04 21:23:37
    Temat: Re: [OT] walkman->mp3 gdzie kupić w Polsce
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 01.05.2016 Marsjanin <m...@m...tk> napisał/a:

    > Przyjrzyj się, przyjrzyj... Mój ma parę lat, przeleżał w szafie u kogoś.

    Zobaczę jutro, ale wątpliwe- kabel połączeniowy to przelotka
    usb na okrągłą wtyczkę- raczej tylko zasilanie.

    > Sprzęt marki Lauson, model (chyba) CR101. Jako ,,konwersja do mp3" (co
    > szumnie głosi napis na pudełku) służy... program Audacity, dołączony na
    > płycie mini CD. :) Instrukcja w dużej mierze składa się ze zrzutów ekranu
    > z Audacity. :)))

    Ależ to doskonały pomysł- podpisuję się pod tym czterema kończynami.
    Standardowa dźwiękówka plus Audacity (chętni mogą użyć swojego
    ulubionego superprofesjonalnego-hifi-stereo programu) zamiast
    nietypowego urządzenia z dedykowanymi sterownikami i oprogramowaniem
    pod jedynie słuszny system operacyjny- co skutkowałoby nie tylko
    niemożnością uruchomienia pod Linuksem, ale też np. pod nowymi
    wersjami Jedynie Słusznego.

    > Wyśmiewam to jako konwerter do MP3, ale samego sprzętu nie wyśmiewam, bo
    > to moim zdaniem nawet na chwilę obecną lepszy pomysł, niż zgranie na
    > kartę, jeszcze jako track01.mp3 itd. zapewne. Ja wolę sobie zrzucić

    Z kartą ma tę zaletę, że jest autonomiczne- samo czasochłonne zgrywanie
    robi się samo i nie wymaga kompa. Późniejsze pocięcie, odszumianie
    czy otagowanie pójdzie sprawniej i można się tym zająć później,
    a tymczasem materiał jest już gotowy do słuchania. I nie o muzykę
    (a na pewno nie przede wszystkim) mi chodzi.

    > kasetę do wave'a, pociąć, zflacować, otagować... No ale to ja. Rozumiem, że

    Jasne, materiał z kaset ma takie SNR i dynamikę, że bez flaca ani rusz :-)

    > Z ciekawostek, planuję kupno adapte... wrrróć, mówmy po polsku, gramofonu.
    > Trafiłem na takie cacko - ma wiele wspólnego z omawianym sprzętem. Medion

    A ile wynosi cołaska za ten sprzęt?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 22. Data: 2016-05-04 22:03:15
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 04 May 2016 19:23:37 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Zobaczę jutro, ale wątpliwe- kabel połączeniowy to przelotka usb na
    > okrągłą wtyczkę- raczej tylko zasilanie.

    Szkoda.

    > Ależ to doskonały pomysł- podpisuję się pod tym czterema kończynami.
    > Standardowa dźwiękówka plus Audacity

    Ja też, ale jednak Pani Krysia, co to kupi i myśli, że samo jej na
    telefon kasety przerzuci, może tego nie ogarnąć. Co gorsza, poprosi o tę
    drobną przysługę zięcia, nie zdając sobie z tego sprawy, że przerzucenie
    szafki kaset to robota na miesiąc. :)

    > Jasne, materiał z kaset ma takie SNR i dynamikę, że bez flaca ani rusz
    > :-)

    Śmiej się śmiej, ale ja tam tak z metra *kodekowi* zawartemu w chipie za
    5 złotych użytemu w takim ustrojstwie raczej bym nie ufał. Poza tym... WAV
    to WAV, to można ciąć do bólu, jak chcesz, bez żadnych strat. Do mp3
    zawsze można przerzucić, i niekoniecznie z CBR 128 kbps, jak zapewne jest
    w kodeku sprzętowym.

    Zresztą.

    http://dropcanvas.com/kwbou

    Się kiedyś w to pobawiłem, jak umiałem, na prośbę znajomego. Magnetofon
    Technics M14, kabel akurat miałem jeszcze nie na Cinche a na DIN do
    jacka, karta dźwiękowa na wejściu - ścierwo w netbooku MSI, byle stereo
    wejście miała (na szczęście miała, bo to ostatnio rzadkość). Całość
    zrobiona w Audacity, bez żadnych podbić, ekłalizerów czy czegoś takiego,
    wysterowanie analogowo przed nagraniem, odszumione automatycznie na
    podstawie próbki z ciszą przed pierwszymi taktami pierwszego utworu.
    Oceń, jak masz chęć. Repertuar - austriacka Irena Santor. :)

    > A ile wynosi cołaska za ten sprzęt?

    83447 za 170 zł, i nieco droższy, choć bez magnetofonu za 200 zł.

    http://allegro.pl/i6109848055.html http://allegro.pl/i4973153387.html

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 23. Data: 2016-05-05 07:52:41
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.05.2016 Marsjanin <m...@m...tk> napisał/a:

    > Szkoda.

    Szkoda jak szkoda, teoretycznie sprzęt ciut mniej uniwersalny,
    choć nikt Ci nie broni podłączyć wyjście słuchawkowe (posiada!)
    do wejścia karty muzycznej i zgrywać ręcznie do wav.

    No i potwierdzam, sprawdziłem- tylko zasilanie, wtyk okrągły
    z dwoma tylko złączami, dmesg zgodnie z przypuszczeniem nic
    nie wypisuje.

    > Śmiej się śmiej, ale ja tam tak z metra *kodekowi* zawartemu w chipie za
    > 5 złotych użytemu w takim ustrojstwie raczej bym nie ufał. Poza tym... WAV

    Ja nie ufam, ja sprawdziłem- kontrola najwyższą formą zaufania.
    Do moich celów ok- to ma być do digitalizacji kursów językowych
    i audiobooków, muzyka tylko wyjątkowo.

    > Się kiedyś w to pobawiłem, jak umiałem, na prośbę znajomego. Magnetofon
    > Technics M14, kabel akurat miałem jeszcze nie na Cinche a na DIN do

    Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porządny sprzęt
    jak sam piszesz (głowica, system przesuwu taśmy, tor audio w magnetofonie,
    i porządne źródło (taśma chrom np.)). Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej
    psuje :-)

    > 83447 za 170 zł, i nieco droższy, choć bez magnetofonu za 200 zł.

    Przyzwoicie, gdybym nie kupił swojego może bym się zainteresował.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 24. Data: 2016-05-06 02:54:37
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 05 May 2016 05:52:41 +0000, Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Można się bawić, aczkolwiek do tego trzeba by mieć porządny sprzęt jak
    > sam piszesz (głowica, system przesuwu taśmy, tor audio w magnetofonie, i
    > porządne źródło (taśma chrom np.)).

    Co do sprzętu, to jeśli chodzi o gramofony - górnej granicy cenowej zdaje
    się nie ma, ktoś nawet, jeśli wierzyć youtubowi, zbudował laserowy
    czytnik płyt gramofonowych. I w celach archiwizacyjnych ma to sens.

    Co do systemu przesuwu i głowicy oraz przedwzmacniaczy w magnetofonie -
    owszem, warto, by były na przyzwoitym poziomie. W praktyce jednak
    wystarczy to co było kiedyś domowym HiFi, bo do czynienia mamy albo z
    materiałami i tak już dawno temu profesjonalnie odszumionymi i wydanymi
    na CD, których digitalizować w domu nie warto z innych powodów jak ,,dla
    sportu", albo mamy nagrania własne, archiwalne, których jakość nagrania
    jest i tak klasę niższa niż słaby magnetofon potrafi odtworzyć (popsuć).

    Tu i tu warto pamiętać o ustawieniu skosu głowicy.

    Co do taśmy chromowej, to... było minęło. Teraz to raczej kwestia
    samplowania tego, co już jest.

    > Kodek mp3 tu chyba akurat najmniej psuje :-)

    LAME z rozsądnym bitrate tak. Sprzętowe g... z CBR 128 kbps brzmi jak LAME
    80-góra 96 kbps. Niemniej jeśli już to ściskać, to niebo lepiej wypadnie
    OGG Vorbis. Tylko, że FLAC wybrałem właściwie dlatego, że już
    niespecjalnie jest po co oszczędzać miejsce na dysku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 25. Data: 2016-05-07 08:41:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Dominik & Co wrote:

    > I dzięki temu profesjonalizmowi trzydziestoletnia mechanika
    > (paski, sprzęgiełka, łożyska i inne takie) będzie działać
    > jak nówka i o taśmę można się nie bać? A już na pewno będzie
    > lepsze od nowego chińskiego?

    W okresie zaawansowanych magnetofonów kasetowych nie było już pasków. Co
    lepsze magnetofony mają stabilizację tempa przesuwu taśmy sterowaną
    kwarcowym generatorem. Oczywiście DOLBY B/C. Jeśli zakupisz na portalu
    aukcyjnym magnetofon, który ma w opisie, że działa i jest sprawny, a nie
    będzie sprawny, to oddasz i wystawisz negatywny komentarz. Poza tym nie
    przesadzajmy ze strachem - do wtopienia jest ew. 100 zł. Jakość dźwięku
    odtwarzanego z jakiegokolwiek decka nieporównywalnie lepsza niż z
    chińskiej mydelniczki.