eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO korkach i poprawie płynności ruchu.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 100

  • 51. Data: 2014-08-28 22:06:44
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 21:37, John Kołalsky wrote:

    >> Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
    >> luźny) to jakieś 100 osób - ...
    >
    > Nie zrozumiałeś

    Widocznie nie - ciężko zrozumieć jak ktoś chce zwiększyć przepustowość
    ograniczając ją.

    Shrek.


  • 52. Data: 2014-08-28 22:55:02
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    >
    >>> Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
    >>> luźny) to jakieś 100 osób - ...
    >>
    >> Nie zrozumiałeś
    >
    > Widocznie nie - ciężko zrozumieć jak ktoś chce zwiększyć przepustowość
    > ograniczając ją.

    Ja chcę zwiększyć przepustowość drogi dla przejazdu istniejących pojazdów a
    nie ludzi, którzy pewnie nigdy do tramwaju nie wsiądą.


  • 53. Data: 2014-08-29 06:21:41
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-28 22:55, John Kołalsky wrote:

    >>>> Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
    >>>> luźny) to jakieś 100 osób - ...
    >>>
    >>> Nie zrozumiałeś
    >>
    >> Widocznie nie - ciężko zrozumieć jak ktoś chce zwiększyć przepustowość
    >> ograniczając ją.
    >
    > Ja chcę zwiększyć przepustowość drogi dla przejazdu istniejących
    > pojazdów a nie ludzi, którzy pewnie nigdy do tramwaju nie wsiądą.

    Czyli ty nie zrozumiałeś.

    EOT.


  • 54. Data: 2014-08-29 12:44:28
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: "Feliks54" <v...@b...pl>


    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości
    news:ltngns$dk1$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Użytkownik "Feliks54" <v...@b...pl>
    >
    >>> Suwak jest po to by skrócić korek, by ktoś nie musiał stać na jego końcu
    >>> np do kolejnego skrzyżowania, na którym zamierza skręcić.
    >>
    >> Suwak jest też po to, aby ruch był bardziej płynny i bezpieczniejszy.
    >
    > Bzdura. Najskuteczniejsze dla płynności ruchu jest zorganizowanie ruchu
    > wcześniej by suwak nie był potrzebny.

    Suwak to jest właśnie organizowanie ruchu. Proste i skuteczne.
    Chcesz organizować ruch wcześniej i zostawić jeden pas pusty aż do zwężenia
    drogi ? Bez sensu.
    Organizować ? Jak ?
    >
    >> Każdy zna swoje miejsce, nie ma wpychania się.
    >
    > Gdzie tak jest ?

    Wszędzie tam, gdzie kierowca wie co to jest suwak i go akceptuje.
    W Szczecinie dosyć dobrze to działa.


  • 55. Data: 2014-08-29 13:06:44
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    >
    >>>>> Nawet jakby się nie chciał - tramwaj średnio wypełniony (w zasadzie
    >>>>> luźny) to jakieś 100 osób - ...
    >>>>
    >>>> Nie zrozumiałeś
    >>>
    >>> Widocznie nie - ciężko zrozumieć jak ktoś chce zwiększyć przepustowość
    >>> ograniczając ją.
    >>
    >> Ja chcę zwiększyć przepustowość drogi dla przejazdu istniejących
    >> pojazdów a nie ludzi, którzy pewnie nigdy do tramwaju nie wsiądą.
    >
    > Czyli ty nie zrozumiałeś.

    Weź przeczytaj temat wątka !!!

    >
    > EOT.

    Od początku nie miałeś nic do powiedzenia w temacie.


  • 56. Data: 2014-08-29 18:30:24
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Feliks54" <v...@b...pl>

    >>
    >>>> Suwak jest po to by skrócić korek, by ktoś nie musiał stać na jego
    >>>> końcu
    >>>> np do kolejnego skrzyżowania, na którym zamierza skręcić.
    >>>
    >>> Suwak jest też po to, aby ruch był bardziej płynny i bezpieczniejszy.
    >>
    >> Bzdura. Najskuteczniejsze dla płynności ruchu jest zorganizowanie ruchu
    >> wcześniej by suwak nie był potrzebny.
    >
    > Suwak to jest właśnie organizowanie ruchu. Proste i skuteczne.
    > Chcesz organizować ruch wcześniej i zostawić jeden pas pusty aż do
    > zwężenia
    > drogi ? Bez sensu.

    Czytać nie umiesz. Piszę, że tak byłoby najpłynniej i najbezpieczniej a sens
    suwaka jest tyle, że zupełnie gdzie indziej.

    > Organizować ? Jak ?
    >>
    >>> Każdy zna swoje miejsce, nie ma wpychania się.
    >>
    >> Gdzie tak jest ?
    >
    > Wszędzie tam, gdzie kierowca wie co to jest suwak i go akceptuje.
    > W Szczecinie dosyć dobrze to działa.
    >

    Fiu fiu, to jakieś wyjątkowe miasto.


  • 57. Data: 2014-08-29 23:24:07
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Aug 2014, Shrek wrote:

    > On 2014-08-28 11:22, Gotfryd Smolik news wrote:
    >
    >> A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS* na
    >> tę okazję?
    >
    > A czy ty na wszysko musisz mieć przepis,

    Ja niekoniecznie, ale jak widzisz, WIĘKSZOŚĆ KIEROWCÓW - tak.
    Tak się dziwnie składa, że w tych krajach w których jest przepis,
    "suwak" działa.

    > Nie ma przepisu [...]

    Owszem.
    Ale w opisanych przypadkach, jak widzisz że "tamten" nie wpuszcza,
    to nie jedziesz i tyle. Przy końcu korka przyhamowanie oznacza
    "wylot z synchronizacji", i nawet jeśli Cię ktoś następny chce
    puścić, to musi przyhamować bardziej, niż ten kto "był kolejny"
    (wszak zdążyłeś się zatrzymać) co przyhamowuje cały korek.

