  • 11. Data: 2010-12-27 18:50:05
    Temat: Re: Nowy bat na kierowców? ;-)
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 18:26:17 +0100, kml napisał(a):

    > Masz samochód, który pozwoli Ci uzyskać _średnią_ na poziomie 150km/h? :)

    Na A1 na odcinku Nowe Marzy - Rusocin wystarczy byle piździk, który po
    dłuższym ciśnięciu osiągnie 160 km/h. Ruch jest minimalny, AmberOne
    utrzymana w stanie czarnym i mokrym nawet podczas śnieżycy i marznącego
    deszczu. Focusem 1,6 TDCI spokojnie przejeżdża się 95% jej długości z Vmax
    tego samochodu, czyli z gazem wbitym w podłogę.
    Nie wiem jak teraz, ale na A1 pod Piotrkowem było jeszcze łatwiej: cała
    autostrada miała 16 kilometrów i lotny start :-)
    Nie miałem wątpliwej przyjemności, ale słyszałem, że na A4 nie jest tak
    łatwo mieć porządną średnią.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 12. Data: 2010-12-27 18:55:35
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-27 18:26, kml pisze:

    > Masz samochód, który pozwoli Ci uzyskać _średnią_ na poziomie 150km/h? :)

    Nie zrozumiales mojego postu. Ja wiem co to jest _srednia_ :) Chodzilo
    mi o to, ze w takiej sytuacji naprawde trudno bedzie dostac mandat,
    przynajmniej na A4. Bo nie wyobrazam sobie, zeby karali za mniej niz
    150km/h. Swoja droga to ciekawe jakie teraz beda komentarze w "Uwaga
    pirat". Teraz ci, jezdzacy np. 160km/h to "NAJWIEKSZE ZAGROZENIE i
    WIOZACY SMIERC".
    O auto bym sie nie martwil, bo rozpedza sie calkiem zwawo do 225km/h,
    gdzie spotyka mnie niestety elektroniczne ograniczenie ale dalej trzyma
    sie drogi. Gorzej z umiejetnosciami manewrowania miedzy kapeluszami,
    ktorzy jada 70km/h po autostradzie lewym pasem (i nie zjezdzaja nawet
    jak sie im mruga), jakoscia drogi i wyprzedzajacymi sie tirolotami. No i
    nie bardzo sa miejsca, zeby sobie dluzej spokojnie jechac z taka
    predkoscia. Jedyny odcinek A4 gdzie sie dobrze jechalo dluzszy czas z
    max predkoscia to kawalek Krakow-Szarow kilka dni po otwarciu, jak
    jeszcze bylo pusto.

  • 13. Data: 2010-12-27 19:06:00
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Gru, 18:55, neoniusz <n...@j...org> wrote:
    >Chodzilo
    > mi o to, ze w takiej sytuacji naprawde trudno bedzie dostac mandat,
    > przynajmniej na A4.

    ...moze Staleksport chce udowodnic, ze nie jest prawda twierdzenie, ze
    po A4 nie da sie jezdzic i oplaty w zwiazku z tym sa za wysokie? ;)
    Pierwszy ktory sie "zalapie" otrzyma jedorazowa znizke na bramkach
    ~1.25PLN + uscisk dloni prezesa :)

    WS

  • 14. Data: 2010-12-27 19:40:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > pojawił się zbyt wcześnie, kierowca może otrzymać mandat.

    > Nie ma przeszkód prawnych do uruchomienia takiego systemu

    > kontroli prędkości. Potrzebne są tylko środki na zakup i

    > instalację odpowiedniej aparatury. O tym rozwiązaniu myśli

    > już GTC na trasie z Gdańska i Stalexport Autostrada

    > Małopolska na odcinku Katowice - Kraków. Zmian nie chce

    > wprowadzać Autostrada Wielkopolska. Co ciekawe nad podobnym

    > rozwiązaniem zastanawia się również Generalna Dyrekcja Dróg

    > Krajowych i Autostrad. Nowy system miałby obowiązywać nie

    > tylko na drogach ekspresowych, ale również przy przejazdach

    Takie pierdu pierdu dla idiotow ze slaba pamiecia. To co niby chca wprowadzic od
    roku jest. Tylko nie dziala bo trybunal sie przyczepil ze cos nie pasuje w
    papierach, że maszyna nie moze wystawiac mandatow, ze mandaty za wysokie. Konca
    nie bylo widac bo ciagle jakies wazniejsze przepychanki, wybory, samoloty i
    spiski. To wprowadzaja od kuchni. 20 000 ( slownie: dwadziescia tysiecy) kamer i
    fotoradarow jest spietych w jedna siec i polaczonych z baza danych o kierowcach
    i samochodach. Taki krajowy Skynet. Zalozenia byly proste. po pierwsze
    zwiekszenie maksymalnych predkosci ( już mamy, pan telewizor o tym trabi). Brak
    punktow. To zalety. Teraz wady :-). Pierwszy mandat z systemu w normalnej
    wysokosci wedlug obowiazujacego taryfikatora. Kazdy nastepny taryfikator razy
    dwa. Placi wlasciciel samochodu, chyba ze za reke przyprowadzi sprawce. Wypiecie
    sie i nie zaplacenie mandatow powyzej pewnej kwoty skutkuje cofnieciem uprawnien
    do momentu uregulowania calosci.

  • 15. Data: 2010-12-27 20:27:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin Jan" <t...@g...pl> wrote in message
    > myślę że zrobi fotkę na pierwszej bramce na drugiej jak będzie git to do
    > kosza z foto. Bo jeśli nie będzie fotek to system będzie można uwalić
    > podając dowolne dane innego kierowcy (np. brata, teścia etc.). Jeśli on
    > się nie przyzna to organ który chce wystawić mandat będzie musiał dowieść
    > kto prowadził. A mamy słowo przeciw słowu. Więc sąd umorzy
    > z powodu nie wykrycia sprawcy. Żeby nie było na koniec dodam że nie
    > dostanie kary właściciel pojazdu za nie wskazania bo przecież wskazał komu
    > ów pojazd powierzył, ale że tamten się nie przyznaje to już inna bajka -
> [...]

    Czy taka sama zasada obowiązuje gdy sprawca wypadku śmiertelnego
    zniknie z miejsca wypadku a ktoś zapisze jego numery? Szczerze wątpię.

  • 16. Data: 2010-12-27 20:39:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > ekspresowych, ale również przy przejazdach przez niewielkie miejscowości.

    Ja się cieszę z takich systemów, i to z wielu powodów.

    Po pierwsze - system jest sprawiedliwszy. Nie będzie takich sytuacji
    że ktoś jedzie 180 i mu się uda bez mandatu, a ty przekroczysz
    limity 20km/h i zapłacisz. Mnie szlag trafia gdy policjant z grupy
    15 aut przekraczających limit wybiera sobie jednego, losowo...

    Po drugie - jeśli większa skuteczność przestrzegania oznacza że
    ludzie będą fizycznie zmuszeni do przestrzegania limitu to będzie
    większa, intensywna presja na stawianie poprawnych limitów
    i zdejmowanie ich szybko gdy przestaną być potrzebne. Znikną
    te limity 40km/h na dwupasmówce gdzieś w szczerym polu bo
    ktoś tam robił pół roku temu remont i zapomniał go zdjąć...
    Albo znikną te durne limity gdzieś w wiosce przy głównej szosie
    co to dwa domy stoją i limit jest 50km/h - sami mieszkańcy nie
    będą chcieli takiego limitu bo sami będą musieli płacić tak samo
    jak inni za przekraczanie...
    Oczywiście zawsze jest szansa, że wójt i posłowie będą w bazie
    danych systemu "omijani" i ich auta będą bezkarnie poruszać
    się ponad limitami, ale to można dopilnować w miarę skutecznie
    używając metod medialnych: gazety, TV, jakieś radio Maryja :-) itp.

