  • 1. Data: 2017-11-17 12:29:15
    Temat: Uszczelka to czy nie uszczelka?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pacjent chrysler voyager 3.8.
    Zaczął mi znikać płyn chłodniczy, i to dość szybko - litr na kilkadziesiąt
    km. Nie dymi na biało (tylko na rannym przymrozku), płyn czysty, olej
    czysty. Jeden mechanik obejrzał i wg niego padła UPG i płyn leje się z
    kanału wodnego po tylnej głowicy.
    W tzw międzyczasie przypadkiem zacząłem jeździć na samej benzynie i płynu
    przestało ubywać.
    Możliwe, że to awaria w obrębie instalacji LPG?
    Mój mechanik od amerykańskich v6 coś nie odbiera, a jaj mam cholernie dużo
    pracy, wiec tymczasowo zapytuję tu - może wybrać się najpierw do
    gazowników...?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-11-17 13:01:25
    Temat: Re: Uszczelka to czy nie uszczelka?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2017 o 12:29, Maciek pisze:

    > Możliwe, że to awaria w obrębie instalacji LPG?

    Wydaje mi się, że jak najbardziej możliwe, że reduktor przepuszcza do
    gazu, ale ekspertem nie jestem i nie wiem jakie by to miało skutki.

    A jesteś pewny, że nie cieknie gdzieś po prostu? Problem w tym, że
    wyciek płynu ciężko zauważyć, bo często "na zimno" nie cieknie, a na
    gorąco od razu odparowuje. Może zimniej się zdobiło, jakiś cybant się
    skurczył i już nie cieknie. Spróbuj podokręcać przy wężach.

    Shrek

  • 3. Data: 2017-11-17 13:56:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2017 13:01:25 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > gorąco od razu odparowuje. Może zimniej się zdobiło, jakiś cybant się
    > skurczył i już nie cieknie. Spróbuj podokręcać przy wężach.

    Nie mogę żadnych wycieków zlokalizować, ale wydaje mi sie, ze wcześniej też
    na zimno nie ciekło. Zaintrygowało mnie stwierdzenie mechanika, że leje się
    z tylnej głowicy - tak jakby widział punkt. Ale teraz niczego nie ubywa...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2017-11-17 21:31:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W tzw międzyczasie przypadkiem zacząłem jeździć na samej benzynie i płynu
    > przestało ubywać.
    > Możliwe, że to awaria w obrębie instalacji LPG?

    Jeżdżąc na benzynie, płyn chłodzący ciągle opływa reduktor więc i tymi
    dodatkowymi wężami się porusza. A nie przepuszcza Ci przypadkiem
    reduktor? Gdy chodzi na gazie, spróbuj (tylko powoli) odkręcić korek
    zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie zacznie Ci bulgotać razem z
    wywalaniem płynu na zewnątrz :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2017-11-17 22:02:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Nov 2017 21:31:44 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > reduktor? Gdy chodzi na gazie, spróbuj (tylko powoli) odkręcić korek
    > zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy nie zacznie Ci bulgotać razem z

    W sensie czy nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia? Hmm... Tylko
    którędy by wtedy wywalało płyn?

    A otwierać zbiorniczek próbowałem, nic się nie dzieje. Ale dla pewności
    spróbuję jeszcze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2017-11-20 15:27:53
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu piątek, 17 listopada 2017 22:02:54 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > W sensie czy nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia? Hmm... Tylko
    > którędy by wtedy wywalało płyn?

    Odpowietrznikiem zbiorniczka wyrównawczego, ale pewnie byś to zauważył, gdyby tak
    było.

    pablo

  • 7. Data: 2017-11-20 23:39:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > W sensie czy nie przepuszcza gazu do układu chłodzenia? Hmm... Tylko
    > którędy by wtedy wywalało płyn?

    Przy choć do połowy odkręconym korku, byś zauważył więc pewnie nie to.
    Możesz też zawsze spróbować po zaparkowaniu pod domem, wsadzić suchą
    tekturę pod silnik i sprawdzić po nocy czy gdzieś plamy się nie pojawiły.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2017-11-20 23:56:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2017 23:39:55 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Przy choć do połowy odkręconym korku, byś zauważył więc pewnie nie to.
    > Możesz też zawsze spróbować po zaparkowaniu pod domem, wsadzić suchą
    > tekturę pod silnik i sprawdzić po nocy czy gdzieś plamy się nie pojawiły.

    To sprawdzałem, na postoju zero wycieków.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2017-11-21 06:03:18
    Od: Yeti Siedzinski <y...@s...com>

    On Friday, November 17, 2017 at 3:29:12 AM UTC-8, Maciek wrote:
    > Pacjent chrysler voyager 3.8.

    Na forach pisza ze te silniki albo ciekna z pompy paliwa albo z kolektora dolotowego
    (przez niego tez idzie chlodzenie).

    Tutaj gosc nawet pisze ze przy wycieku z kolektora plyn niekoniecznie splywa na
    ziemie (bo wczesniej odparowuje)
    https://www.jk-forum.com/forums/stock-jk-tech-12/200
    7-3-8l-losing-coolant-286986/page3/
    (to o jeepie ale silnik ten sam...)

    Yeti

  • 10. Data: 2017-11-22 15:11:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2017 21:03:18 -0800 (PST), Yeti Siedzinski napisał(a):

    > Tutaj gosc nawet pisze ze przy wycieku z kolektora plyn niekoniecznie splywa na
> [...]

    Hmm, dzięki, to ciekawe. Silnik jest ten sam, chociaż wersje kolektora
    dolowego były 2 - z klapami i bez. Nie wiem, jaka jest w jeepach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl