  • 271. Data: 2009-06-23 06:11:52
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Ciekawe kto będzie go sponsorował ;-)

    > Ile znasz aparatów z matrycą tej wielkości (lub większą) bez RAWów?
    a ile znasz kompaktow z tak duza matryca? Jeden? Dwa?

    > No wielka łaska ze stopke dali do lampy normalnie powinni dac gniazdo PC.
    a ile znasz wspolczesnych kompaktow ze stopka na lampe? Jeden? Dwa?

    > Przy tej cenie łaski nie zrobili ;-)
    Jakos lustrzanki Canona i Nikona nie maja a bywaja drozsze... ;)

    > Widocznie dział techniczy nie zdazył z na czas z pełnym aparatem i
    > Panasonic GH-1 był prezentowany na raty :P

    > Za rok wszyscy beda mieli wyswietlacze 900-1440k pikseli (i może
    > wieksze), a Olympus wyskoczy z 450k pikseli i jeszcze bedzie oczekiwał
    > oklasków ;-)
    "Widocznie dział techniczy nie zdazył z na czas z pełnym aparatem" :P

    Marx

  • 272. Data: 2009-06-23 06:14:12
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Tak, starszym, ale nie od lustrzanki! Słyszałeś kiedyś o jakimś
    > dalmierzu? O leice? Wiesz jakie tam szkiełka wchodzą?
    > Poczytaj o tym, bo jesteś jakiś nieuświadomiony.

    a co za roznica od czego te szkla? to szkla od dalmierzy sa "Si" a od
    lustrzanek "be"? Moze Olympus powinien wypuscic aparat konkretnie pod
    szkla ktore masz w szufladzie bo akurat Ty tak chcesz?

    Marx

  • 273. Data: 2009-06-23 06:15:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    kibic pisze:
    > taka ciekawostka:
    > http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/dane-technicz
    ne-olympus-fl-14.bhtml
    > lampa jest na 2 paluszki AAA

    900zl? ROTFL :D
    Marx

  • 274. Data: 2009-06-23 06:18:16
    Od: Marx <M...@n...com>

    Paweł W. pisze:

    > Ja też się pod tym podpisuję. :)
    >
    > Poza tym megapikseli i czułości 25600 już dość. W takich warunkach po
    > prostu pora włączyć oświetlenie ;)

    i jeszcze rozlozyc statyw, i wlaczyc stabilizacje
    To moje ulubione "zlote mysli" dla przeciwnikow wysokiego ISO, ktorzy
    dziwnym trafem nie chca zauwazyc ze jest wiele sytuacji gdy sie nie da
    Marx

  • 275. Data: 2009-06-23 06:19:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Nawet nie zauwazylem ;-) No to Panasonic G(H)-1 zje go na podwieczorek
    > :P :P
    jak juz Ci sie go uda wyciagnac z tej kieszeni, do ktorej udalo Ci sie
    go wczesniej wcisnac, to na pewno...
    Marx

  • 276. Data: 2009-06-23 06:58:01
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Dlatego, że ustawianie ostrości na silnie powiększonym obrazie ma sens tylko
    > pzry statycznych motywach, najlepiej z użyciem statywu. Przy ruchomych
    > motywach gdy powiększysz obraz by ustawić ostrość - tracisz kontroolę nad
    > kadrem, gdy wyjdziesz z powiekszenia i skorygujesz kadr - motyw może Ci
    > uciec z głębi ostrości.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    ale jest rozwiazanie panasonica , ktore ten problem w duzym stopniu
    rpzwiozuje.
    lupka ukazuje sie tylko w srodku wyswietlacza , czyli kadr sie nie
    zmienia a tylko jego srodkowa czesc ulega powiekszeniu - jak dawniej w
    dalmierzach. To wystarcza do nastawienia ostrosci , z tym ze zgoda -
    takie ostrzenie nie jest szybkie .

    W innych aparatach gdzie na monitorze widzimy tylko powiekszony
    wycinek kadru , czyli zajmuje on cala powierzchnie jest tak jak
    piszesz - w zasadzie nadaje sie do ostrzenia motywow stytycznych ,
    albo tez mamy pewnosc , ze znajda sie w GO .

    XXXrerriest

  • 277. Data: 2009-06-23 07:03:24
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > jak juz Ci sie go uda wyciagnac z tej kieszeni, do ktorej udalo Ci sie
    > go wczesniej wcisnac, to na pewno...
    > Marx

    po co wciskac do kieszeni ?
    ten aparat ma tak fajny designe , ze nie ma potrzeby skrywania.
    a poza tym ma pasek.

    PEN jest dla tych , ktorzy sie nie zorientuje , ze za mniejsze
    pieniadze mozna kupic lepiej wyposazony aparat , dajacy daleko
    wieksze mozliwosci i lepsza jakosc zdjec .

  • 278. Data: 2009-06-23 07:27:53
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Ludwin napisał(a):
    > Rzecze John Smith:

    > A zatem zapraszam do lekcji.
    > Podziel się z nami wrażeniami jak skończysz.

    350D, ISO 800:
    http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt/
    samples/img_6650_iso800.jpg

    LX-2, ISO 100:
    http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/lx2/samp
    les/p1010194.jpg

    Każdy niech swoim okiem porówna.

    --
    Mirek

  • 279. Data: 2009-06-23 07:48:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    John Smith pisze:

    > 350D, ISO 800:
> [...]

    fotka z LX3 przy 1:1 jest przeostrzona, i jasniejsza. Trudno je ze soba
    porownac. W kwestii szumu jest raczej podobnie.
    Marx

  • 280. Data: 2009-06-23 08:01:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marx napisał(a):

> [...]
    >>

    > fotka z LX3 przy 1:1 jest przeostrzona, i jasniejsza. Trudno je ze soba
    > porownac. W kwestii szumu jest raczej podobnie.

    Niestety lepszego przykładu nie znalazłem. Trzebaby oczywiście zrobić
    RAW-y i podobnie wywoływać, ale nie dysponuję obydwoma aparatami, żeby
    móc to zrobić. Jak ktoś znajdzie lepsze porównanie, to chętnie obejrzę.

    --
    Mirek