    W Stanach mieszkam, są tu durne limity prędkości na autostradach,
    w Chicago masz 55mph (88km/h!) a wszyscy jadą 70-80mph
    i co jakiś czas glina zwija jednego, dwu "dla przykładu". Jestem
    pewny, że gdyby wprowadzono taki system w Chicago to w chwilę
    później tablice 55mph zastąpione zostałyby tablicami 70mph, bo
    55 mil/h się po prostu po tych autostradach nie da jeździć bo to
    jest zwyczajnie zbyt wolno i ma się uczucie że Ci ziemniaki zgniją
    w piwnicy zanim do domu dojedziesz ;-)

  • 17. Data: 2010-12-27 21:42:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com>

    > Czy taka sama zasada obowiązuje gdy sprawca wypadku śmiertelnego
    > zniknie z miejsca wypadku a ktoś zapisze jego numery? Szczerze wątpię.

    To kierowców znakuje się już numerami ?

  • 18. Data: 2010-12-27 21:44:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org>

    > Sytuacja od nowego roku. Na autostradzie dozwolone 140km/h. Karac beda
    > dopiero po przekroczeniu o 10km/h. Chcialbym moc uzyskac na tym zalosnym
    > kawalku autostrady srednia z calego przejazdu 150km/h...

    Przecież nie musi być odcinek całej autostrady

  • 19. Data: 2010-12-27 21:47:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kml" <f...@g...lp>

    > (...)
    >
    > Właściciel samochodu dostanie mandat, jak zwykle w takich sytuacjach.

    Ale Ty głupoty wypisujesz. Właściciele samochodów nie dostają mandatów za
    wykroczenia, bo nie musieli ich popełnić. Tylko jeśli da się wykazać, że to
    właśnie oni są sprawcami to jako sprawcy odpowiadają.

  • 20. Data: 2010-12-27 21:53:27
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 10-12-27 20:27, Pszemol pisze:
    > "Marcin Jan" <t...@g...pl> wrote in message
    >
    > Czy taka sama zasada obowiązuje gdy sprawca wypadku śmiertelnego
    > zniknie z miejsca wypadku a ktoś zapisze jego numery? Szczerze wątpię.

    tak. nie wdając się w szczegóły są takie dwie zasady domniemanie
    niewinności oraz in dubio pro rero. Więc w tym przypadku prokurator musi
    wykazać że to ta osoba (właściciel) prowadził auto. Odciski palców,
    zapach i cała masa rzeczy która może wnieść do sprawy, zeznania
    właściciela auta, zeznania osoby wskazanej jako kierująca, zeznania
    świadków, etc. Pytanie też jest o alibi właściciela pojazdu.
    I uwierz trzeba być bardzo dobrym graczem aby kłamać i nie pogubić się w
    zeznaniach a tu dochodzą jeszcze zeznania osoby wskazanej jako kierując.
    Tu jest ciekawa sprawa z tego zakresu:
    http://www.karasmierci.info.pl/ultimo1997.html
    oraz finał sprawy
    http://tnij.org/jn6u

    Tak, tak dostała 25 lat. Jak się prześledzi historię tego procesu to
    ewidentnie widać że gdyby nie dwie sprawy zeznania konkubenta oraz
    zapach z kasetki to mamy słowo przeciw słowu.

    No ale mu tu mówimy o KW a nie o KK więc już widzę jak zbierany jest
    taki extra materiał dowodowy. Jak w nawet sprawie próby kradzieży mienie
    za ok. 60 tys pln policjantom nie chciało się zbierać odcisków palców.
    Więc jeśli nikt tj. właściciel auta oraz wskazany głupio się nie podłoży
    to sprawa idzie do umorzenia.
    Pozdrawiam
    Marcin