  • 251. Data: 2009-06-22 14:20:48
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:

    > zaprzeczysz ze tanszy produkt sprzedaje sie lepiej od drozszego?

    Nie bądź głupszy niż ustawa przewiduje ;-) Pisałem o ewidentnej wadzie jaką
    jest brak wbudowanej lampy nie pisałem nigdy tego co insynuujesz. BTW
    myślisz ze wbudowana lampa podraza aparata o ile i czy jest to kwota
    zauwazalna w całkowitej cenie aparatu?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 252. Data: 2009-06-22 14:21:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Kowalski" <j...@g...pl> napisał

    Googlach

    >Oj coś to pojęcie jest typowo wikipediowe ...
    >
    >Pierwszym mikropocesorem na rynku był Intel 4004, wyszedł kilka
    >dobrych lat przez 8080 czy 8048.
    >Radzę sprawdzić ile taka "zabawka" kosztowała ... na początku kilka
    >tysięcy zielonych, ciekawe w który kompakt takie drogie cudo
    >wkładano.

    A ja radzę sprawdzić, co to znaczy procesor jednoukładowy. Ani 4004 ani 8080
    takimi nie były.

    >A dwa to zasilanie, sprawdź kiedy pojawiły się wersje CMOS o małym
    >poborze energii.

    Myślisz że nie wiem??? :-))))))))))))))))))))))

    >Lepiej sprawdź ceny wczesnych procesorów ...

    ROTFL!!!!

    Okres świetności kompaktów analogowych to schyłek lat 90-tych. To naprawdę
    nie epoka wczesnych procesorów.

    >[...]
    >
    >A ile miejsca zajmuje taki mechanizm? Miszczu.

    Zależy, jak się go zrealizuje. Nie wymagaj żebym Ci teraz projekt rysował.

    >Dalej nie rozumiesz, oni zlewają czy błyska, czy nie błyska, oni się
    >nad tym nie zastanawiają, oni robią power on, celują i naciskają
    >spust. Nic więcej ich nie interesuje.

    Oni wiedzą - jak jest ciemno - trzeba użyc lampy. I aparatu bez lampy
    większość z nich nie kupi. Przekonasz się po wynikach spzredaży E-P1.

    >Tu E-P1 z lustrzankową matrycą i kitem z f=2.8 zrobi dużo lepszą fotkę
    >nawet bez lampy.

    Na stadionie, czy w dużej hali - tak. W mieszkaniu 'u cioci na imieninach'
    raczej już nie. Tam zasięg lampki wystarczy a duża głębia ostrości malutkiej
    matrycy załatwi, ze ostar będzie i ciocia i stojący dwa metry za nią wujek.

    >No i okaże się że "moja fotka z E-P1 jest lepsza od twojej fotki z
    >kompakta xxxx" no i jest powód do kupna E-P1, tam nie będzie czasu i
    >miejsca na analiże jest czy nie ma lampy.

    Jak juz pisałem - w małaych pomieszczeniach kompakt z lampą w ręklach
    niedoświadczonego użytkownika wygra z E-P1 którego możliwości tenże
    użytkownik nie będzie potrafił wykorzystać.

    >A powiedz mi jak kadruje 99,99% posiadaczy kompaktów, komórek,
    >hybryd ...

    Bo są to na ogół włąśnie osoby nieświadome. Lub kadrują tak, bo ze swoim
    sprzętem nie mają innego wyjścia.

    >No i do kadrowania nie potrzeba wielkiej rozdzielczości.

    Do kadrowania nie, ale już do oceny jakości wykonanego zdjecia czy pokazania
    właśnie sfotografowanym znajomym lepsza rozdzielczość ekranika się przydaje.
    A dla osób świadomych często przydałoby sie też w miarę wygodne manualne
    ustawianie ostrości na tym ekraniku.

    >[...]
    >Teraz zastanówmy się kiedy potrzebna jest niewielka lampa:
    >- krajobrazy - nie

    Zgoda.

    >- architektura - nie

    Od zewnątz - zgoda. We wnętrzach czasem lampa się przydaje.

    >- ciocia, dzieci, rodzinka na tle powyższych , czyli wakacyjne
    >pstryki- nie

    Dla nieuświadomionego 'pstrykacza' - nie. Dla świadomego - czasem warto
    dopalić cienie lampą - bywa, ze nawet taka wbudowana już potrafi poprawić
    efekt.

