  • 91. Data: 2022-11-17 00:24:04
    Temat: Re: [OT] Neostrada
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Nocusz. Grzegorz ma współczynnik łączenia nazwy Neostrada z Orange w
    > stosunku ujemnym i nie godzi się używanie ciągu znaków pt: Neostrada z
    > nazwą firmy Orange :D To jest chyba jakaś profanacja albo cuś według niego
    > :D

    Niczego takiego nie napisałem. Po prostu uważam, że coś ze słowem Neostrada
    w nazwie jest w tej chwili bezużyteczne dla Orange w celach
    reklamowych/wizerunkowych. Chyba że zrobią jakieś swoje muzeum i będą
    pokazywać ten serwer obok dialupu 0202122.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 92. Data: 2022-11-17 01:06:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

> [...]
    > reklamowych/wizerunkowych. Chyba że zrobią jakieś swoje muzeum i będą
    > pokazywać ten serwer obok dialupu 0202122.

    To by jeszcze jakiegoś użytkownika Usenetu trzeba było w szklanej
    gablocie obok tego pokazać. Bez tego obraz będzie niepełny. Wracając
    do serwerów i ich historii, to za czasów nieboszczki Tepsy istniał
    serwer news.tpi.pl (Telekomunikacja Polska Internet). Dopiero później
    zastąpił go serwer news.neostrada.pl. Gdy to się działo, to sama
    usługa dostępu do Sieci, sprzedawana pod rzeczoną nazwą, miała już
    ładnych parę lat za sobą.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2022-11-17 01:32:21
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 17 Nov 2022 01:06:27 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
    > To by jeszcze jakiegoś użytkownika Usenetu trzeba było w szklanej
    > gablocie obok tego pokazać.

    W słoiku i formalinie. Nawet miałbym tu kilku kandydatów. Pożytek
    z takiego eksponatu byłby więc wieloraki.

> [...]
    > zastąpił go serwer news.neostrada.pl. Gdy to się działo, to sama
    > usługa dostępu do Sieci, sprzedawana pod rzeczoną nazwą, miała już

    Zgadza się, newsy w zamierzeniu nigdy nie miały być splątane z usługą
    Neostrady. Nowo tworzony system dostępu do USENET-u musiał figurować pod
    inną nazwą i wypadło na Neostradę. Mam wrażenie, że w wyniku procesów
    o charakterystyce losowej.

    k.

  • 94. Data: 2022-11-17 11:16:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-11-16 o 15:46, Krzysztof Gajdemski pisze:
    > Maile, które przyszły mają kluczowe znaczenie. Bez nich zapewne dziś
    > usługa byłaby wyłączona. Także jeszcze raz dzięki wszystkim za
    > zaangażowanie.

    Wysiłek niewielki, to może teraz maile z podziękowaniem?

    Robert

  • 95. Data: 2022-11-17 11:37:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 11:16:32 +0100, Robert Wańkowski wrote:
> [...]

    A wczoraj cos mi nie działało, i myslalem, ze nie pomogly :-)

    > Wysiłek niewielki, to może teraz maile z podziękowaniem?

    Ale kto ma podziekowac - prezes Orange, czy administratorzy serwerow,
    ze pracy nie stracili? A raczej, ze im nie zmieniono zakresu
    obowiązków?

    My powinnismy dziekować panu prezesu :-P

    No chyba ze rzecznik prasowy podziekuje spoleczenstwu za opinie...

    J.

  • 96. Data: 2022-11-17 11:43:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 17.11.2022 o 11:37, J.F pisze:

    > A wczoraj cos mi nie działało, i myslalem, ze nie pomogly :-)

    > Ale kto ma podziekowac

    "Łubu dubu, łubu dubu
    Niech nam żyje
    Prezes naszego klubu!"

    P.P.

  • 97. Data: 2022-11-17 13:34:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > W słoiku i formalinie. Nawet miałbym tu kilku kandydatów. Pożytek
    > z takiego eksponatu byłby więc wieloraki.

    Pierwsze co mi przyszło do głowy, to utworzenie odznaczenia "Zasuszony
    Dla Polskiego Usenetu". A stąd już do gabloty droga prosta. Upierać się
    przy tym nie będę, obok metody suchej istnieje też metoda na mokro, ją
    także można zastosować.

