  • 1. Data: 2010-05-09 23:42:22
    Temat: orange pantera - jak to właściwie działa?
    Od: chesteroni <c...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Heh - już trzeci wątek z rzędu, ale po głębszej analizie "oferty" sieci
    Era zajrzałem z ciekawości do konkurencji. W Plusie bez rewelacji, ale
    bardzo ciekawie na papierze wygląda oferta pantera 300. Na papierze
    deklasuje ofertę Ery:
    Z telefonem:
    Era: 70zł ABO +50zł BC = 120zł za 290 minut i 500 MB, rozmowy po 49gr
    Era: 50zł ABO +50zł BC = 100zł za 190 minut i 500 MB, rozmowy po 49gr
    Bez telefonu:
    Era: 50zł ABO +50zł BC = 100zł za 170 minut i 500 MB, rozmowy po 49gr

    Orange (bez telefonu): 99zł za 300 minut i 1GB, rozmowy po 29 gr

    O ile cena rozmów nie jest aż tak istotna, to 2*większy transfer owszem.
    No i Era jest 20% droższa na dzień dobry

    Ale wszystko da się ładnie opakować, natomiast różnie to bywa z jakością :-)

    Jak więc to jest z tym internetem w komórce w sieci Orange? Przechodząc
    z Ery zauważę jakąś różnicę? Są jakieś haczyki, częste wałki i inne
    "miny" w które się wdeptuje w tej sieci, czy też jest to generalnie tej
    samej jakości usługa, tyle że w niższej cenie?

    --
    pozdrawiam,
    chester

  • 2. Data: 2010-05-10 08:53:32
    Temat: Re: orange pantera - jak to właściwie działa?
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-05-10 01:42, chesteroni pisze:

    > Bez telefonu:
    > Era: 50zł ABO +50zł BC = 100zł za 170 minut i 500 MB, rozmowy po 49gr
    > Orange (bez telefonu): 99zł za 300 minut i 1GB, rozmowy po 29 gr

    W ofercie bez telefonu w Orange dodatkowo masz 1200 minut do
    wykorzystania od 16 do 8 i w weekendy do Orange i na numery stacjonarne.

> [...]
    > :-)
    > Jak więc to jest z tym internetem w komórce w sieci Orange? Przechodząc

    Cóż, to silnie zależy od miejsc, w których chcesz z sieci korzystać. Są
    takie, w których Era ma większe pokrycie 3G, są takie, w których
    przoduje Orange. Najlepiej kup starter Orange Free na kartę, załaduj za
    25zł - dostaniesz ponad 1GB na testy.

    > Są jakieś haczyki, częste wałki i inne "miny" w które się wdeptuje w tej sieci,

    W ofercie Pantera dostajesz pakiet danych o danej wielkości, a nie
    dostęp do Internetu z limitem danych. Różnica jest taka, że po
    przekroczeniu pakietu w pierwszym przypadku dane są taryfikowane zgodnie
    z cennikiem (tak jest też w Erze w ofercie blueconnet w telefonie), a w
    drugim ograniczane jest pasmo.

    Jest jeszcze jeden kruczek w tych Panterowych pakietach: zablokowana
    jest transmisja VoIP. Rzecznik TP twierdził na blogu, że można ją
    odblokować, płacąc dodatkowo 5zł (nie wiem tylko, czy jednorazowo, czy
    co miesiąc).

    Na Twoim miejscu rozważyłbym jeszcze jedną opcję: Abonament za 59zł (np.
    Pelikan 150) oraz usługa Orange Free 39,5 za 39,50zł na tym samym
    numerze. Za 98,50zł dostaniesz 150 minut i 2GB transferu danych,
    połączenia po 29gr i "darmowe wieczory i weekendy" do
    Orange/stacjonarnych. W Orange Free po przekroczeniu tych 2GB nie będą
    naliczane dodatkowe opłaty (tylko zmniejszy się prędkość). W tej ofercie
    nie ma mowy o blokowaniu połączeń VoIP. Nie jestem jednak pewien, czy
    jest ona dostępna dla taryf Delfin/Pelikan...

    Marek

  • 3. Data: 2010-05-11 19:23:19
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

> [...]
    > jest transmisja VoIP. Rzecznik TP twierdził na blogu, że można ją
    > odblokować, płacąc dodatkowo 5zł (nie wiem tylko, czy jednorazowo, czy

    A www jest ? -> ROTFL

  • 4. Data: 2010-05-12 14:45:56
    Od: Jurek Jurek <t...@g...com>

    z tego co wczoraj czytalem, to voip nie jest zablokowany jakos
    technicznie, a jedynie "niedozwolone jest korzystanei z niego". Na
    mediaswiat na froum tak gosc pisal.

    a co do jakosci orange i ery, to nie sadze, abys mial nawet
    najmniejszy problem z roznica w jakosci uslug. orange teraz wzielo sie
    do roboty i widac zmiany na lepsze. zreszta same taryfy sa etgo
    dowodem.

  • 5. Data: 2010-05-12 22:37:09
    Od: chesteroni <c...@p...gazeta.pl>

    Jurek Jurek wrote:
> [...]
    > najmniejszy problem z roznica w jakosci uslug. orange teraz wzielo sie
    > do roboty i widac zmiany na lepsze. zreszta same taryfy sa etgo

    No tak zbieram opinie i faktycznie obraz wyłania się podobny - jedynym
    realnym problemem może być zasięg w danym miejscu, ale to problem trochę
    wydumany, bo każda sieć z W3 ma swoje słabsze zasięgowo obszary i
    marudzą ci, co mają pecha ;-)

    Niemniej jednak skoro Era ma do końca maja mieć jakieś nowe taryfy, to
    może sobie poczekam i tylko rozpoznam ofertę konkurencji - może mnie
    przekonają, wiele wszak nie oczekuję i oferta podobna do pantery 300
    byłaby w miarę ok.

    --
    pozdrawiam,
    chester

  • 6. Data: 2010-05-13 13:00:33
    Od: Jurek Jurek <t...@g...com>

    On 13 Maj, 00:37, chesteroni <c...@p...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > może sobie poczekam i tylko rozpoznam ofertę konkurencji - może mnie
    > przekonają, wiele wszak nie oczekuję i oferta podobna do pantery 300

    jezeli mozesz poczekac, to jasne, ze jest to najlepsze rozwiazanie. co
    do zasiegu, to zawsze mozesz jakies tam mapki poprzegladac (mapki
    btsow?); powinny mniej wiecej dac obraz co i jak. a nowe oferty ery
    mnie takze ciekawia. glownie ich ogolny charakter czy pojda w te sama
    strone co orange, tzn. w profilowanie taryf.