    From: "Jacek R." <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: OT. Co oni chcą kontrolować?
    Date: Wed, 21 Oct 2020 22:06:04 +0200

    W dniu 21.10.2020 o 12:08, Piotr Gałka pisze:
    > Więc nie trzymałem się żadnego ustalonego, koniecznego do zrealizowania
    > materiału, tylko starałem się, aby studenci nauczyli się tak rozumieć
    > (bardziej mi pasuje słowo 'czuć') elektronikę jak ja to czułem po wielu
    > latach obcowania z tym. Pierwszy radioodbiornik zbudowałem jak miałem 10
    > lat, a jako student zrobiłem sobie oscyloskop
    > (https://archive.org/stream/Re0184OCR/Re_04_84_OCR#p
    age/n5/mode/2up )
> [...]
    > rozpracowywane w ten sposób, że każdy po kolei (według ławek) odpowiadał
    > na to pytanie. Jak dany układ był już policzony - rysowałem następny.
    > Oczywiście wartości dobierałem tak, aby wszystko (przy założonych
    > uproszczeniach) liczyło się bez problemu w pamięci. Czyli jak np. przy
    > 9V szedł opornik do bazy (gdy emiter był na masie) to miał on na
    > przykład 830k.
    >
    > Według mnie właśnie dzięki temu quizowi moi studenci wypadali najlepiej
    > na egzaminie, bo zadania na egzaminie wymagały też tej wiedzy, którą oni
    ciach
    Jestem dużo młodszy od Ciebie bo w 84 to ja miałem 2 lata :)
    Jeśli możesz zdradzić małą tajemnicę:
    W jaki sposób były przygotowywane schematy ideowe?
    Odręcznie rysowane?
    Wszystkie schematy wyglądają jak z jednego szablonu...

    Gdzie jest taka fajna uczelnia w pomorskim że można Cię spotkać?

    Sam od dawna mam ochotę na studia techniczne ale dogania mnie 40-tka
    a wszędzie w Warszawie i okolicy co słyszę i widzę jest nędza na
    uczelniach z praktyczną wiedzą. Z wykształcenie pedagogicznym od ponad
    16 lat obracam się w utrzymaniu ruchu na liniach produkcyjnych...

    --
    pzdr, j.r.