  • Data: 2013-09-18 18:28:26
    Temat: OC+AC - jak zwykle różnice
    Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    I o poradę - w sprawie OC+AC - pytam. Otóż jak co roku przed
    zakończeniem obecnej polisy rozglądam się za zamiennikiem obecnego
    ubezpieczyciela. "Zamiennikiem" dlatego, że już się nauczyłem, że - tak
    samo jak np. w przypadku operatorów telefonii komórkowej - po
    zakończeniu bieżącej umowy warto przejść do innego. Np. 4 lata temu
    byłem w Allianz-u, potem Link4, następnie Liberty Direct, teraz znowu
    Link4. Za każdym razem udawało mi się zapłacić co najmniej 300-400 zł
    mniej, w stosunku do oferty obecnego (kończącego się) ubezpieczyciela.
    Co przy polisie o wartości rzędu 1500-2000 zł i dobrych warunkach ub.
    (AC ze zniesionym udziałem własnym, naprawa w ASO, dodatkowy Assistance,
    szyby itp.) daje przyzwoitą oszczędność.

    I teraz znowu zbliża się czas zamiany polisy. Link4 oferuje mi ofertę za
    1485,05 zł (pakiet "elastyczny" ze zniesioną amortyzacją części,
    zniesiony udział AC kradzieżowego, AC wypadkowe 'warsztat' z udziałem
    własnym 1k zł, dodatkowo Auto Assistance i 'szyby24').

    Z kolei Liberty Direct oferuje mi właściwie te same warunki za 1035,44
    zł (stworzyłem własny pakiet na bazie "OC+AC+NNW+ASS Premium" dodając
    'opony assistance', bez udziału własnego, 'Warsztat Plus' (ASO,
    oryginalne części, bez amortyzacji)).

    Wybór teoretycznie prosty - skoro dwa takie same produkty, wolę tańszy,
    4 i pół stówki piechotą nie chodzi. ALE wolę najpierw zapytać BiSwK, czy
    u tańszego LD powinienem na coś szczególnego zwrócić uwagę (co by
    powodowało zmniejszenie atrakcyjności oferty)? A może wziąć pod uwagę
    jeszcze innego, budżetowego ubezpieczyciela?

    Za uwagi i podpowiedzi w tej sprawie będę b. wdzięczny
    pwz

    P.S. Allianza w ogóle nie biorę pod uwagę: 2796 zł...
    pwz