-
11. Data: 2011-02-06 12:40:13
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 06 Feb 2011 12:06:03 +0100, J.F. napisał(a):
> Tylko ze OBD2 to tak naprawde 4 interfejsy w jednym, proste urzadzenia
> realizuja tylko jeden z nich i to wystarcza na niektore auta, a
> program dla sprawdzaczy stanu technicznego odczytuje tylko kilka
> podstawowych danych.
bez kozery powiem pińćset.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
12. Data: 2011-02-06 12:48:10
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> bez kozery powiem pińćset.
waldek ale tu TV nie ma;)
-
13. Data: 2011-02-06 13:05:48
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sun, 6 Feb 2011 12:48:10 +0100, Michał Gut napisał(a):
>> bez kozery powiem pińćset.
>
> waldek ale tu TV nie ma;)
No ale bajki takie same :-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
14. Data: 2011-02-06 13:26:59
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-02-06 11:26, Jacek pisze:
> Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:iili2h$2v9e$2@news.mm.pl...
>> Ale Ty chcesz miec jeden interfejs i jedno oprogramownie do wszystkich
>> aut z OBD2?
>> Tak sie nie da.
>
> da sie, tylko nie bedzie to zestaw "zrób to sam"
> http://moto.allegro.pl/launch-x431-x-431-tool-super-
16-gratis-f-ra-vat-i1431362249.html
Nie da sie.
To cudo tez wszystkiego nie obsluzy, a cena mowi sama za siebie, za tyle
to mozna juz KTSa BOSCHa probowac kupic, a i tak do wszystkiego tez sie
nie nadaje.
--
Karolek
-
15. Data: 2011-02-06 13:29:29
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-02-06 11:57, Kuba (aka cita) pisze:
> kilka tysięcy złotych
> to kwota, ktora dopiero Cie usatysfakcjonuje.
Zeby nie napisac kilkanascie tysiecy zlotych jak to ma miejsce w
przypadku KTSa, ktory i tak ze wszystkim gadac tez nie chce.
--
Karolek
-
16. Data: 2011-02-06 23:14:47
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d4db486$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...
> Kupiłem sobie interfejs diagnostyczny ELM327 do diagnozowania OBD2.
>
Ten układ to interpreter komend AT (tak jak w modemie, po RS232) na język
OBD (protokołów jest sporo, nie wiem jakie ELM327 w tej chwili
wykorzystuje, ale co nie co może nawet po CANie wyciągnąć).
Tu masz notę katalogową to poczytaj:
http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf
W tym układzie nie są zdefiniowane wszystkie rozkazy (komendy), więc i
wszystkiego tym nie zdiagnozujesz, co nawyżej silnik.
Dla samochodów z grupy VAG lepiej kupić interfejs (przejściówkę) na USB
stanów logicznych z RS232 na sygnał linii K (L) czyli od 0 do 12V. Resztę
załatwia soft (np. VAG-COM, czy VW Tool). Tym softem możesz zaadresować
każdy sterownik w samochodzie i wywołać dowolny blok w danym sterowniku,
odczytać wartość, zmodyfikować, itp.
Trzeba oczywiście mieć serwisówkę, bo można sobie namieszać.
Cena tego interfejsu nie jest duża bo ok. 50zł (140zł z obslugą CAN), ale
można więcej zdziałać w niektórych samochodach niż za pomocą ELM327. :-)
-
17. Data: 2011-02-06 23:27:54
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 6 Feb 2011 23:14:47 +0100, nom wrote:
>Dla samochodów z grupy VAG lepiej kupić interfejs (przejściówkę) na USB
>stanów logicznych z RS232 na sygnał linii K (L) czyli od 0 do 12V. Resztę
>załatwia soft (np. VAG-COM, czy VW Tool).
Przyszlosc lezy w CAN, niestety.
J.
-
18. Data: 2011-02-07 08:33:08
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:518uk6dmmq4levu437s34k2m8qibuhtsr9@4ax.com...
> Przyszlosc lezy w CAN, niestety.
CAN już od dawna jest w samochodach, w Fabii z 1999 roku sieć pokładowa jest
oparta na magistrali CAN, a tylko dla kompatybilności wstecznej wstawili
gateway (bramę) linii K. Można diagnozować po linii K jak również po CAN.
Ale wszystkie sterowniki komunikują się po CAN (ECU, ABS, AirBag, ESP,
trablica przyrządów, sterownik komfortu, itp.).
-
19. Data: 2011-02-07 09:17:17
Temat: Re: OBD2 to lipa?
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Sun, 6 Feb 2011 11:26:47 +0100, Jacek napisał(a):
>
> da sie, tylko nie bedzie to zestaw "zrób to sam"
> http://moto.allegro.pl/launch-x431-x-431-tool-super-
16-gratis-f-ra-vat-i1431362249.html
>
> Jacek
Nawet obsługuje marki których nie ma "VOUXHALL" :)
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
20. Data: 2011-02-07 16:33:13
Temat: A co do mitsubishi [WAS] OBD2 to lipa?
Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>
A co kupić, żeby obsługiwało pojazdy mitsu (OB2 CAN)?
Na allegro jest taki cudak:
http://moto.allegro.pl/mitsubishi-pracuje-jak-serwis
owka-i1441563495.html
Ale wolałbym coś w rodzaju interfejsu pomiędzy autem i laptopem. Potrzebne
do diagnozowania błędów (ewentualnych), kasowanie inspekcji, włączenie kilku
opcji (np. opuszczanie czy domykanie szyb, świateł dziennych itd.)
MUT III to potrafi, zakładam, że ustrojstwo z linku powyżej również - ale
czy jest jakas alternetywa w postaci kabelek +soft na laptopa? Nie
interesuje mnie przeprogramowywanie czy tuningowanie, ale mozliwość odczytu
parametrów, kasowania inspekcji, sprawdzenia komunikatów i
włączania/wyłączania opcji które fabryka dała.
Ktoś przerabiał temat?
Opcjonalnie - ustrojstwo, któe miałoby funkcjonalność tego powyżej, ale
dałoby się podpiąć i wykorzystać sensowanie w autach daewoo, suzuki i toyoty
(takie mam w rodzinie). Analogicznie - kasowanie inspekcji, odczyt kodów,
żadnych "cudów". Ktoś podpowie?
--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi
ukiewicz412010.jpg
http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.
jpg