  • 21. Data: 2014-06-12 20:43:54
    Temat: Re: [OT] QBasic
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ten mój QBasic :-)
    http://www.qb64.net/forum/index.php?topic=6007.0

    Robert

  • 22. Data: 2014-06-12 20:46:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-06-12 12:59, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A masz gdzieś instalkę? ;) Dałby radę.
    >
    > FoxBase 2.0 nie uruchamia się na nowszych systemach...

    Oj, trudno będzie, już predzej Clipper.
    Nie mam stacji 5' :-(

    Włodek

  • 23. Data: 2014-06-12 21:40:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 12 Jun 2014 20:43:54 +0200, Robert Wa?kowski <r...@w...pl>
    wrote:

    >Ten mój QBasic :-)
    >http://www.qb64.net/forum/index.php?topic=6007.0
    >
    >Robert

    To nie jest oryginalny QBasic Microsoftu

    A.L.

  • 24. Data: 2014-06-12 21:40:54
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 12.06.2014 20:43, Robert Wańkowski wrote:
    > Ten mój QBasic :-)
    > http://www.qb64.net/forum/index.php?topic=6007.0

    To może i to się przyda.
    http://www.qb64.net/forum/index.php?topic=10866.0
    [tutorial do tablic i tablic dynamicznych w QB64]

    pzdr
    bartekltg

  • 25. Data: 2014-06-12 21:43:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    alid...

    >7x100000

    >I umiejętności programisty... I użytych narzędzi. Bo sortowanie
    >takiej
    >tablicy w pamięci banalne nie jest.

    RoManie, czego Ty uzywasz ? To juz nie czasy ZX, XT czy AT - nie wiemy
    czego 7,
    ale jak 100 tys rekordow zmiesci sie w 4GB, to banalne jest, zwykly
    qsort.
    A jak ktos ma drozszy komputer, procesor i kompilalator z serii x64,
    to i 4GB mu niegrozne :-)

    >Pytacz chciał to robić w QBasicu... Ja, mając takie narzędzia jak
    >mam,
    >niemal z zamkniętymi oczami zassałbym dane do bazy (bo jakoś one są
    >zapisane, nieprawdaż?) i za chwilę byłyby posortowane ,,z palca" -
    >komendami xBase, nawet bez pisania programu.

    Zalezy co dalej z tymi danymi - jak np chce ladnie na dysku zapisane
    ... glowice moze urwac przy kopiowaniu :-)

    >Różnie bywa, zależy od skali.

    Excel chyba potrafi :-)
    A Matlab, nawiazujac do niedawnej dyskusji ?

    J.

  • 26. Data: 2014-06-12 22:37:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello bartekltg,

    Thursday, June 12, 2014, 7:39:30 PM, you wrote:

    [...]

    > Czyli jednak moja uwaga 'a, no chyba, ze w Qbasicu' była słuszna.
    > W czymkolwiek innym, gdzie nie masz ograniczeń co do wielkości
    > tablicy zwykłe sortowanie będzie szybsze. Choćby o komunikacje.
    > I machać taką garstką danych tam i z powrotem, miedzy 10 programami,
    > wyciągać kombajn jak baza danych... Autor wyraźnie chce przetwarzać
    > te dane dalej.

    W QBasicu? To lepiej je przetwarzać w FoxPro :P

    > Skala była podana. <1M elementów.
    > Jeśli byłoby ich na TBajty, rzeczywiście baza danych byłaby
    > wartym rozważenie rozwiązaniem.

    Oj tam. Warunków było trochę więcej - dochodzi jeszcze programista i
    dostępne narzędzia.

    > Sortowanie z użyciem dysku nie jest bardzo trudne, ale napisanie już
    > będzie czasochłonne (jest fajny algorytm z dwoma przebiegami zapisu
    > i odczytu, obecnie chyba najszybszy do takich zdań przy niazbyt
    > wielkich danych (TB) ).

    Ale my nie o tym... Jak będę miał potrzebę przewalania wielkiej ilości
    danych w sposób szybki, to nawet się nie będę zastanawiał, tylko
    dziecko własne poproszę o pomoc. On się na tym lepiej zna chyba od nas
    tu wszystkich :)

    Ja już od 7 lat nie programuję - 20 lat w zawodzie wystarczy :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-06-12 23:15:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, June 12, 2014, 9:43:52 PM, you wrote:

> [...]
    > banalne jest, zwykly qsort. A jak ktos ma drozszy komputer, procesor
    > i kompilalator z serii x64, to i 4GB mu niegrozne :-)

    Ale ja się nie przejmuję tym, gdzie fizycznie te dane będą obrabiane
    :)

    > Zalezy co dalej z tymi danymi - jak np chce ladnie na dysku zapisane
    > ... glowice moze urwac przy kopiowaniu :-)

    Bez żartów - to się nawet za starych czasów nie robiło. A teraz mam
    SSD :P

    > Excel chyba potrafi :-)

    100000 wierszy? Myślę, że się udławi :(

    > A Matlab, nawiazujac do niedawnej dyskusji ?

    Nie używam. Chyba za stary jestem, żeby się jeszcze go nauczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2014-06-12 23:26:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,

    >Bez żartów - to się nawet za starych czasów nie robiło. A teraz mam
    >SSD :P

    Nie mam zaufania do SSD :-)

    >100000 wierszy? Myślę, że się udławi :(

    sekunde mu to zajmuje :-)

    >Nie używam. Chyba za stary jestem, żeby się jeszcze go nauczyć.

    Ale FFT w Foxpro nie policzysz :-P

    J.

  • 29. Data: 2014-06-12 23:30:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, June 12, 2014, 11:26:46 PM, you wrote:

    [...]

    > Ale FFT w Foxpro nie policzysz :-P

    W czasie rzeczywistym - oczywiście, że nie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2014-06-13 00:10:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "bartekltg"
    > To może i to się przyda.
    > http://www.qb64.net/forum/index.php?topic=10866.0
    > [tutorial do tablic i tablic dynamicznych w QB64]

    Przyda się z pewnością. Dziękuję.
    Pozostaje kwestia wydajności. Najpierw muszę zaimportować dane,
    uporządkować, przeliczyć (fukcje trygonometryczne) i przekonwertować na inny
    format.

    Robert