    >> Jest potrzebny, bo nawet (spotykany w .pl) "zakaz wyprzedzania" nie
    >> działa, z okazji jazdy kolumny objeżdżający "przeciwnika" w kolumnie
    >> powoła się na fakt, że w kolumnie to nie wyprzedzanie i nic mu nie
    >> zrobisz. W razie czego jesteś winien słuczki.
    >
    > Rozwiniesz? Bo nie rozumiem.

    Zdarza się, że przy przewężeniach jest stosowany znak zakazu
    wyprzedzania. Teoretycznie mógłby zapewnić przygotowanie do
    suwaka - ten z pasa obok nie może Cię wyprzedzić, więc z automatu
    w miejscu znaku działa zakaz "wyjeżdżania przed maskę".
    Problem w tym, że jazda w kolumnie nie jest traktowana jako
    wyprzedzanie. Zakaz daje się "przygotowanie" tylko przy małym
    natężeniu ruchu (a nie w tym problem) i oczywiście nie
    odbiera pierwszeństwa (nie można się powoływać "on nie
    miał prawa mnie wyprzedzać" jesli to "on" ma pierwszeństwo).

    >> Obstawiam, że wprowadzenie jasnego przepisu (i nagłośnienie go,
    >> podobnie jak innych zmian) dość diametralnie zminiłoby zachowanie.
    >
    > Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu"

    To on nie ma znaczenia tym, czym jedynie kierowcy się przejmują,
    czyli "kto będzie sprawcą w razie kolizji".

    > Osoby nie wpuszczające na
    > suwak albo wpychające się z kończącego 200 metrów wcześniej, to ci co im
    > brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na problem dalej, niż to co widzą przed
    > sobą.

    I dlatego zadziała na nie przepis, a nie zaziała tłumaczenie.

    pzdr, Gotfryd


  • 58. Data: 2014-08-30 03:01:04
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 29 Aug 2014 23:24:07 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Thu, 28 Aug 2014, Shrek wrote:
    >
    >> On 2014-08-28 11:22, Gotfryd Smolik news wrote:
    >>
    >>> A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS* na
    >>> tę okazję?
    >>
    >> A czy ty na wszysko musisz mieć przepis,
    >
    > Ja niekoniecznie, ale jak widzisz, WIĘKSZOŚĆ KIEROWCÓW - tak.
    > Tak się dziwnie składa, że w tych krajach w których jest przepis,
    >"suwak" działa.

    Dziala rowniez w krajach w ktorych nei ma pzrepisu ale jest kultura

    A.L.


  • 59. Data: 2014-08-30 07:54:29
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-29 23:24, Gotfryd Smolik news wrote:

    >>> A dasz sobie powiedzieć, że tu i ówdzie istnieje odrębny *PRZEPIS*
    >>> na tę okazję?
    >>
    >> A czy ty na wszysko musisz mieć przepis,
    >
    > Ja niekoniecznie, ale jak widzisz, WIĘKSZOŚĆ KIEROWCÓW - tak.

    Nie - większość kierowców ma w D4 wiekszość przepisów. Ale całkiem sporo
    jeżdzi jednak kulturalnie. Przynajmniej w DC.

    > Zdarza się, że przy przewężeniach jest stosowany znak zakazu
    > wyprzedzania. Teoretycznie mógłby zapewnić przygotowanie do
    > suwaka - ten z pasa obok nie może Cię wyprzedzić, więc z automatu
    > w miejscu znaku działa zakaz "wyjeżdżania przed maskę".

    Prawdę mówiąć w życiu bym się nie domyślił o co stawiającemu chodziło.
    Tyle jeśli chodzi o czytelne oznakowanie.

    >> Bez jaj. Jak jest znak z "zalecana organizacja ruchu"
    >
    > To on nie ma znaczenia tym, czym jedynie kierowcy się przejmują,
    > czyli "kto będzie sprawcą w razie kolizji".

    No nie zmienia - i co z tego? Ludzie jak się ich wpuszcza to na ogół
    jadą - mimo, że teorerycznie w razie kolizji jest ich wina. Ale kolizji
    nie ma i jakoś to działa. Jak wchodzisz do publicznej toalety to
    zastanawiasz się kto będzie odpowiedzialny jak się poślizgniesz na
    mokrej podłodze?

    >> Osoby nie wpuszczające na
    >> suwak albo wpychające się z kończącego 200 metrów wcześniej, to ci co im
    >> brakuje wyobraźni, żeby spojrzeć na problem dalej, niż to co widzą przed
    >> sobą.
    >
    > I dlatego zadziała na nie przepis, a nie zaziała tłumaczenie.

    Tak jak 50 w mieście, wyprzdzanie rowerzystów z metrowym odstępem i stop
    na zielonej strzałece?

    Shrek


  • 60. Data: 2014-08-30 07:56:43
    Temat: Re: O korkach i poprawie płynności ruchu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-30 03:01, A.L. wrote:

    >> Ja niekoniecznie, ale jak widzisz, WIĘKSZOŚĆ KIEROWCÓW - tak.
    >> Tak się dziwnie składa, że w tych krajach w których jest przepis,
    >> "suwak" działa.
    >
    > Dziala rowniez w krajach w ktorych nei ma pzrepisu ale jest kultura

    Dodam nawet, że działa w stolicy kraju, którego mieszkańców o kulturę
    na drodze się nie posądza (a już mieszkańców stolicy wcale, choć
    bezpodstawnie). Pewnie wielu to zaskoczy, ale w Warszawie jazda na suwak
    nie jest niczym nadzwyczajnym.

    Shrek.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: