  • 11. Data: 2010-05-12 10:04:14
    Temat: Re: [Fakty] Nie bądźmy obojetni na kur..two
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-05-2010 o 20:14:05 klf <k...@u...pl> napisał(a):

    > Ale od strony handlowca: nikt sprzedawcy nie p?aci za pierdzenie w
    > sto?ek i
    > równie? on co? musi mieae z tej rozmowy handlowej. Chamstwem jest
    > natomiast
    > je?li kto? chce mniejszy abonament a konsultanci wciskaj? dla w?asnej
    > korzy?ci wy?szy.

    Oczywiście że dział handlowy to nie dział charytatywny. Ale sprzedaż nie
    polega na waleniu klientowi na maxa wszystkiego co jest w ofercie.
    Nastawienie na jednorazowy kontakt i jednorazową sprzedaż.

    > Heh, klienci identycznie gardz? handlowcami, przyk?ad ten Twój post ;)

    Być może że te słowa mogły mieć taki cień. Ale jeżeli już to na pewno nie
    do handlowców ale do pewnych rodzajów ludzi co pracują w charakterze
    handlowca. A jeśli miałbym się określić, to nie stosunkiem pogardliwym a
    piętnem tych ludzi. Bo piętnuje takie zachowanie i taką "obsługę klienta"
    czy "sprzedaż"

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 12. Data: 2010-05-12 10:10:42
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-05-2010 o 21:07:13 looker <l...@l...pl> napisał(a):

    > Widac, ze gosc nigdy nie stal po drugiej stronie lady, wtedy by inaczej
    > piska?.

    I tu się mylisz, bo to co piszę, to nie tylko ze strony klienta, ale
    właśnie z tej drugiej strony, i nie zza lady :) Gdybym nie poznał kulis w
    dziale handlowym jednej firmy to bym nigdy nie przypuszczał, jak można
    przedmiotowo traktować człowieka. Oczywiście tu nie ma mowy o konkretnym
    operatorze czy nawet sieci dealerskiej. Ale to też nie odosobniony
    przypadek.

  • 13. Data: 2010-05-12 10:24:56
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-11 18:56, Arek pisze:
    > Nie chodzi o to żeby wszystko rozumieć i na wszystkim się znać. Chodzi
    > o to żeby nic nie podpisywać jeżeli się dobrze tego nie rozumie, ew.
    > dopytać się, drążyć temat, żądać informacji na piśmie...
    > Albo po prostu - odmawiać w ciemno.

    Drogi Arku, ależ właśnie po to przychodzisz do salonu operatora gsm,
    żeby się *dowiedzieć* jaka oferta będzie dla Ciebie najkorzystniejsza. A
    jak tylko jaśnie wielmożny wyrobnik salonowy zobaczy, że nie jesteś
    obcykany to dawaj, doimy. Oczywiście Ciebie nie zrobią w balona, mnie
    nie zrobią, Piotra M nie zrobią, ale całą masę innych ludzi, którzy
    przyjdą z ulicy zrobią na szaro właśnie dlatego, że nie pomyśleli jak
    paranoicy i nie sprawdzili wszystkiego na stronie internetowej, nie
    przeczytali wszystkiego małym druczkiem itd. Nie wiem jak Ty, ale mi się
    w takim świecie źle żyję, że muszę na każdym kroku oglądać się za
    siebie, czy mnie ktoś nie próbuje w.....ać. Źle mi się z tym żyję, bo to
    nie jest zachowanie *naturalne*

  • 14. Data: 2010-05-12 10:30:01
    Temat: Re: [OT i wulgarne] Nie bądźmy obojetni na kur..two
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-11 22:27, Akarm pisze:
    > Tomaszek napisał
    >
    > Wydaje mi się, że mało ludzi bedzie chciało z wami dwoma podjąć
    > dyskusję. Ludzi o tak niskim poziomie nawet tutaj chyba się nie spotka.
    > W każdym razie, ja na pewno wypowiedzi żadnego z was już nie zobaczę.

    Oczywiście jak rozumiem nobilitujesz taki system, w którym klient jest
    walony na potęgę. W porządku, tylko nie miej potem pretensji, jak Ty
    zostaniesz oszukany. A zostaniesz, wcześniej czy później, trafi się taki
    dzień, że będziesz niewyspany / zły / zdołowany i podpiszesz jakąś
    umowę, zobowiązanie. Wtedy będziesz inaczej śpiewał

  • 15. Data: 2010-05-12 10:30:43
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-05-2010 o 08:39:29 tl <t...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Wiesz, kiedys oburza?bym sie ale teraz jest mi to obojetne, a nawet
    > odczuwam
    > lekk? satysfakcje.
    > Dlaczego ? Bo niewiedza i nieumiejetno?ae dokonania w?a?ciwego wyboru w
    > tym
    > przypadku bedzie
    > mia?o swoje konsekwencje tylko w stosunku do dokonuj?cego wyboru.