    >- portrecik - nie
    >- portrecik pod światło - tak, tyle, że lampa wbudowana w korpus E-P1
    >już z kitem mogła by "winietować", można by ją użyć z naleśnikiem.

    To kwestia wykonania konstrukcji. Można by zaprojektować tak, by nie
    winietowała.

    >Środek zastępczy blenda lub jak się dużo takich fotek robi to lampa
    >zewnętrzna na sanki
    >- muzea, kościoły - nie, bo nic nie da, lub nie można używać

    W większośći faktycznie nie można, ale wyjątki się zdarzają.

    >- tzw. imprezki w ciemnych lokalach, imprezki domowe, jak najbardziej,
    >tyle, ze taką fotkę można zrobić komórką lub kupić lampę na sanki.

    I to właśnie zastosowanie jest bardzo ważne dla 'pstrykaczy'. Oni oczekują
    aparatu możliwie uniwersalnego, który sprawdzi sie wszędzie. I będą
    rozumowali: 'taki drogi aparat a muszę zamiast niego komórki do zdjęć
    używać???'.

    >Podsumowanie:
    >Tu zależy od profilu użytkownika, w moim przypadku w 100% wystrczy E-
    >P1 bez lampy wbudowanej.

    W Twoim pzrypadku bardzo mozliwe że wystarczy, ale dla wielu będzie to
    poważna wada aparatu - być może dyskwalifikująca.

    >Taaa ... tyle, ze ich (evf) funkcjonalność pozostawia wiele
    >dożyczenia.

    ???? Pod jakim względem? Jest dużo większa niż ekranika LCD (brak problemó z
    widzialnością w ostrym słońcu, możliwość kadrowania z dodatkowym punktem
    podparcai aparatu o łuk brwiowy a nie w koszmarnej z punktu widzenia
    stabilności tzrymania pozycji 'na zombie'...

    >Po co wkładać coś, co trzeba nosić, co zwiększa wymiary korpusu, co
    >podraża, i co jest nieużyteczne?

    Cóż, jeśli uważasz EVF za nieużyteczny i wolisz kadrować na nieobracanym
    ekraniku LCD to Twoja wola. Ale mam wrażenie że bardzo niewielu swiadomych
    fotgrafujacych się z Tobą zgodzi.

    >Dokladnie każdy sobie sam zdecyduje, co mu jest potrzebne.

    Jedna z nielicznych Twoich opinii z którymi się zgadzam.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 253. Data: 2009-06-22 14:24:23
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "kibic" <a...@o...pl> napisał:

    Googlach

    >Aleś sie zbłaźnił Kowalski naprawde już lepiej nic nie mów :-) Właśnie
    >twoje pojęcie jest wikipediowe hehe.
    >Marka W. uprasza sie o nie kopanie leżącego ;-)

    Za późno - już zdążyłem odpowiedzieć. Starałem sie nie kopać zbyt boleśnie,
    ale nie wiem, czy mi wyszło...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 254. Data: 2009-06-22 14:29:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marx wrote:

    > A ja mysle ze jak na niszowy aparat pierwszy tego typu na rynku i tak
    > jest bardzo dobry.

    Ciekawe kto będzie go sponsorował ;-)

    > Ma RAWy(rzadkie w kompaktach),

    Ile znasz aparatów z matrycą tej wielkości (lub większą) bez RAWów?

    > stopke na lampe(rzadkie w kompaktach),

    No wielka łaska ze stopke dali do lampy normalnie powinni dac gniazdo PC.

    > filmy HD(nie mial G1),

    Zobaczymy te filmy czy przypadkiem nie ma galarety a'la Nikon ;-)

    > stabilizacje(sporo
    > kompaktow Fuji nie mialo, polowa lustzranek nie ma) - czyli to co
    > czesto bylo wycinane w aparatach przez marketoidow.

    Przy tej cenie łaski nie zrobili ;-)

    > Jak Panasonic G1 pojawil sie na rynku, to wszyscy byli w szoku ze nie
    > ma filmowania. Wiele czasu nie minelo i filmowanie sie pojawilo.

