  • 51. Data: 2020-10-21 19:12:07
    Temat: Re: OT. Co oni chcą kontrolować?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Przyznasz, że rozwój poszedł w nieoczekiwanym kierunku.

    Bo ja wiem, czy takim znowu nieoczekiwanym? Po pierwsze, gdy trzy dekady
    temu myślałem o zrobieniu licencji krótkofalarskiej, to odkryłem, że
    poziom nasycenia tej grupy betonem zbrojonym przekracza moje najśmielsze
    wyobrażenia i jednak lepiej będzie zmienić hobby. Po drugie, co za
    wyczyn pogadać dziś sobie z jakimś gostkiem z Chile? I to HD w 3D, jak
    ktoś ma taką potrzebę. Dziś pstrykanie do niego na CW to nieszkodliwe
    dziwactwo, a nie realne osiagnięcie łącznościowe.

    > Co za czasy....

    Bardzo fajne czasy. Jak ktoś ma coś do powiedzenia i słuchaczy gotowych
    tego słuchać, to sprawa jest załatwiona po kilku kliknięciach. Nie ma
    żadnego URTIPu regulującego dostęp do pasma ani "starszych specjalistów
    do spraw kontroli widma radiowego" biegających z namiernikiem za
    dzieciakiem, który zamiast ćpać pod blokiem, dla odmiany postanowił
    sobie zmontować prywatne radyjko i puszczać hiphopy.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 52. Data: 2020-10-21 20:02:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Marek wrote:

> [...]
    >to HD w 3D, jak ktoś ma taką potrzebę. Dziś pstrykanie do niego na CW
    >to nieszkodliwe dziwactwo, a nie realne osiagnięcie łącznościowe.

    Osiagniecie lacznosciowe moze ciagle jest, jak sie popatrzy na moc
    nadajnikow ... ale co to za osiagniecie, jesli sie robi kupionym
    sprzetem ...

> [...]
    >biegających z namiernikiem za dzieciakiem, który zamiast ćpać pod
    >blokiem, dla odmiany postanowił sobie zmontować prywatne radyjko i

    Ale cos sie wspomina o regulatorach. Natura nie znosi prozni ? :-)

    No coz, Internet otwiera nowe mozliwosci. Nowa jakosc w porownaniu do
    50 lat temu.

    J.

  • 53. Data: 2020-10-21 20:04:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 21 Oct 2020 19:12:07 +0200, Piotr Wyderski
    > żadnego URTIPu regulującego dostęp do pasma ani "starszych
    > specjalistów

    Cofnąć się w czasie i opowiedzieć jak będzie szefostwu Głównemu
    Urządowi Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk... eh...

    --
    Marek

  • 54. Data: 2020-10-21 20:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik alojzy.nieborak napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    W dniu wtorek, 20 października 2020 19:16:26 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Wklep sobie 4470,31 zł brutto tu
    >https://wynagrodzenia.pl/kalkulator-wynagrodzen i mniej więcej
    >zobaczysz.

    czyli srednia krajowa. Plus jak napisali - za wysluge.
    Duzo to czy malo ... ktos musi ponizej sredniej zarabiac.

    >ew. spójrz na dane z 2015
    >https://biznes.interia.pl/praca/news-cala-prawda-o-
    sredniej-placy-w-polsce,nId,1720744

    A to chyba troche inne czasy byly, PiS podniosl minimalne ...

    >Dla budżetówki l. 90-97 to jakaś masakra. Zawsze mnie zastanawiało

    Akurat jak pamietam, to gdzies okolicach 90 jakas horendalna podwyzka
    byla na uczelni.
    No i przestalismy zarabiac $20.
    Fakt, ze potem bylo coraz gorzej ... tzn inni mieli coraz lepiej.

    >czemu tak trębili o zamrożonych płacach. Ano PL ciułała grosiki
    >coby mieć rezerwy. Coś kosztem czegoś.

    Trudno ocenic, bo wszak budzetowka niekoniecznie powinna duzo placic
    za pierdzenie w stolek.
    Ale komu pensja nie odpowiada - mogl odejsc.

    A i reszta kraju nie miala latwo, jak sie okazalo, ze nikt juz nie
    chce kupowac pralek Frania, telewizorow z WZT, komputerow z Elwro,
    rowerow z Rometu, maluchow z FSM itd ...

    J.

