  • 11. Data: 2011-02-06 12:40:13
    Temat: Re: OBD2 to lipa?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 06 Feb 2011 12:06:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tylko ze OBD2 to tak naprawde 4 interfejsy w jednym, proste urzadzenia
    > realizuja tylko jeden z nich i to wystarcza na niektore auta, a
    > program dla sprawdzaczy stanu technicznego odczytuje tylko kilka
    > podstawowych danych.

    bez kozery powiem pińćset.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2011-02-06 12:48:10
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > bez kozery powiem pińćset.

    waldek ale tu TV nie ma;)

  • 13. Data: 2011-02-06 13:05:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 12:48:10 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > waldek ale tu TV nie ma;)

    No ale bajki takie same :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2011-02-06 13:26:59
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-06 11:26, Jacek pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > da sie, tylko nie bedzie to zestaw "zrób to sam"
    > http://moto.allegro.pl/launch-x431-x-431-tool-super-
    16-gratis-f-ra-vat-i1431362249.html

    Nie da sie.
    To cudo tez wszystkiego nie obsluzy, a cena mowi sama za siebie, za tyle
    to mozna juz KTSa BOSCHa probowac kupic, a i tak do wszystkiego tez sie
    nie nadaje.

    --
    Karolek

  • 15. Data: 2011-02-06 13:29:29
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > kilka tysięcy złotych
    > to kwota, ktora dopiero Cie usatysfakcjonuje.

    Zeby nie napisac kilkanascie tysiecy zlotych jak to ma miejsce w
    przypadku KTSa, ktory i tak ze wszystkim gadac tez nie chce.

    --
    Karolek

  • 16. Data: 2011-02-06 23:14:47
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Kupiłem sobie interfejs diagnostyczny ELM327 do diagnozowania OBD2.

    Ten układ to interpreter komend AT (tak jak w modemie, po RS232) na język
    OBD (protokołów jest sporo, nie wiem jakie ELM327 w tej chwili
    wykorzystuje, ale co nie co może nawet po CANie wyciągnąć).
    Tu masz notę katalogową to poczytaj:
    http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf
    W tym układzie nie są zdefiniowane wszystkie rozkazy (komendy), więc i
    wszystkiego tym nie zdiagnozujesz, co nawyżej silnik.

    Dla samochodów z grupy VAG lepiej kupić interfejs (przejściówkę) na USB
    stanów logicznych z RS232 na sygnał linii K (L) czyli od 0 do 12V. Resztę
    załatwia soft (np. VAG-COM, czy VW Tool). Tym softem możesz zaadresować
    każdy sterownik w samochodzie i wywołać dowolny blok w danym sterowniku,
    odczytać wartość, zmodyfikować, itp.
    Trzeba oczywiście mieć serwisówkę, bo można sobie namieszać.
    Cena tego interfejsu nie jest duża bo ok. 50zł (140zł z obslugą CAN), ale
    można więcej zdziałać w niektórych samochodach niż za pomocą ELM327. :-)

  • 17. Data: 2011-02-06 23:27:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 23:14:47 +0100, nom wrote:
    >Dla samochodów z grupy VAG lepiej kupić interfejs (przejściówkę) na USB
    >stanów logicznych z RS232 na sygnał linii K (L) czyli od 0 do 12V. Resztę
    >załatwia soft (np. VAG-COM, czy VW Tool).

    Przyszlosc lezy w CAN, niestety.

    J.

  • 18. Data: 2011-02-07 08:33:08
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Przyszlosc lezy w CAN, niestety.

    CAN już od dawna jest w samochodach, w Fabii z 1999 roku sieć pokładowa jest
    oparta na magistrali CAN, a tylko dla kompatybilności wstecznej wstawili
    gateway (bramę) linii K. Można diagnozować po linii K jak również po CAN.
    Ale wszystkie sterowniki komunikują się po CAN (ECU, ABS, AirBag, ESP,
    trablica przyrządów, sterownik komfortu, itp.).

  • 19. Data: 2011-02-07 09:17:17
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 11:26:47 +0100, Jacek napisał(a):

    > da sie, tylko nie bedzie to zestaw "zrób to sam"
    > http://moto.allegro.pl/launch-x431-x-431-tool-super-
    16-gratis-f-ra-vat-i1431362249.html

    > Jacek

    Nawet obsługuje marki których nie ma "VOUXHALL" :)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 20. Data: 2011-02-07 16:33:13
    Temat: A co do mitsubishi [WAS] OBD2 to lipa?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    A co kupić, żeby obsługiwało pojazdy mitsu (OB2 CAN)?
    Na allegro jest taki cudak:
    http://moto.allegro.pl/mitsubishi-pracuje-jak-serwis
    owka-i1441563495.html

    Ale wolałbym coś w rodzaju interfejsu pomiędzy autem i laptopem. Potrzebne
    do diagnozowania błędów (ewentualnych), kasowanie inspekcji, włączenie kilku
    opcji (np. opuszczanie czy domykanie szyb, świateł dziennych itd.)
    MUT III to potrafi, zakładam, że ustrojstwo z linku powyżej również - ale
    czy jest jakas alternetywa w postaci kabelek +soft na laptopa? Nie
    interesuje mnie przeprogramowywanie czy tuningowanie, ale mozliwość odczytu
    parametrów, kasowania inspekcji, sprawdzenia komunikatów i
    włączania/wyłączania opcji które fabryka dała.
    Ktoś przerabiał temat?

    Opcjonalnie - ustrojstwo, któe miałoby funkcjonalność tego powyżej, ale
    dałoby się podpiąć i wykorzystać sensowanie w autach daewoo, suzuki i toyoty
    (takie mam w rodzinie). Analogicznie - kasowanie inspekcji, odczyt kodów,
    żadnych "cudów". Ktoś podpowie?

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi