  • 161. Data: 2013-03-11 01:05:14
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > MacOS w wersji 9 i wcześniejszych po prostu nie miał wielozadaniowości.
    > Jak się program wykrzaczył, to faktycznie można było się popłakać --
    > nie pozostawało nic, tylko reset całego komputera.

    tyle, że z mojego doświadczenia, wykrzaczalność MacOs to był ułamek
    wykrzaczalności windy. Pewnie, wtedy jeszcze Apple miało dodatkową
    łatwość , bo cały hardware był ich.

    Ale i potem - system postawiony na maku miał w porównaniu z windą
    prawie zerową "zamulalność" (kuśwa, co za określenia :).
    Po paru latach używania startował jak nowy (prawie), bez stawania się
    starym ramolem.

    A regularne przeinstalowywanie windy to praktycznie rytuał.
    No - poza tą 7-ką, którą jak wspomniałem jestem dość przyjemnie
    zaskoczony. Już z rok mam, i poza paroma detalami właściwie bez problemu.

  • 162. Data: 2013-03-11 01:06:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli użycie atarynki pomoże rozwiązać ten problem - to czemu nie?

    No a czemu nie - jak lecieli (podobno) na Księżyc, to mieli chyba gorszy
    sprzęt :)

    Ja do swojej 130XE podorabiałem interfejsy różne, to pewnie i jakiś
    sterownik do odpalania pocisku by można :)

  • 163. Data: 2013-03-11 01:18:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-11 01:05, sundayman pisze:

> [...]
    > prawie zerową "zamulalność" (kuśwa, co za określenia :).
    > Po paru latach używania startował jak nowy (prawie), bez stawania się

    A mógłbyś porównać ile aplikacji zainstalowałeś/odinstalowałeś na
    windzie i na OSX?

    > A regularne przeinstalowywanie windy to praktycznie rytuał.
    > No - poza tą 7-ką, którą jak wspomniałem jestem dość przyjemnie
    > zaskoczony. Już z rok mam, i poza paroma detalami właściwie bez problemu.

    Mam 7 chyba ze dwa lata i jestem nieszczęśliwy. Może gdybym używał MS
    Office i OE to byłbym zadowolony. A muszę mieć dużo softu inżynierskiego
    i developerskiego z elektroniki i automatyki. W porównaniu do XP to 7
    jest porażką. Jako admin nie mam dostępu do wielu folderów. Nie tylko
    ja. Instalatory instalują soft w foldery w których potem program nie ma
    praw do czytania plików (na przykład bibliotek). Niektóre programu muszę
    instalować w maszynie wirtualnej. A jeszcze nadchodzi katastrofa w
    postaci 8 :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 164. Data: 2013-03-11 01:25:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A mógłbyś porównać ile aplikacji zainstalowałeś/odinstalowałeś na
    > windzie i na OSX?

    A ty liczysz takie rzeczy ? Nie chodzi o to, czy 5, czy 500.
    Pewnie na PC więcej, ale na Apple też niemało.

> [...]
    > praw do czytania plików (na przykład bibliotek). Niektóre programu muszę
    > instalować w maszynie wirtualnej. A jeszcze nadchodzi katastrofa w

    Ja mam XP też na 2 pc, ale na tym , na którym robię najwięcej - to
    właśnie "7". Korzystam z EDA, i piszę programy (głównie w .net, i na
    mikrokontrolery) - i na razie nie miałem problemów istotnych.
    Pewnie do czasu...

    Co do "8" - to przyznaję, nie korzystałem na razie.
    Zostałem mocno zniechęcony tymi kafelkami, ale może to po prostu
    złe doświadczenia z przeszłości tak się odbijają :)
    Ale też to właśnie pokazuje różnice makowo/pc - userzy OSX wyczekują
    zazwyczaj niecierpliwie na nową wersję, bo wiadomo, że będzie lepsza i
    fajniejsza. Nie ma tak, że nie wiadomo co to będzie, i czy się do czegoś
    nada.
    No jednak koncepcja Stefana miała tu coś do rzeczy...

  • 165. Data: 2013-03-11 01:27:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-11 00:58, sundayman pisze:

    > No to akurat zawsze robiłem na PC (konieczność, bo na Apple dostępność
    > eda jest imho żadna...).

    I nie uważasz tego za wadę? System jest ograniczony do tylko pewnych
    zdefiniowanych przez dostawce zadań.

    > Nie, ja siedziałem wtedy w multimediach (grafika, video, dźwięk).
    > Pamiętam, że jak w 92 roku siedziałem w studio, i próbowałem zrobić
    > synchronizację pliku audio z video i midi, to się to po prostu robić nie
    > dawało. No rozjeżdżało się wszystko w cholerę, i żadne cuda nie
    > pomagały. Taki był urok PC.

    Wadą PC było to, że nie ich aplikacje multimedialne nie były tak dobre
    jak macowe a nie uznałeś za wadę maców tego że nie było na nie żadnych
    programów typu eda :)

> [...]
    > którym jakby zmalała ilość rzucanych słówek na K...Ch.... itp
    > Wręcz byłem (tfu tfu żeby nie zapeszyć) miło zaskoczony.
    >
    > Ale chociaż windzie coraz bliżej do normalności, to pozostał mi
    > sentyment do OSX (no i linuxa, bo to przecież blisko).
    >
    > W przypadku OSX na pewno jest to wynikiem filozofii, że system ma
    > działać, a nie dawać zajęcie nad samym sobą. Pierdziliard możliwości
    > jest mniej istotny niż kilka irytujących szczegółów moim zdaniem.
    >
    > Nie twierdzę , że OSX jest idealny. Ale właśnie metoda "izolowania"
    > usera od własnych problemów jest tym, co makuserzy lubią.

    Ale izolują też usera od innych zastosowań niż te na które dał zgodę sam
    guru. Niezależni deweloperzy nie mają łatwo.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 166. Data: 2013-03-11 01:30:43
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No a czemu nie - jak lecieli (podobno) na Księżyc, to mieli chyba gorszy
    > sprzęt :)

    Daleko nie szukać - Półcyfrowa (różne głosy co do tego są, elektroniczna na
    pewno) łącznica E10A, miała zegarek 1/8 tego, co C64... czyli 125 kHz. Może
    ktoś gdzieś coś kiedyś jakoś podpatrzył w amerykańskim progamie kosmicznym,
    po cichu skopiował - i powstał ten twór? (Właściwie konserwowany i
    utrzymywany był niezawodny, tylko cholernie powolny). Podobnież komputer w
    tamtejszej misji kosmicznej miał moc średniolepszego kalkulatora.

    > Ja do swojej 130XE podorabiałem interfejsy różne, to pewnie i jakiś

    Mam 65XE... nie wiem, czy dobrze kojarzę, że to stare 800XL wsadzone po
    prostu w nową obudowę? Bo 130 to ma chyba dodatkowy bank pamięci...?

    > sterownik do odpalania pocisku by można :)

    Problem? Sterujesz dowolną linią nadając jej stan "1", czesto do tego
    wystarczy "nieśmiertelne" POKE x,y, ową jedynkę przez jakiś wtórnik do
    tranzystora sterującego elektromagnesem rygla, a za ryglem - jebut,
    głowiczka jakaś, w końcu kiedyś robiło się zapalniki z tłuczonych
    żaróweczek, nawet jakby tranzystor mia polec przy tym, to przecież wiele
    jest takich, że bilet na autobus do sklepu więcej kosztuje, niż garść tych
    tranzystorków (a czasami ktoś coś na fajans wystawi - i można "pożyczyć")
    :)) (aby tylko włókienko w żaróweczce ocałało)
    W Bajtku bodajże coś kiedyś napisali, ze udało im się z komodynki posterować
    tradycyjnym dalekopisem... (w co mi się niezbyt chciało wierzyć).

  • 167. Data: 2013-03-11 08:19:02
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 11.03.2013 00:58, sundayman pisze:

    > No to akurat zawsze robiłem na PC (konieczność, bo na Apple dostępność
    > eda jest imho żadna...).

    Jest Eagle pod OSX.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 168. Data: 2013-03-11 08:25:44
    Od: Michal Schulz <m...@t...de>

    Am 10.03.13 16:42, schrieb sundayman:

    > Chyba tak.

    Na pewno tak :)

    X=USR(ADR("..."))

    Najzabawniej bylo potem przepisywac te programiki semigrafika w tekscie
    z gazet... ;)

  • 169. Data: 2013-03-11 11:58:50
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-03-10 16:40:13 +0100, sundayman <s...@p...onet.pl> said:

    > Ano tak jakoś jest , że OSX od bardzo bardzo dawna działał tak, że
    > użytkownik nie musi się wku...iać różnymi kretyńskimi pomysłami i
    > problemami.

    A nawet jeszcze wcześniej, jak nie miał X na końcu, kiedy był 7,8,9 :)))

    --
    DJ

  • 170. Data: 2013-03-11 12:04:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Mar 2013 19:21:11 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > z "instalujemy nowe urządzenie" ? Taki niby drobiazg. Ale nie można
    tego
    > zrobić niezauważalnie dla użytkownika ? Bo Apple jakoś mogło "od
    zawsze".

    Tia. Brak komunikatów dopracowali do perfekcji. Jakieś czas temu
    kolega fan apple, po cichu (zebu nikt nie słyszał) poprosił mnie o
    pomoc bo jego osx przestał widzieć zewnętrzny dysk backupowy 1.5TB.
    Dysk używał z jakaś ichnia aplikacją do backupowania całego systemu
    (nazwy nie pomnę). Efekt był taki, że po podłączeniu dysku nic się
    "nie działo" w systemie i dysk nie był "widoczny" aczkolwiek dysk
    zdradzał jakaś aktywność migając sobie diodą.
    Tknięty przeczuciem odpalilem na konsoli top'a. Cóż widzę? Głównie
    fsck ;).
    Poradziłem koledze żeby po prostu cierpliwie czekał aż ten fsck się
    skończy. System poprzez guja żadnych komunikatów typu "sprawdzanie
    dysku, proszę czekać" nie dawał, więc kolega po kilku minutach braku
    widoczności dysku po prostu go odłączał. Jak mu poradzilem, żeby
    cierpliwie poczekał to tak zrobił, okazało się że fsck potrzebował 14
    godz (!!) na sprawdzenie, dopiero po tym czasie dysk się pojawił.
    Także brak komunikatów w osx to niezły hardcore, szczególnie dla
    usera który nie wie co to top lub konsola.

    --
    Marek