    Widocznie dział techniczy nie zdazył z na czas z pełnym aparatem i Panasonic
    GH-1 był prezentowany na raty :P

    > Z Olkiem moze byc podobnie - za rok pojawi sie upgrade z np. lepszym
    > LCD

    Za rok wszyscy beda mieli wyswietlacze 900-1440k pikseli (i może wieksze), a
    Olympus wyskoczy z 450k pikseli i jeszcze bedzie oczekiwał oklasków ;-)

    > Moim zdaniem ten aparat jest tak drogi, ze raczej lamer go nie
    > kupi. Ten aparat pozostanie niszowy i wroze mu mniejsza sprzedaz niz
    > G1.

    No to Olympus musi miec jakies inne zrodlo dochodów ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 255. Data: 2009-06-22 14:31:45
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Do EVF dali... zero. Jakis marketingowiec uznał, że nie będzie ani
    > optycznego wizjera ani EVF. Sam ekranik wystarczy!

    Nawet nie zauwazylem ;-) No to Panasonic G(H)-1 zje go na podwieczorek :P :P

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 256. Data: 2009-06-22 15:29:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Kowalski" napisał
    [...]
> [...]

    dożyczenia.
    Po co wkładać coś, co trzeba nosić, co zwiększa wymiary korpusu, co
    -------------------------------

    Co z EVF w G1 jest nie tak i dlaczego jest nieużyteczny ?

    adam

  • 257. Data: 2009-06-22 15:51:59
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

> [...]
    > podraża, i co jest nieużyteczne?
    > -------------------------------
    >
    > Co z EVF w G1 jest nie tak i dlaczego jest nieużyteczny ?

    Mam dziwne wrażenie, że dla Jacka główną wadą jest brak loga 'Olympus'.
    Tytlko... chyba się do tego nie przyzna:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 258. Data: 2009-06-22 16:28:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
    > Mam dziwne wrażenie, że dla Jacka główną wadą jest brak loga 'Olympus'.
    > Tytlko... chyba się do tego nie przyzna:-)

    Też mi się tak wydaje ale licze na jakiś merytoryczny argument : )
    Nie wątpię, że komuś może ten wizjer nie pasować - ciekawi mnie dlaczego ?

    adam

  • 259. Data: 2009-06-22 19:01:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > To Twoje slowa:
    > "Co za różnica jakie logo będzie miał aparat do którego i tak nie ma
    > sensu podpinać szkieł lustrzankowych? "
    > EOT

    Tak, starszym, ale nie od lustrzanki! Słyszałeś kiedyś o jakimś dalmierzu?
    O leice? Wiesz jakie tam szkiełka wchodzą?
    Poczytaj o tym, bo jesteś jakiś nieuświadomiony.

    > Jaki AF? Piszesz przeciez o MF...
    > EOT

    To co podałeś to nic innego jak sposób na ustawienie ostrości - tyle, że
    wyjątkowo wolny: zdjęcie, powiększenie, ocena ostrości, korekta, zdjęcie,
    powiększenie, ocena ostrości, korekta, zdjęcie, powiększenie... i tak
    dopóki wyjdzie ostro. Co ciekawe korekta podobnie jak w kompaktach =
    zgadywanie - w którą stronę kręcić by było ostrzej.

    d.

  • 260. Data: 2009-06-22 19:15:00
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Mam dziwne wrażenie, że dla Jacka główną wadą jest brak loga 'Olympus'.
    > Tytlko... chyba się do tego nie przyzna:-)

    Takie zaślepienie jedną marką nie służy niczemu dobremu. Jemu teraz
    godność nie pozwoli żeby nie kupić takiego aparatu, chociaż przepłaci
    okrutnie.

    Olek wybrał niestety "tani wariant" - tzn nie dał jakiegokolwiek wizjera i
    usprawiedliwia się rozmiarami. Cenowo za to jest jak za porządne lustro.
    Przy G1 i jego cechach nikt nikt nie kwestionował ceny. Jako nowość było
    deko więcej, ale szybko się ustatkowało i jest to realny konkurent dla
    lustrzanek. Pen ma cenę lustrzankową, a możliwości kompaktowe. Ma dużą
    matrycę, ale LCD jak z najniższej półki komórki.
    No nic, G1 zdecydowanie bardziej mi się podoba, ale poczekam jeszcze z
    zakupem - niech samsung coś powie w temacie. Mam nadzieję, że będzie
    pokolegowany z pentaksem w znacznej części wobec czego będzie wiele
    dobrego wspólnego rodem od P. Lampy to dla mnie może nie być, ale chcę
    porządny ekran/evf i stabilizację. Dodatkowo raczej napewno matryca będzie
    większa (aps-c).

    d.