-
51. Data: 2010-03-04 11:19:57
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"KJ Siła Słów" <K...@n...com> wrote in message
news:hmo2q1$n74$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Jasio pisze:
>
>> W trakcie późnyych Polaków rozmów rozmawiałem na temat rozrządów
>> ostatnio.
>> I nie doszliśmy do porozumienia jakie są _zalety_ popychaczy w silnikach
>> V2, poza problematyczną długością łańcuszka czy paska.
>
> Popychaczy w sensie ze walek rozrzadu jest w bloku czyli OHV ?
>
> Zalet w porownaniu do OHC nie ma.
> W zamian za brak lancucha ktory sie wyciaga i ktory musi miec napinacz
> (ktory sie psuje) w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie
> przytrzec. OHV ma duzo elementow posuwajacych sie ruchem
> posuwisto-zwrotnym (nie, zboczency, okreslenie ruchem frykcyjnym nie jest
> wlasciwe) ktore za sprawa swojej masy ograniczaja maksymalna predkosc
> obrotowa silnika.
>
> A nie, jest jedna zaleta - prowadnice OHV zajebiscie wygladaja w chromie.
Jest jeszcze pare: nizszy silnik (ten walor wykorzystana np pakujac stary
naped z Renault 12 znanego takze jaki Dacia 1300 do Renault Twingo) oraz
znaczne skrocenie czasu pracy walkow nierzadu z ograniczonym smarowaniem,
tuz po uruchomieniu silnika. Za to obciazenie krzywek, ze wzgledu na
wspomniane przez Ciebie masy i mocniejsze sprezyny zaworowe ktore dynamike
tych mas musza kompensowac, jest wieksze, lecz przy nizszych predkosciach
obrotowych krzywki nie musza byc 'ostre'.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
52. Data: 2010-03-04 11:20:01
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>
Siemka
***"Kefir" Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV.
Kuczu, zweryfikuj.
No chyba dosc dlugo tego sporciaka klepia - ostatnie wzmianki motoryzacyjne
o DOHV to przedwojnie. Ale moge sie mylic - bo mam na mysli jakies
angielskie konstrukcje czterokolowe.
Ale HD to wyjatkowa marka - przeciez OHC dotarlo do nich nie tak dawno -
wiec i DOHV tez mogli klepac wiele lat.
Oddaje sprawiedliwosc - w ich silnikach nie ma po co stosowac zadnych
wspolczesnych technologii. Bo ich zwykle nie widac.
--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
P.S. Jest - byl jeszcze CIH - to samo co OHC ale troche z boku (stare ople)
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4914 (20100304) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
-
53. Data: 2010-03-04 11:30:31
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-03-04 10:34, Kefir pisze:
> Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu,
> zweryfikuj.
A co to jest DOHV ? Bo ja slyszalem o OHV i takie silniki maja wszystkie
powojenne HD za wyjatkiem silnika Revolution czyli z V-Roda.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
54. Data: 2010-03-04 11:32:36
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-03-04 11:30, KJ Siła Słów pisze:
> w OHV masz dlugie szklanki ktore tez potrafia sie
> przytrzec.
w OHV masz dlugie laski popychaczy a szklaneczki moga byc krotkie bo i
tak siedza na dole w bloku.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
55. Data: 2010-03-04 11:44:41
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Kuczu pisze:
> w OHV masz dlugie laski popychaczy a szklaneczki moga byc krotkie bo i
> tak siedza na dole w bloku.
sory, mialem na mysli jedno, powiedzialem drugie.
KJ HDebil
-
56. Data: 2010-03-04 12:15:01
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
"Kuczu" <q...@g...com> wrote in message
news:hmo5l5$43i$1@news.onet.pl...
>W dniu 2010-03-04 10:34, Kefir pisze:
>
>> Nota na benie: np starenki juz silnik Sportstera to nawet DOHV. Kuczu,
>> zweryfikuj.
>
> A co to jest DOHV ? Bo ja slyszalem o OHV i takie silniki maja wszystkie
> powojenne HD za wyjatkiem silnika Revolution czyli z V-Roda.
A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double
OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.
--
Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki ST955 / XT660X
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
-
57. Data: 2010-03-04 12:16:00
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Thu, 4 Mar 2010 12:19:57 +0100, Kefir
<k...@r...pl> wrote:
> Jest jeszcze pare: nizszy silnik (ten walor wykorzystana np pakujac stary
> naped z Renault 12 znanego takze jaki Dacia 1300 do Renault Twingo) oraz
> znaczne skrocenie czasu pracy walkow nierzadu z ograniczonym smarowaniem,
> tuz po uruchomieniu silnika.
I ewentualne grzebanie w silniku jest tańsze, bo do wymiany jest
jeden wałek, a nie kilka (co niespecjalnie dotyczy takich
nalazków jak np. HD).
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
58. Data: 2010-03-04 13:18:19
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hmo888$blv$...@n...onet.pl...
> A po jakiemu mowia Harleisci bo nie wiem jak jest po niemiecku :) Double
> OHV. Osobne walki na ssssssanie i wydychanie.
Oba w bloku silnika?
--
pzdr:
ivam
-
59. Data: 2010-03-04 14:37:20
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>
Siemka
*** "Ivam"
Oba w bloku silnika?
No tak kiedys robili - jak zawory byly wielkosci ringo i trzabylo ze na maxa
rozchylic zeby zmiescily sie w komorze spalania - walki nie byly w osi a pod
katem do siebie.
Pozwalalo to uzyskac nawet 20 kM z litra pojemnosci :)
no i ekologow tez wtedy nie bylo
--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
4914 (20100304) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
-
60. Data: 2010-03-04 15:07:25
Temat: Re: Nowe wyglądające jak stare, ale które...? ;)
Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Użytkownik "Tytus z fabryki" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:hmogj2$cdg$...@i...gazeta.pl...
> No tak kiedys robili - jak zawory byly wielkosci ringo i trzabylo ze na
> maxa rozchylic zeby zmiescily sie w komorze spalania - walki nie byly w
> osi a pod katem do siebie.
Czekaj, czekaj, bo sie pogubilem;)
Walki nie byly w osi czego? W osi zawrow, cylindrow, czy czego? Przeciez OHV
walek tez nie jest w osi (ani cylindra, ani zaworu). Czyli DOHV to
zdublowany OHV (po 2 stronach cylindrow ida popychacze)?
--
pzdr:
Ivam