  • 55. Data: 2020-10-21 21:36:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8f3e48$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    user J.F. pisze tak:

    > Jakos tam ludzie zyja, i na codzien z lekarzy korzystaja, a nie
    > "zapisy na rok 2022 bedziemy przyjmowac od stycznia 2021".
    > Moze i jakies drogie leczenie jest w Polsce bardziej dostepne ...
    > dla szczesliwych.
    > Ale z kolei te najdrozsze, to u nas wcale nie sa robione, trzeba
    > leciec do USA a wczesniej uskladac pare mln ...

    ile KONKRETNIE KOSZTUJE walka z RAKIEM w USA? Pokazujemy rachunki

    https://www.youtube.com/watch?v=E7JjA5yMWU8
    https://www.youtube.com/watch?v=6ADbYNpwVbI

    https://www.youtube.com/channel/UCVln5I2ZTqb6HXDVXF_
    V6pA/videos

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 56. Data: 2020-10-21 21:56:14
    Od: a...@g...com

    W dniu środa, 21 października 2020 21:36:49 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > in <news:5f8f3e48$0$547$65785112@news.neostrada.pl>

    > ile KONKRETNIE KOSZTUJE walka z RAKIEM w USA? Pokazujemy rachunki

> [...]

    I tak jest lepiej niż kilka lat temu kiedy
    w podobnych przypadkach jak z tego filmu
    ubezpieczyciel całkowicie odmawiał przedłużenia polisy.

  • 57. Data: 2020-10-21 22:06:04
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 21.10.2020 o 12:08, Piotr Gałka pisze:
    > Więc nie trzymałem się żadnego ustalonego, koniecznego do zrealizowania
    > materiału, tylko starałem się, aby studenci nauczyli się tak rozumieć
    > (bardziej mi pasuje słowo 'czuć') elektronikę jak ja to czułem po wielu
    > latach obcowania z tym. Pierwszy radioodbiornik zbudowałem jak miałem 10
    > lat, a jako student zrobiłem sobie oscyloskop
    > (https://archive.org/stream/Re0184OCR/Re_04_84_OCR#p
    age/n5/mode/2up )
> [...]
    > rozpracowywane w ten sposób, że każdy po kolei (według ławek) odpowiadał
    > na to pytanie. Jak dany układ był już policzony - rysowałem następny.
    > Oczywiście wartości dobierałem tak, aby wszystko (przy założonych
    > uproszczeniach) liczyło się bez problemu w pamięci. Czyli jak np. przy
    > 9V szedł opornik do bazy (gdy emiter był na masie) to miał on na
    > przykład 830k.
    >
    > Według mnie właśnie dzięki temu quizowi moi studenci wypadali najlepiej
    > na egzaminie, bo zadania na egzaminie wymagały też tej wiedzy, którą oni
    ciach
    Jestem dużo młodszy od Ciebie bo w 84 to ja miałem 2 lata :)
    Jeśli możesz zdradzić małą tajemnicę:
    W jaki sposób były przygotowywane schematy ideowe?
    Odręcznie rysowane?
    Wszystkie schematy wyglądają jak z jednego szablonu...

    Gdzie jest taka fajna uczelnia w pomorskim że można Cię spotkać?

    Sam od dawna mam ochotę na studia techniczne ale dogania mnie 40-tka
    a wszędzie w Warszawie i okolicy co słyszę i widzę jest nędza na
    uczelniach z praktyczną wiedzą. Z wykształcenie pedagogicznym od ponad
    16 lat obracam się w utrzymaniu ruchu na liniach produkcyjnych...

    --
    pzdr, j.r.

  • 58. Data: 2020-10-22 09:27:41
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Dzięki za info. Mniej więcej tak to sobie wyobrażałem. Ale utrzymanie
    > (wraz z mieszkaniem) kosztuje znacznie więcej niż 9k na 5 lat.

    Nie da się ukryć. Ja swojego czasu pomagałem córce spłacać kredyt
    - mniej więcej co roku składała to zeznanie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 59. Data: 2020-10-22 09:49:25
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    On 21.10.2020 20:04, Marek wrote:
    > Cofnąć się w czasie i opowiedzieć jak będzie  szefostwu Głównemu
    > Urządowi Kontroli Prasy, Publikacji i Widowisk... eh...

    Ale zdajesz sobie sprawę, że taką telewizję uruchomioną paroma
    kliknięciami jest łatwiej uciszyć niż nielegalny nadajnik?
    Zwłaszcza, że w olbrzymiej większości przypadków sprowadza się to do
    kontaktu z 2-3 firmami.

    --
    SW3

  • 60. Data: 2020-10-22 11:02:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pensja nauczyciela dyplomowanego, czyli o najwyższych kwalifikacjach,
    > który pracuje z nadgodzinami. I to jest autentycznie smutne.

    smutne, żenujące i wręcz wkurzające. Od jakości kadry nauczycielskiej
    zależy w dużej mierze nasza przyszłość....i to nie truizm