  • 11. Data: 2009-08-30 17:32:17
    Temat: Re: O płytkach z bitmapy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Bez przesady - wczesny OrCAD był przyjaźniejszy ;)

    Mam wrażenie że oprogramowanie dla inżynierów bazuje na jakiejś innej
    logice niż dla reszty ludzi technicznych. Bo przeciez nie mozna być
    normalnym i jednocześnie zadowolonym z interfejsu KiCADa ... choć
    przyznaje że starsze wersje autocada miały znacznie lepszy zestaw
    dezorientacyjny.

  • 12. Data: 2009-08-30 18:42:47
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > normalnym i jednocześnie zadowolonym z interfejsu KiCADa ... choć
    > przyznaje że starsze wersje autocada miały znacznie lepszy zestaw

    Szukając darmowego zastępcy dla Eagle (to nieszczęsne ograniczenie
    rozmiaru płytki) wypróbowałem trochę różnych programów do projektowania
    - albo były bardzo ograniczone albo miały straszliwy interfejs. W
    przypadku kicada odniosłem wrażenie że jest przeznaczony do robienia
    płytek dla produkcji (wymagał bardzo szczegółowych informacji do każdego
    dodawanego elementu - jak zrobić bibliotekę podręczna nie doszedłem)
    przez co zaprojektowania płytki typu "blinker LED, elementy - co znajdę
    w szufladzie" było strasznie mozolne. Inna sprawa że to było parę lat
    temu i bawiłem się nim tylko pół godziny (potem poszedłem po valium :)).
    A tak na serio - czy po poświęceniu kilku dni da się go używać do
    szybkiego przygotowania prostych płytek?
    Pozdrawiam
    GRG

  • 13. Data: 2009-08-30 18:47:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Aug 2009 15:55:17 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Bez przesady - wczesny OrCAD był przyjaźniejszy ;)

    Wczesny orcad byl bardzo przyjazny :-)

    J.

  • 14. Data: 2009-08-31 12:05:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    grg12 wrote:
> [...]
    > A tak na serio - czy po poświęceniu kilku dni da się go używać do
    > szybkiego przygotowania prostych płytek?

    Dla mnie najwiekszą możliwa upierdliwoscia w KiCADzie jest luźne
    powiazanie schematu i płytki. Z reszta dośc typowe w tej klasie
    prgramów. Dodajesz rezystor do schematu i nie ma go na PCB. Trzeba na
    nowo męczyć się z jakimiś netlistami i tym podobnym g. Ja wiem że stare
    pokolenie ciężko z tego wyleczyć, ale jest to niezwykle upierdliwa
    cecha. Eagle jest w tym znacznie lepszy, choć i tak w wiekszośc
    prezentuje skrzywione koncepcje GUI. No i oczywiście edytor schematów
    typu "połaczenie to zbior lini". Z resztą obydwa programy, Eagle i KiCAD
    wyglądają jak prace zaliczeniowe studentów po terminie.

    Doszlo do tego że rok temu w przypływie złosci zastanawialem się, czy
    nie zacząć projektu wlasnego, który moze nie bedzie aż tak wypasiony,
    ale przynajmniej przyjazny. Ale jak zobaczyłem ile tego jest na
    sourceforge - darowałem sobie. 101 nieskończony program do PCB nie ma sensu.

  • 15. Data: 2009-08-31 22:05:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > powiazanie schematu i płytki. Z reszta dośc typowe w tej klasie
    > prgramów. Dodajesz rezystor do schematu i nie ma go na PCB. Trzeba na

    A wg mnie to całkiem wytłumaczalne podejście - tak było nawet w Protelu
    98 (a nie był to program ani mały, ani taniu, ani tym bardziej napisany
    "na kolanie"). Możliwość eksportu netlisty ze schematu jest bardzo
    przydatna, gdy chce się użyć innego programu do PCB niż zbundlowany z
    edytorem schematów. Np. Specctry. Mi ciężko było pewien czas przenieść
    algorytm myślenia "popraw schemat -> wyeksportuj netlistę -> zaimportuj
    do PCB" do nowego sposobu organizacji projektu w Altium Designer. A
    istnieją przecież jeszcze lepsze programy do projektowania płytek,
    wprowadzające daleko posuniętą automatyzację (aż do np. zamieniania
    miejscami bramek np. w 7400 przy przesuwaniu komponentu - aby optymalnie
    przesunąć ścieżki).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2009-08-31 22:13:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > "na kolanie"). Możliwość eksportu netlisty ze schematu jest bardzo
    > przydatna, gdy chce się użyć innego programu do PCB niż zbundlowany z

    No własnie to nijak nie przeszkadza żeby powiązanie było silne w ramach
    jednego środowiska. Chcesz netliste? Jest eksport. I już.

> [...]
    > wprowadzające daleko posuniętą automatyzację (aż do np. zamieniania
    > miejscami bramek np. w 7400 przy przesuwaniu komponentu - aby optymalnie

    W ramach jednego srodowiska netlista tutaj nic nie zmienia. Wlasnie
    wrecz przeciwnie, ścisła współpraca ze schematem pozwala robić takie
    numery jak zamieniac bramki czy linie danych w ram żeby optymalizowac
    ścieżki.

    Nie jestem wrogiem aktualnego sposobu pracy przez netlitę, ale uwazam że
    w jednym srodowisku ktos powinien się mocno zapukać w głowę po co to
    potrzebne. Eagle żyje bez tego i jest o wiele bardziej przyjazny.

  • 17. Data: 2009-09-01 05:51:19
    Od: Sylwester Łazar <g...@a...pl>

    > potrzebne. Eagle żyje bez tego i jest o wiele bardziej przyjazny.
    Eagle to był przyjazny jak setki ludzi i firm zaprowadził do sądu.
    Pod pretekstem otrzymania, jeśli dobrze pamiętam, za 5DM książki z
    instrukcją obsługi, prosił tylko, aby wysłali kartkę pocztą z wpisanym kodem
    generowanym przez wersję Demo.
    Wersja Demo przeszukiwała trwardy dysk, jeśli znalazła wersję pełną - kod
    miał zaszytą tą informację.
    Firma wygrała wszystkie procesy...

    --
    -- .