  • 1. Data: 2010-12-25 13:50:06
    Temat: telewizja 3D
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    w gonitwie przedświatecznej starałem sie rzucić okiem na szeroko
    reklamowane telewizory 3D. w supermarketach stały takie wielkie ekrany,
    z niewyraźnym obrazem, przed nimi fotel i szpetne okulary. PRzyłączone
    grubym kablem, nie wiem czy zasilającym czy przeciwkradzieżowym.

    po założeniu obraz wyglądał na jakeiś marne 3d, znaczy nie miałem
    wrażenia jakbym był "w środku" tylko jak bym patrzył na pierwsze
    laboratoryjne próby pokazania głębi na płaskim ekranie. JEdnak to co w
    pierwszej kolejności rzucało sie w oczy, to pogorszenie jakości filmu.
    obraz był w 100% wyraźny, ale "wrażenie" było takie jakby FPS spadło do 15.
    Czy pechowo trafiłem? czy różni producenci lansują swoje rozwiązania czy
    jest juz jakaś unifikacja?

    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-12-25 14:36:52
    Temat: Re: telewizja 3D
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *ToMasz* napisał(-a):

> [...]

    > do
    > 15. Czy pechowo trafiłem? czy różni producenci lansują swoje

    Czy to co widziałeś było na pewno 3D i czy okulary były włączone? Obraz
    przez nie widziany jest ciemniejszy - to fakt. A okulary są zdaje się
    migawkowe to i "efepesów" może być mniej. I pamiętaj też o tym, że
    niektórzy nie widzą 3D. Może należysz do tej wąskiej grupy. Kiedyś jak
    się takim TV bawiłem w MM, to stwierdziłem, że wrażenia w IMAX-ie są o
    niebo lepsze.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-12-25 17:08:52
    Temat: [OT] Re: telewizja 3D
    Od: z <z...@g...pl>

    Big Jack pisze:
    I pamiętaj też o tym, że
    > niektórzy nie widzą 3D. Może należysz do tej wąskiej grupy.

    O 3D się nie wypowiem. Pewnie znając siebie po pół godzinie będzie mnie
    głowa napie...

    Zapytam natomiast o 100Hz. Do tej pory obraz 25 klatek był dla mnie
    szczytem płynności (tak się przecież nadaje) i żadne telewizory 100Hz
    nie robiły na mnie wrażenia. Jednak ostatnio zerknąłem w sklepie na 2
    telewizory postawione obok siebie z których jeden miał bardzo płynny
    obraz. Różnica kolosalna (w opisie miał 100Hz). Czy technologia ostatnio
    zrobiła jakiś krok milowy? :-)
    Tak mi się spodobało że chciałbym mieć taki monitor do kompa. Są takie?

  • 4. Data: 2010-12-25 17:20:55
    Temat: Re: [OT] Re: telewizja 3D
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-25 18:08, z pisze:
> [...]
    > zrobiła jakiś krok milowy? :-)
    > Tak mi się spodobało że chciałbym mieć taki monitor do kompa. Są takie?

    Przyglup !

  • 5. Data: 2010-12-25 18:52:11
    Temat: Odp: [OT] Re: telewizja 3D
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zapytam natomiast o 100Hz. Do tej pory obraz 25 klatek był dla mnie Tak mi
    > się spodobało że chciałbym mieć taki monitor do kompa. Są takie?

    Od dawna?
    Twój tego nie potrafi?
    Do pisania na news?
    Kup sobie staruszka:
    http://archiwumallegro.pl/monitor_100hz_17_dell_1025
    _sony_trynitron_gwfv-1193351720.html

    lub cokolwiek współczesnego. Zwróć uwagę na rozdzielczość i odświeżanie,
    treść obrazu.

  • 6. Data: 2010-12-25 19:09:25
    Temat: Re: Odp: [OT] Re: telewizja 3D
    Od: z <z...@g...pl>

    f pisze:

    > Twój tego nie potrafi?
    > Do pisania na news?
    > Kup sobie staruszka:
    > http://archiwumallegro.pl/monitor_100hz_17_dell_1025
    _sony_trynitron_gwfv-1193351720.html
    Chciałbym na dużym multimedialnym monitorze LCD :-) mieć te dodatkowe
    wyliczone pośrednie klatki przy oglądaniu obrazu z różnych źródeł.
    Da się to jakoś programowo uzyskać? Co na to szybkość odświeżania LCD?