> [...]
    > Neostrady. Nowo tworzony system dostępu do USENET-u musiał figurować pod
    > inną nazwą i wypadło na Neostradę. Mam wrażenie, że w wyniku procesów

    Mam wrażenie, że wszystkie okołousenetowe procesy toczące się w telekomach
    i portalach miały charakter losowy. "Mówiliście coś wczoraj o jakimś
    Usenecie, że to ważny element Internetu. Inaczej na to 'newsy' mówią?
    O, to bardzo ładnie, podoba mi się ta nazwa. Bierzemy do naszej oferty.
    Tylko weźcie to jakoś zintegrujcie z naszą stroną główną". Zrobił się
    ogromny wysyp webowych bramek. W zamyśle miały chyba zarabiać furmankę
    dukatów przez wyświetlanie jakichś reklam. Poza krótkim wzmożeniem nikt
    z tego nie korzystał, może poza kilkoma mężami wytrwałymi i dokuczliwymi.

    W końcu te interesy pozamykano, na ogół jednocześnie z towarzyszącymi im
    serwerami NNTP. To co dobrego mogę o Nieboszczce napisać, to brak pomysłów
    na bramki. Może dlatego serwer NNTP uchował się tak długo? Zaś co do nazwy,
    to ona kompletnie nieistotna. Gdyby jej nie miał i występował wyłącznie
    jako IP, nic by to nie zmieniło.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2022-11-17 16:59:40
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 17 Nov 2022 13:34:17 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
> [...]
    > Dla Polskiego Usenetu". A stąd już do gabloty droga prosta. Upierać się
    > przy tym nie będę, obok metody suchej istnieje też metoda na mokro, ją

    Przecież przy tak bogatej ekspozycji będzie miejsce na dwie gabloty.
    Jedn dla zasuszonego (za osiągnięcia) oraz druga, uwodniona (jako
    przestroga, że jeśli się za bardzo popłynie na grupach, to można nieźle
    umoczyć).

    [ ... ]

    > W końcu te interesy pozamykano, na ogół jednocześnie z towarzyszącymi im
    > serwerami NNTP. To co dobrego mogę o Nieboszczce napisać, to brak pomysłów
    > na bramki.

    Rzeczywiście, ogólnodostępnych bramek nie było podpiętych. Ale takie
    bardziej niszowe - jak najbardziej. Bodaj ostatnią zamknęliśmy na
    początku jesieni (na życzenie bramkarza).

    > Może dlatego serwer NNTP uchował się tak długo? Zaś co do nazwy,
    > to ona kompletnie nieistotna.

    Mi się jednak wydaje, że akurat ta była dobrana wyjątkowo niefortunnie.
    Ludziom się wydawało, że to tylko dla klientów Neostrady i nawet nie
    próbowali korzystać.

    > Gdyby jej nie miał i występował wyłącznie
    > jako IP, nic by to nie zmieniło.

    W tym przypadku to byłaby nawet lepsza opcja.

    k.

  • 99. Data: 2022-11-17 17:28:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Rzeczywiście, ogólnodostępnych bramek nie było podpiętych. Ale takie
    > bardziej niszowe - jak najbardziej. Bodaj ostatnią zamknęliśmy na
    > początku jesieni (na życzenie bramkarza).

    Tu czegoś nie rozumiem. Przecież bramkę WWW może sobie postawić praktycznie
    każdy i pasożytować na dowolnie wybranym serwerze NNTP. Robienia bramki do
    swojego serwera, tylko dla wybranych -- tego nie pojmuje tym bardziej.

    > W tym przypadku to byłaby nawet lepsza opcja.

    Można też zarejestrować domenę expert-selfego.pl, a w niej rekord "news"
    ustawić na to IP.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2022-11-17 18:22:20
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Thu, 17 Nov 2022 17:28:25 +0100, Jarosław Sokołowski pisze:
    > Tu czegoś nie rozumiem. Przecież bramkę WWW może sobie postawić praktycznie
    > każdy i pasożytować na dowolnie wybranym serwerze NNTP.

    No ale akurat pasożytowanie było nielegalne i tępione (potem przestało
    być modne).

    > Robienia bramki do
    > swojego serwera, tylko dla wybranych -- tego nie pojmuje tym bardziej.

    Może za bardzo uprościłem. Bramka WWW + jakiś uproszczony serwer NNTP
    (albo nawet zwykły Inn) znajdowały się po drugiej stronie. Od nas prawie
    normalny feed. Więc oczywiście bramki ,,nie należały" do serwera
    i obsługiwał je ktoś inny. Dlaczego akurat tak? Długa historia, pełna
    luk zresztą.

    k.