  • 241. Data: 2013-03-12 22:00:24
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:e1K%s.28186$wa4.10340@fx18.fr7...

    > Ja bym zabił, teraz pewnie bym już wychodził z pierdla :)

    Gdyby to był wróg, to ja też...

  • 242. Data: 2013-03-12 22:36:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Szkoda. A wystarczyło jeden hebel przestawić żeby Finder pozwolił
    > wleźć do tych katalogów.

    Nie, nie wystarczyło. Polecenia konsolowe znalezione na stronach supportu
    Apple i na różnych forach też nie wystarczyły. Zresztą podejrzewam, że
    hebel jest interfejsem właśnie do nich. Ale o tym wszystkim napisałem
    wcześniej. Trzeba było przeczytać, a nie od razu z tym heblem, jak filip
    z konopii.

    > Jak to było w tym starym kawale - Młotkiem jeden raz w silnik, tylko
    > trzeba wiedzieć gdzie.

    To drogi komputer -- to raz. Dwa -- nie mój. A trzy, to narzędzie pracy.
    Więc z tej metody nie skorzystałem. Choć oczywiście miałem ochotę, aż
    się prosił.

    > Nie wierzę że Cię nie zajmuje czytanie argumentacji. Na linuxie
    > argumentacja czemu działa/nie działa, oraz kiedy i czemu, to
    > podstawa i od tego się cokolwiek zaczyna.

    Nie, nie zajmuje. Może gdyby była rzeczowa, to jeszcze. Ale widzę, że
    na taką nie mam co liczyć.

    > Aa... to była pełna instalacja? chyba wcześniej wspominałeś że update ;)

    Wcześniej (na pewno) wspomniałem, że to nie ja instalowałem, tylko wezwano
    mnie na pomoc gdy sytuacja była już beznadziejna. To był upgrade systemu
    *na tym* komputerze (kupiony był z wcześniejszą wersją), ale instalowany
    na osobnej partycji. To coś zmienia? Na Aplle tak się nie da? Nie można?
    Instalator nie protestował, a on chyba z założenia jest mądrzejszy od
    użytkownika.

    > SOA #1 - nigdy nie używać "asistantów" i "kreatur". Na żadnym systemie.

    Instalator sam to zaproponował, więc właścicielka tak zrobiła. To bardzo
    źle? Trzeba było userów dopisać do /etc/passwd i /etc/shadow ręcznie przez
    vi? I to by lepiej zadziałało? Podejrzewam, że pod konsolą tak, ale tu
    problemem było niedziałanie GUI.

    --
    Jarek

  • 243. Data: 2013-03-12 22:56:04
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Gdyby to był wróg, to ja też...

    Dotknięcie mojego kompa wbrew mojemu wyraźnemu zakazowi uczyniłoby go
    wrogiem :)

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 244. Data: 2013-03-13 14:35:16
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Dotknięcie mojego kompa wbrew mojemu wyraźnemu zakazowi uczyniłoby go
    > wrogiem :)

    Byłbym wkurwiony - i byłem. Ale moim priorytetem jest rodzina, bliscy...
    Nawet, jeśli by wkurwiali na każdym kroku. Komputer można kupić nowy,
    samochd naprawić, telewizor przełączyć/wyłączyć/oddać/sprzedać. Gdy coś
    stanie sie osobie bliskiej - przepadło. Takie życie.

  • 245. Data: 2013-03-13 15:09:40
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:

> [...]
    > samochd naprawić, telewizor przełączyć/wyłączyć/oddać/sprzedać. Gdy coś
    > stanie sie osobie bliskiej - przepadło. Takie życie.

    Ale zauważyłeś uśmieszki na końcu moich wypowiedzi?
    Kawał w tym guście:
    25 lat po ślubie budzą się małżonkowie rano.
    Ona myśli - ojej 25 lat razem jak to szybko zleciało!
    On myśli - ojej 25 lat, jakbym ją zabił pierwszego dnia, to dzisiaj bym
    wychodził na wolność.

  • 246. Data: 2013-03-13 15:17:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Ale zauważyłeś uśmieszki na końcu moich wypowiedzi?

    Oczywiście - inaczem bym się wypowiedział w daleko mroczniejszym tonie :))
    Niestety - taki mam oschły styl wypowiedzi, nie wynika on z wrogości, ale
    raczej z tego, że staram się nadto nie rozkręcić w złą stronę.

> [...]
    > Ona myśli - ojej 25 lat razem jak to szybko zleciało!
    > On myśli - ojej 25 lat, jakbym ją zabił pierwszego dnia, to dzisiaj bym

    O ile sąd byłby rzeczywiście tak łaskawy :))

  • 247. Data: 2013-03-13 23:02:26
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-03-08 13:57, Janko Muzykant wrote:

    > Do tv nie (choć sam tv to raczej źródło głupoty), ale już do lampki
    > nocnej albo zasłonki - raczej tak. Choćby dlatego, że czasem bywa bliżej
    > do urządzenia obsługiwanego niż samego pilota.

    U mnie to sie nie sprawdza. Sceny swietle to dla Ciebie tez zbytek ?
    Sorry ale tu wykazujesz mentalnosc starego chlopa co od 30 lat orze
    koniem i uwaza traktor za zbytek. Na dodatek drogi bo zamiast owsa ktory
    mu rosnie za darmo musialby kupowac jakies paliwo. :-).

    > Właśnie, tu jest haczyk. Dopóki nie będzie robota potrafiącego oprócz
    > serwisowania wszystkiego dookoła powielić samego siebie, z inteligentnym
    > domem wstrzymałbym się ograniczając automatykę do tego, co naprawdę ma
    > sens.