  • 7. Data: 2010-12-25 19:45:54
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-25 20:09, z pisze:

> [...]
    > wyliczone pośrednie klatki przy oglądaniu obrazu z różnych źródeł.
    > Da się to jakoś programowo uzyskać? Co na to szybkość odświeżania LCD?

    Przyglup i frajer !

    Jak w TV powiedza zebys jadl gowno tez to zrobisz ?

    Nie ma zadnych posrednich klatek to belkot małketindowy dla przyglupow i
    frajerstwa wszelkiej masci.

  • 8. Data: 2010-12-25 20:23:18
    Od: z <z...@g...pl>

    konieczko pisze:

    > Nie ma zadnych posrednich klatek to belkot małketindowy dla przyglupow i
    > frajerstwa wszelkiej masci.

    Też tak myślałem do tej pory. Może się postarzałem o 2 lata, może ten
    akurat model tak na mnie podziałał. Wrażenie pozostało.
    Nie wiem czy to są pośrednie klatki, czy rozmycie czy coś jeszcze innego...
    Specjalnie przyglądałem się temu bez 100Hz czy mnie nie robią w sklepie
    w bambuko. Różnicę między 25 a 20 klatek dostrzegam tak samo jak
    odświeżanie 60Hz na monitorze CRT.

  • 9. Data: 2010-12-25 20:55:14
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-25 21:23, z pisze:

> [...]
    > Specjalnie przyglądałem się temu bez 100Hz czy mnie nie robią w sklepie
    > w bambuko. Różnicę między 25 a 20 klatek dostrzegam tak samo jak

    Poczytaj troche o technologii LCD

  • 10. Data: 2010-12-25 23:19:10
    Od: z <z...@g...pl>

    konieczko pisze:

    > Poczytaj troche o technologii LCD

    Czytam, czytam i znalazłem np. to:

    "Sprawa jest bardziej skomplikowana w LCD-ekach. Liczy się nie tylko czy
    to jest model 100Hz czy 200Hz ale również moc obliczeniowa TV (której
    nigdzie nie podają w materiałach raczej).
    Bardzo dobrze działa tzw. "perfect natural motion" na philipsach 100Hz.
    Uwaga - na philipsach z "digital natural motion" 100Hz już jest słabo na
    trudniejszych scenach obraz zaczyna skakać a nawet na łatwiejszych
    widać, że to jeszcze nie to, pomimo, że philips i to 100Hz-owy.
    Natomiast perfect natural motion jest niesamowity! Niezależnie od tego
    jak szybko kamera zasuwa i jak szybko poruszają się obiekty (np.
    samochody przejeżdżające na ulicy) obraz jest idealnie płynny i detaliczny.
    Ciekawa sprawa jest z Soniakami 100Hz. Widać, że nie mają takiej mocy
    obliczeniowej jak philipsy z PNM, do pewnego momentu obraz zachowuje
    płynność ale jak jest zbyt szybko - obraz zaczyna skakać.
    Ciekawy efekt jaki zaobserwowałem (oczywiście wszystko porównywałem z
    tego samego źródła na tym samym materiale) na Soniakach. Przykład:
    kamera średnio wolno przesuwa się po ulicy, obraz jest bardzo płynny i
    detaliczny (przykładowo w tym momencie tv LG skaczą jak cholera).
    Pojawia się szybko przejeżdżający samochód który normalnie skacze i paru
    klatkach jak na tanich LG, a w tle ulica jest nadal płynna!! :)) To o
    czym piszę nie dotyczy nowych Soniaków 200Hz LED-LCD ponieważ tych nie
    było akurat w tym porównaniu, podejrzewam, że moc obliczeniowa jest w
    nich znacznie poprawiona bo poprostu musi być ze względu na dodatkowo
    wstawiane klatki.
    Natomiast w technice 100Hz philips KOSI konkurencję swoim "perfect
    natural motion". Nie ma sceny żeby się coś przycięło, zadrgało.
    Konkludując 100Hz nie gwarantuje dobrego efektu, musi być dostatecznie
    duża moc obliczeniowa sekcji cyfrowej obróbki obrazu.
    "

    Na marketing już dawno nie zwracam uwagi. Po prostu zauważyłem różnicę
    która jest dla mnie warta dopłaty paru stówek. Plułbym sobie w brodę
    przez najbliższe kilka lat gdybym nadal pomijał z przyzwyczajenia
    telewizory 100Hz przy kupnie. Poprzednio bardzo długo łaziłem po
    sklepach. Nie było takich różnic.