    Ok. głupoty ludzkiej czy niewiedzy nie można usprawiedliwiać. Tyle że nie
    o tej piszę. Bo jeżeli tak piszesz to po co w ogóle sa urzędy ochrony
    konsumentów. Jak ktoś ma wiedzę i umiejętności to przecież dokona
    właściwego wyboru.

    Może inaczej. Handlowiec GSM z racji tego że nim jest, posiada odpowiednią
    wiedzę (powinien przynajmniej) swojej oferty. Wiedza ta, nie jest mu
    potrzebna tylko do tego, aby wiedzieć jakie pakiety są najwyżej premiowane
    i jakie z tego tytułu priorytety są w sprzedaży. Bez względu kto
    naprzeciwko siedzi. Bo jak się da to wrzucić wszystko max. A co. Wiedza ta
    przede wszystkim jest potrzebna do tego, aby jak najlepiej skonstruować i
    dopasować ofertę do odpowiedniego klienta. Jak coś jest całkowicie zbędne
    to TEGO SIĘ NIE SPRZEDAJE. Dlaczego? Bo to procentuje. Dodatkowo
    handlowiec oprócz wiedzy swojej branży, posiada umiejętności sprzedaży. I
    ty, tez nie po to aby jak najwięcej wcisnąć i ugnieść nogą, tylko aby
    odpowiednio móc rozmawiać z klientem i zebrać informację itd itd.

    I to że klient wyjdzie i przez następne 2 lata będzie zadowolony z dobrego
    produktu jaki został mu dobrany, może iść i idzie w parze z wysoką
    sprzedażą i osobistymi profitami handlowca. Jedno nie wyklucza drugiego a
    wręcz przeciwnie.

    > A sprzedawcy ?
    > I tu, i tu jest wielu nieuczciwych manipulantów. A w tym przypadku jej
    > wybór
    > tylko j? uderzy po kieszeni.

    Nie no, pewnie że tak. Jak ktoś jest oszustem i manipulantem freelancerem
    to będzie szukać swoich ofiar.

    Jednakże trzymajmy się branży gsm i akurat ja tu wybrałem jedną stronę
    czyli handlowców. I postępowanie niektórych z nich piętnuje.

  • 16. Data: 2010-05-12 10:42:09
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 12-05-2010 o 12:30:01 Tomaszek <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > dzień, że będziesz niewyspany / zły / zdołowany i podpiszesz jakąś
    > umowę, zobowiązanie. Wtedy będziesz inaczej śpiewał

    Poza tym, to że się jest niewyspany/zły/zdołowany to można mieć do siebie
    pretensje, że akurat w takim momencie dokonuje się wyborów ważniejszych i
    podpisywanie umów.

    Ale prawda jest taka, że nie wiadomo jak będziesz wyspany/uradowany,
    zawsze możesz być połknięty przez większego. A dział sprzedaży gsm to nie
    jest od strony klienta front w dodatku na nieznanej ziemi (chociaż
    niektórzy handlowcy traktują to jak front ;) ). Klient idzie z nadzieją,
    że czegoś się dowie, doradzi i że wtedy będzie mógł podjąć odpowiednią
    decyzję do zaproponowanej oferty. Przynajmniej ja to tak widzę.

  • 17. Data: 2010-05-12 11:30:43
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 10-05-2010 o 20:14:05 klf <k...@u...pl> napisał(a):

    > Ile? to razy dziwi?o mnie, ?e osoby starsze zamiast wzi?ae ze sob? syna
    > lub
    > córke aby doradzili i w ich imieniu dopytali, przychodz? same do salonu,
    > czasem nie bior?c nawet ze sob? okularów aby dok?adnie zapoznaae sie z
    > umow?.
    > Dzien pó 1/4 niej natomiast znajduje sie syn lub córka i z pretensjami
    > przychodz?, ?e kto? babcie oczarowa? i byle co wcisn??.

    I widzisz. Tu można się zastanowić jak poprzez niektórych handlowców, nas
    klientów, sprowadzono do ich poziomu i wymuszono odpowiednie sztuczne
    zachowania.

    Czy normalnym jest aby do wizyty w punkcie gsm trzeba było zabierać osoby
    dobrze rozeznane w telefonii, dobrze orientujące się i takie co "mogą
    pogadać z handlowcami"? Czy osoba starsza lub nie znająca się na branży
    gsm, musi zabierać ze sobą Ciebie i Ciebie i Ciebie? Te osoby znają
    siebie, znają swoje możliwości i tyle handlowcom powinno wystarczyć.

    Czy nie jest czymś przyjemnym (i normalnym) kiedy dowiadujesz się, że
    Twoja matka była w punkcie gsm i ma taką umowę że Ty syn, nie masz co do
    niej żadnych przeciwwskazań i stwierdzisz ze dobra propozycja i dobra
    umowa i nic więcej byś nie dodał czy ujął? Co wtedy robisz? Polecasz ten
    punkt komuś innemu, z czystym sumieniem że możesz tą osobę tam wysłać i
    bez Ciebie. I to nawet nie do konkretnego punktu którego zacząłeś darzyć
    zaufaniem ale do konkretnej osoby.

    To niektórzy wypaczeni handlowcy, do wizyty z klientem zbroją się po zęby
    niczym Rambo i z tej broni korzystają. I to dlatego Ty, nie puścisz osoby
    Ci bliskiej i równocześnie nie znającej się na telefonach, do punktu gsm.
    Bo to Ci handlowcy też nauczyli Cię zbroić się po zęby.

    Oczywiście to bardzo przejaskrawione ale nieraz tak jest.

    I to nie zawsze wina handlowców ale ogólnego (i w szczególe) prowadzenia
    sprzedaży w punkcie. Zatrudniani są ludzie, z jednej strony bez
    odpowiedniego przygotowania co to umiejętności doboru najlepszej oferty
    dla klienta, ale z drugiej strony już na wejściu są przyciskani do jak
    największej sprzedaży. I ciśnięci cały czas. I nawet jak ktoś jest
    człowiekiem takim normalnym, to jest w sytuacji i atmosferze takiej co go
    deprawuje.

    Bardzo sobie chwalę Salony Firmowe. W szczególności Ery. Od strony
    klienta. Podejrzewam że konsultanci mają tyle jasnych i czytelnym
    procedur, zarówno etycznych jak i obsługi klienta. Jak w wojsku,
    profesjonalizm i tam pomyłki zdarzają się rzadko. Do Salonu Firmowego może
    iść nawet starsza osoba i bez okularów :)

    Czy w niektórych punktach dealerskich gsm jest u góry napisane, zamiast
    Obsługa Klienta, to Dymamy Wasze Kobiety, Osoby Starsze i Słabe?

  • 18. Data: 2010-05-12 12:05:43
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-12 12:42, Piotr M pisze:
> [...]
    > że czegoś się dowie, doradzi i że wtedy będzie mógł podjąć odpowiednią
    > decyzję do zaproponowanej oferty. Przynajmniej ja to tak widzę.

    Ja idąc do salonu idę na wojnę, uzbrojony w wydruki regulaminów, wzory
    umów, taryfy:) Nie mam złudzeń - człowiek po drugiej stronie chce mnie
    oszukać i muszę się jakoś bronić.

  • 19. Data: 2010-05-12 13:37:07
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 11-05-2010 o 11:51:37 Tomaszek <t...@o...pl> napisał(a):

    > sytuację, byłem świadkiem podobnej rozmowy. Zawsze wtedy łamie zasady
    > kultury, dobrego wychowania i przerywam taką rozmowę! Podchodzę do
    > klienta i mówię przy samym zainteresowanym: proszę pani/pana, sprzedawca
    > kłamie! I wykładam po kolei, gdzie leży kłamstwo. Jeśli tylko nabijany w
    > butelkę klient chciał mnie troszkę posłuchać to do podpisania umowy nie
    > dochodziło;) Raz to skończyło się wyprowadzeniem mnie przez ochroniarza,
    > ale do podpisania umowy nie doszło i to mnie cieszy.

    Człowiek staje się nieraz bezsilny. Z jednej strony należy się poruszać i
    postępować w ramach kultury i taktu. Ale z drugiej strony ciężko nie
    zareagować. Reakcja taka o której wspomniałeś, no niestety, jest narażona
    na pewną niechęć czy nawet naganę. Jest źle postrzegana, nawet ze strony
    tego klienta. Ale co można inaczej zrobić kiedy jest się świadkiem takiego
    postępowania. Bierność jest przyzwoleniem i aprobatą, a nawet biernością
    przyczyniamy się do efektów osób trzecich. Ciężko zareagować w sposób
    taki, aby samemu nie narazić się na "wtrącanie w nie swoje sprawy", a
    jednocześnie przekazać dobre intencje. Ja sobie napisałem ten wątek, bo
    mam prawo wyrazić swoją opinię, a mogę mieć również nadzieję, że ktoś u
    kogoś zrodzi to jakąś refleksję, pozytywną czy negatywną.

  • 20. Data: 2010-05-12 17:52:04
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]

    Może inaczej. Handlowiec GSM z racji tego że nim jest, posiada odpowiednią
    wiedzę (powinien przynajmniej) swojej oferty.
    ---

    Na moje oko mylisz doradcę ze sprzedawcą. Zadaniem doradcy jest wyszukanie
    najlepszej opcji dla klienta spośród wielu ofert ale zadaniem sprzedawcy,
    pracownika
    jednej firmy jest przysparzanie zysku tej firmie, a nie działanie w
    interesie klienta.
    Nie mylić z manipulacją wykorzystującą podswiadomość i słabe strony klienta
    np.jego wiek.
    Jest wiele artykułów wykonujących tą samą czynność, a różniących się ceną w
    zależności od
    dodatków. Np . pralki ? Rolą sprzedawcy jest zachęcić klienta do kupna
    droższego modelu, a
    nie poznawanie potrzeb klienta i obniżanie zysku sklepu.