  • 51. Data: 2011-10-04 21:01:50
    Temat: Re: O ile zdo?a?o wam OC w ci?gu ostatniego roku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2011 19:30:26 +0200, Vax napisał(a):

    > Raczej po 10 latach płacenie stopniowo malejącej składki.

    Jesli stopniowo malejacej, to po 15 latach :-)
    Albo stawka podstawowa wyzsza :-)

    > I nad tym wyłącznie ubolewam :)
    > A mechanizm jest prosty:
    > jeśli jeden się wyłamie, to wprawdzie dostanie masę potencjalnie
    > bezpiecznie jeżdżących, ale trudno określić, o ile procent (jeśli w
    > ogóle) musiała by wzrosnąć składka podstawowa. A jeśli by wzrosła, to
    > zostali by jedynie z tymi klientami zniżkowymi.

    IMO to az tak bardzo by wzrosnac nie musiala. Po prostu wieksza znizka
    nalezy sie dopiero po bardzo wielu bezwypadkowych latach.
    A i tak raczej nie bedzie zbyt niska, bo sam widzisz - chwila nieuwagi i
    300 tys zl do kasacji. Nie ma duzo takich samochodow, ale tez ile skladek
    trzeba zebrac zeby jedno takie odszkodowanie wyplacic :-)

    > a tak to chyba nie działa, uważam, że obecny model można
    > "przetuningować" tak, by wyjść poza magiczną sześćdziesiątkę - jak

    Tylko czy aby naprawde chcesz, bo tu ci przyznaje racje - jesli ktos ma
    placic mnniej, to inni beda placic wiecej. I obawiam sie ze to najbardziej
    dotknie tych co maja drobna stluczke po latach.

    > daleko, nie wiem, ale coś mi się wydaje, że jak im się skończą
    > możliwości licytacji stawki podstawowej, to ktoś odważy się wprowadzić
    > zniżkę 70% i jakoś to dalej poleci :)

    Od dawna juz byla. 60% znizki za bezszkodowosc, 5% znizki za kontynuacje
    bezszkodowego ubezpieczenia i 5% juz nie pamietam za co, ale razem 70% :-)

    J.

  • 52. Data: 2011-10-04 21:05:25
    Temat: Re: O ile zdożało wam OC w ciągu ostatniego roku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Oct 2011 17:54:12 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nieprawda, co rok inna firma jest tańsza.
    > Np. 3 lata temu Allianz był o 50% droższy niż Uniqa, więc zmieniłem, teraz
    > był o 20% tańszy, więc zmieniłem z powrotem.

    Moze dla ciebie, dla mnie przez wiele lat Allianz byl najtanszy, a potem
    dlugo dlugo nic.

    J.

  • 53. Data: 2011-10-04 22:20:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Oct 2011, Vax wrote:

    [...brak wrotki...]

    > a skąd wzięto 60%?
    > 90% to propozycja, a 300% sobie wykalkulowałeś z sufitu.

    Zależy z której strony liczyć podstawę.
    Jeśli od kwoty maksymalnej, to maks.90%
    Ale jeśli od kwoty minimalnej, to maks.1000%
    I teraz pytanie: jaka stawka będzie nazywana "bazową",
    albo jak kto woli: czy w reklamie będzie więcej zniżek
    czy więcej zwyżek, bo od tego i tylko tego zależy procentowe
    wyrażenie wartości.

    > Śmiem wątpić, że po wprowadzeniu kolejnych premii za bezszkodowość po np. 7,
    > 9 i 12 latach budżet ubezpieczalni będzie groził takim załamaniem, że stawka
    > podstawowa wzrośnie czterokrotnie.

    A jak jest zdefiniowana "stawka podstawowa"?
    (bo w tym i tylko w tym problem :))

    > Zwłaszcza, że dla wielu te zniżki i tak
    > będą abstrakcją, wszak obcierki to rzecz codzienna, nie?

    Do tego się nie wtykam ;)
    Ale dodam, że doskonale rozumiem przedstawiane tu już w przeszłości
    idee wysokiego udziału własnego itede (w ten deseń przyjmujący
    taką ofertę istotnie zmniejsza udział w kwocie ubezpieczenia
    "szkód parkingowych", które podoboż mają wysoki udział w łącznych
    kwotach ubezpieczeń).
    Dlatego raz jeszcze - nie oponuję przeciw tezie o słuszności
    rozwiązania, pytam skąd założenie że pojęcie "stawki podstawowej"
    będzie zdefiniowane tak lub inaczej i *ta* definicja będzie
    stanowiła o "procentach".

    pzdr, Gotfryd

  • 54. Data: 2011-10-05 18:02:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Moze dla ciebie, dla mnie przez wiele lat Allianz byl najtanszy, a potem
    > dlugo dlugo nic.

    No dla mnie, a dla kogo?
    Ja mam mniejszy wybór, bo niewielu chce stosować zniżki przy osobach
    prawnych.

  • 55. Data: 2011-10-06 16:14:55
    Temat: Re: O ile zdożało wam OC w ci?gu ostatniego roku?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 3 Oct 2011 13:37:16 +0200, w <j6c6pe$skj$1@inews.gazeta.pl>, "GR001"
    <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> napisał(-a):

    > Witam
    > własnie muszę opłacić ko lejny rok OC i okazuje się, że moja składka poszła
    > w górę o ok. 17%,
    > niby mam zniżki 60%, ale wzrost, aż o tyle mnie sie nie podoba.
    > Dlatego pozwalam się zadać pytanie jak w temacie...

    Chyba o 1% (w górę).
    W zeszłym roku wybrałem najtańszego, w tym roku też (tyle że już to był inny).
    Gdybym został, to miałbym ok. +15% :).
    mBąk

  • 56. Data: 2011-10-06 16:15:40

    Mon, 03 Oct 2011 18:55:08 +0200, w
    <0...@4...com>, jerzu
    <t...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > To samo, co i VAT - nic.

    No niestety podwyżka VAT trochę ma. Trzeba o ~1% więcej wypłacać.