  • 11. Data: 2018-01-02 16:02:55
    Temat: Re: [OT] elektromobilnosc
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 15:04:47 +0100, T.

    > Widać, że nigdy pociągiem z Zakopca nie wracałeś :-)

    Żeby wracać, to trzeba tam najpierw pojechać.
    Wbrew pozorom aż tak dużo szaleńców nie ma. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-01-02 16:14:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 15:45:31 +0100, Shrek napisał(a):

    > Nie to żebym jakoś wychwalał IC, ale wiesz że pociągi to na drzewach nie
    > rosną? Ludzie do ich obsługi też nie.

    Nie maja rezerw ?

    > Generalnie o ile trzeba
    > obiektywnie przyznać rację, że kolej dała dupy, to ogarnięcie tego nie
    > jest takie proste jak się wydaje.

    > Już raczej bym się czepał przewozów
    > regionalnych czy co tam w małopolsce mają, że nie puścili kilku "kibli"
    > do Krakowa, z tego co im zostały z racji tego, że święto. Inna sprawa że
    > linia jednotorowa, więc słabo z przepustowością.

    To moze dawno powinni dobudowac drugi tor, biorac pod uwage
    popularnosc Zakopanego

    ~100km, pociag to powinien w godzine przejechac, a wlecze sie 3.
    A na dworcach po drodze jest wiecej torow i mijanki.

    > Ogólnie to był jakiś pojebany pomysł, żeby sylwka dwójki tam robić - co
    > roku to samo, a w tym roku bardziej. Może po prostu trzeba założyć, że
    > do zakopca na sylwka się hołota wybiera i po prostu zawsze będzie afera
    > przy saniach, na dworcu i będa winni wszyscy dookoła tylko nie
    > wzmiankowana hołota?

    Ale zobacz ilu ludzi dzieki temu zarobilo :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-01-02 16:15:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 15:59, Myjk pisze:
    > Tue, 2 Jan 2018 15:27:19 +0100, Liwiusz

    > Pełny nie, ale pusty już tak. Jaką masz gwarancję,
    > że będzie pełny, albo wręcz że będzie pare pełnych?

    No cóż, jeśli impreza na 100 tysięcy osób nie jest taką gwarancją...? :)

    Jak już chcieli mieć pewność, to mogli wcześniej bilety sprzedawać,
    jakoś rozreklamować się, że dają możliwość powrotu do Krakowa, wielu by
    pewnie wybrało Kraków jako miejsce noclegu, zamiast Zakopanego, gdzie na
    kilka dni przed Sylwkiem bilety za noc na bookingu były po 1600 - 7000zł.

    Takich reklam/ogłoszeń nie widziałem, mimo że śledziłem temat tego
    Sylwestra.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2018-01-02 16:18:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 16:14:33 +0100, J.F.

    > Nie maja rezerw ?

    Lubisz być rezerwą w sylwestra? :P

    > To moze dawno powinni dobudowac drugi tor,
    > biorac pod uwage popularnosc Zakopanego

    Taaa... tylko po to żeby stado nieogarniętych
    baranów miało przyjemną jazdę raz do roku?

    Przecież ewidentnie problem został stworzony
    przez typowych cwaniaków, co sobie nie kupili
    biletu na czas...

    > ~100km, pociag to powinien w godzine przejechac, a wlecze sie 3.
    > A na dworcach po drodze jest wiecej torow i mijanki.

    Mnie zastanawia kto i po co do tego Zakopanego jeździ, jak tam oferują
    tylko brud, smród, drożyznę i nic więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-01-02 16:23:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2018 o 16:14, J.F. pisze:

    > Nie maja rezerw ?

    No niespecjalnie właśnie. Oszczędzali na naprawach rewizyjnych, to
    wagony "wyszły". Za to wynik finansowy przez chwilę był niezły.

    > To moze dawno powinni dobudowac drugi tor, biorac pod uwage
    > popularnosc Zakopanego

    Tak po prawdzie to ile ludzi chcesz do tego zakopanego nazwozić? Zresztą
    - nie warto na potrzeby kilku razy w roku. Tak jak pisałem - akurat
    "kataklizm sylwestrowy" można rozwiązać łatwie niż budując drugi tor - 1
    stycznia pociągi do 15 jadą tylko w jednym kierunku. Ale to dalej nie
    jest łatwe. Już w dawnym PKP to był łatwiej zrobili, niż teraz.

    > ~100km, pociag to powinien w godzine przejechac, a wlecze sie 3.
    > A na dworcach po drodze jest wiecej torow i mijanki.

    No właśnie.

    > Ale zobacz ilu ludzi dzieki temu zarobilo :-)

    No zarobili. Więc o co krzyk? ;)

    Shrek

  • 16. Data: 2018-01-02 16:23:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 16:14, J.F. pisze:

    > To moze dawno powinni dobudowac drugi tor, biorac pod uwage
    > popularnosc Zakopanego

    Brak drugiego toru ma swoje przyczyny - w trudnym terenie
    (https://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_99)
    .

    > ~100km, pociag to powinien w godzine przejechac, a wlecze sie 3.
    > A na dworcach po drodze jest wiecej torow i mijanki.

    Ponad 100km jest samochodem, gdzie samochód ci pod górkę wjedzie i
    zjedzie. Pociąg tak nie zrobi - musi jechać objazdami, mniejszymi
    stromizmami, wolniej (więc nie 100km/h), po drodze są bodajże 2 zmiany
    kierunku jazdy, sama trasa kolejowa ma chyba 144km.

    I tak, są plany modernizacji -
    http://www.gazetakrakowska.pl/strefa-biznesu/wiadomo
    sci/a/do-zakopanego-pojedziemy-nowa-linia-kolejowa-w
    -90-minut,10154690/

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-01-02 16:24:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-02 o 16:18, Myjk pisze:

    > Mnie zastanawia kto i po co do tego Zakopanego jeździ, jak tam oferują
    > tylko brud, smród, drożyznę i nic więcej.

    Najwyższe w Polsce góry.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-01-02 16:25:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 16:15:36 +0100, Liwiusz

    > No cóż, jeśli impreza na 100 tysięcy osób nie jest taką gwarancją...? :)

    Jest gwarancją dla hotelarzy -- tacy co jadą tylko na sylwestra by po
    odpaleniu fajerów wrócić to... no nie wiem jak ich grzecznie nazwać.

> [...]
    > kilka dni przed Sylwkiem bilety za noc na bookingu były po 1600 - 7000zł.

    Nadal, przypominam że do pociągu nie dostało się 500 osób z 80 tys. Ja tu
    nadal widzę brak instynktu samozachowawczego ludzi którzy roblem stworzyli.

    > Takich reklam/ogłoszeń nie widziałem, mimo że śledziłem temat tego
    > Sylwestra.

    R'LY? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2018-01-02 16:26:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 16:24:23 +0100, Liwiusz

    > Najwyższe w Polsce góry.

    Nie zmienia to powyższego. Za podobną cenę można
    w Alpy pojechać. Co od lat zresztą praktykuję.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2018-01-02 16:26:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2018 o 16:24, Liwiusz pisze:

    > Najwyższe w Polsce góry.

    A po co komu najwyższe w Polsce góry, skoro nie są w stanie asfaltem z
    Morskiego Oka zejść? ;)