    J.w. wygoda kosztuje. Dla mnie wszystko co powoduje iz ja musze sie
    mniej wysilac ma sens. Nawet jesli to drobnostka.

    Z tym sie moge zgodzic.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 248. Data: 2013-03-14 01:00:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-13 23:02, Marek Borowski pisze:
    > Sorry ale tu wykazujesz mentalnosc starego chlopa co od 30 lat orze
    > koniem i uwaza traktor za zbytek. Na dodatek drogi bo zamiast owsa ktory
    > mu rosnie za darmo musialby kupowac jakies paliwo. :-)

    Raczej wykazuję mentalność chłopa w wieku średnim, który jest świadomy
    półmetku życia i ciągle wymagającym naprawy bublom mówi: nie.
    Połowa wszystkich urządzeń automatyki, nazwijmy je tak umownie, wymaga w
    ciągu roku (gwarancji) naprawy, poprawy albo wymiany. A to się wiąże z
    szukaniem zakupu, części, instalacji, odsyłania, czekania na kuriera pół
    dnia albo wizyty na końcu miasta i nauki nowego, często skrajnie
    nieergonomicznego interfejsu. Że nie wspomnę o konieczności zarobienia
    na to, co oznacza rezygnację z lenistwa.
    Najzwyczajniej szkoda mi na to czasu i wolę ''pstryczek na sprężynkę'',
    który ma szansę zejść z tego świata dopiero gdy zejdę sam. A w
    dziedzinie postępu - bardzo niemodny transformator na ''blaszkę i
    drut'', który też pożyje ze sto lat.

    > J.w. wygoda kosztuje. Dla mnie wszystko co powoduje iz ja musze sie
    > mniej wysilac ma sens. Nawet jesli to drobnostka.

    I tu się zgadzam. Jednak w bilansie ogólnym sporo drobnych ulepszeń
    wymaga więcej wysiłku niż jest w stanie oddać wygody.

    --
    pozdrawia Adam
    /coś śmiesznego? - otóż każdy myśli, że jego sytuacja jest akurat wyjątkowa/

  • 249. Data: 2013-03-14 08:13:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Mar 2013 01:00:19 +0100, Janko Muzykant napisał(a):
> [...]
    > na to, co oznacza rezygnację z lenistwa.
    > Najzwyczajniej szkoda mi na to czasu i wolę ''pstryczek na sprężynkę'',

    Jesli chodzi o swiatlo, to owszem, szczegolnie w malym lokalu.
    Wschodzisz, pstrykasz, i przez pare godzin nie dotykasz. A pilot zawsze sie
    gdzies zapodzieje.

    TV ... za duzo programow, za duzo reklam, schowaj sobie pilota, zobaczymy
    ile wytrzymasz :-)
    Zauwaz tez ze piloty do swiatla ma kazdy tv, a pilot do swiatla to
    rzadkosc.

    Ale tak np ... masz duzy dom, zamykanie wszystkich okien przed wyjsciem,
    czy na noc moze byc juz uciazliwe ... a jeszcze by warto wode zakrecic.

    J.

  • 250. Data: 2013-03-14 09:36:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-14 08:13, J.F. pisze:
    > TV ... za duzo programow, za duzo reklam, schowaj sobie pilota, zobaczymy
    > ile wytrzymasz :-)

    Osiem lat. Tyle już nie mam telewizora :)

    > Zauwaz tez ze piloty do swiatla ma kazdy tv, a pilot do swiatla to
    > rzadkosc.

    Ale ja ogólnie o współczesnej elektronice automatyzującej różne
    czynności. Weźmy samą kuchnię na nowym mieszkaniu, czyli ostatnie osiem
    lat: młynków do pieprzu przewinęło się kilka. W końcu dałem za wygraną,
    używam takiego mosiężnego, po pradziadku. Otwieracz do konserw (cały
    czas mowa o urządzeniach z silnikami) - po roku głównie kręci się po
    wieczku. Piekarnik - dwa lata i padła taca obrotowa. Po wymianie
    silników padały inne rzeczy (enkoder przeskakiwał prawie od razu), w
    końcu po czterech przyjechał nowy. Trafo halogenów - też ok. 2 lat.
    Świetlówki kompaktowe zwykle żyją ''gwarancja plus dzień''. Zmywarka -
    pozostały sprawne tylko dwa programy o najwyższej temperaturze, przy
    pozostałych czasem woda nie schodzi. Ostrzałki do noży - zdążyły
    naostrzyć kilka sztuk, obie padły (wróciłem do osełki), mieszacz do
    drinków i takich różnych - trzeci, już nie stykają baterie (2 miesiące).
    Czajniki - w trzecim odpada klapa i można się nieźle poparzyć. Ciężko
    kupić taki o mocy 2kW, a większy wymaga dyscypliny w dysponowaniu mocą,
    żeby nie biegać do bezpieczników (tak, gniazdka poza zmywarką,
    piekarnikiem i płytą mam na jednej fazie, ze względów bezpieczeństwa).
    Nie pamiętam tych wszystkich urządzeń, które były chwilę i wylądowały w
    koszu (żona jest gadżeciarą), ale większość tych bubli nie powinna była
    widzieć światła dziennego.

    Pół biedy, gdy wysiądzie miesięczny spieniacz do mleka, ale wymiana np.
    piekarnika to kupa kłopotów, kasy i pracy. A ja mam inne hobby niż
    łatanie bubli.

    PS. Oj którejś wersji z piszącego to Thunderbirda znikają czasem polskie
    znaki, nagle, w czasie pisania - funkcjonalność prawego alta dubluje się
    z lewym. Pomaga zamknięcie i otwarcie aplikacji. Kolejna zmiana na lepsze...

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../