  • 21. Data: 2010-01-08 03:32:31
    Temat: Re: Nowosci, nowosci
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-08 00:40, de Fresz wrote:
    > Jako że kiedyś stałem po drugiej stronie lady - dupa tam. Tzw. zwykłym
    > ludziom ciężko czasem było wyjaśnić różnice pomiędzy F50, F70 i F90X.
    > Człowiek się produkował, objaśniał najprościej jak umiał, a oni kiwali
    > głową i na koniec zadawali pytanie świadczące że albo nie zrozumieli,
    > albo nie zapamiętali. Ludzie nieobeznani z tematem lubią mieć jasne
    > faktory - MPx, fps itp, nadmiar parametrów (zwłąszcza trudnomierzalnych)
    > ich przytłacza i utrudnia wybór.

    Może sony chce się pokazać od strony firmy, która dużo robi. Może chce dać
    do myślenia. Wiele osób kupuje na podstawie wrażeń, ale też wiele
    przeczesuje sieć i szuka najmniejszych różnic i review co aparat tu ma, a
    co nie w stosunku do konkurencji.
    Sony zatrważa ilością modeli - to pewne. Na CES poszczególne firmy
    pokazały po kilku rzeczach, sony puściło 1 lustrzankę, 12 kompaktów i 15
    kamer. Oczywiście wśród tych kompaktów i jest tak naprawdę po 3 razy mniej
    wszystkiego i każde jest w 4-5 wersjach, ale to już inna sprawa.
    Gdybym coś sam miał kupować to dla mnie wybór jest lepszy. Sprzedawcy
    podejrzewalnie i tak będą wciskać to co da największy dla nich zysk.

    > Większość ludzi kupujących takie puszki ma gdzieś jaka matryca tam
    > siedzi, bo nawet nie rozumieją parametrów ją opisujących (pomijając
    > rzetelność w ich podawaniu przez producentów)

    To Ci będą wybierać na podstawie swoich sympatii do konkretnej marki,
    reklam czy po prostu ciągnąc za ekranik w ocenie jego solidności. Kryteria
    są pewnie różne.

    > Znaczy że wypuszczą jeszcze ze 2 dodatkowe? Łomatko!

    Raczej nie, A450 to jakaś taka puszka kryzysowa - na szybko oberżnięte
    A550. Ważne że ma świetną matrycę i będzie wiele tańszy. Poprzednio sony
    puściło A850, A500 i A550, ten pierwszy nie pasuje do tej trójki, więc
    pewnie A450 to owe "brakujące ogniwo". Sony za to zdecydowanie powinno
    puścić coś w miejsce A700. Mają kraterową dziurę w ofercie. Pewnie
    main-bajer to będą filmy w tym aparacie. Ja i tak czekam na następcę A900 :)

    > Zwłaszcza od jednej firmy. Żebym przypadkie nie wybrał "niewłaściwie" ;-)

    No właśnie myślałem w ramach zapasowej puszki, więc rzeczywiście w obrębie
    jednego - aktualnie posiadanego systemu. Ale oczywiście takich przypadków
    jest mało, że ktoś ma więcej niż jedno body.
    Natomiast początkujący mogą kierować się np opiniami w sieci. Jak usłyszą,
    że np. aparat jest jawnie oberżnięty, ale jego zasadniczą zaletą jest
    świetna matryca, to rozsądniejsi będą to mieli za ważny argument. A faktem
    jest, że ten aparat przy swojej cenie będzie przodował jeśli chodzi o samą
    matrycę. Jak bym miał do wyboru jakieś A230 czy co tam teraz w tym
    segmencie najnowsze - czy to, wtedy odpowiedź dla mnie jest jasna
    (oczywiście pomijając to, że akurat ja bym dopłacił do conajmniej A550 jak
    nie wyżej).

    > Niekoniecznie w pośpiechu. Z księgowymi na karku.

    Dla mnie to pozytywna taktyka - tak jak np przy A900 i A850. Te same
    niemalże aparaty - w wersjach fajnie różniących się ceną. Urżnęli tak
    akurat dokładnie czego absolutnie mi nie żal.
    Jak im to wychodzi finansowo nie wiem, ale ważne że mi dobrze może wyjść :)

    > Pierwsze plotki wyceniają go jednak nieco wyżej.

    Może czynnik nowości albo słyszysz cenę referencyjną. A500 jest za 2249zł
    (pierwszy z brzegu sklep), a to ma być jeszcze tańsze, a pewnie szybko
    jeszcze stanieje bardziej bo widać wprost, jak to budżetowe rozwiązanie.

    > A kto się jeszcze w tym orientuje? Od paru lat producenci wrzucają
    > łopatami na rynek kompakty, różniące się głownie kolorem i logiem.

    Czasem rozglądam się za czymś tego typu, w chwilach gdy zaczynam wątpić,
    że pasujący mi EVIL nastąpi w ciągu 2-3 lat. Taki TX7 całkiem fajnie się
    prezentuje, jako alternatywa w wersji ultra małej. Główne zmiany z tego co
    widzę to filmiki Full-HD, ale pewnie w wersji "i".
    Ale co do zdjęć to pewnie oczywiście nie ma RAW więc szlag mnie trafi na
    miejscu. W zamian HDR, panoramki z ręki i cośtam pewnie jeszcze. Tylko że
    bez RAW to niech spadają i tak.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564