eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe tarcze a konieczne toczenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 11. Data: 2014-09-03 13:09:37
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, September 3, 2014, 1:01:17 PM, you wrote:

    >> Jak masz dobre sprężyny, to badanie tech. powie Ci tyle o amorach, że są
    zamontowane. U mnie pokazało 70%, a tylne nadawały się na śmietnik, przednie były w
    niewiele lepszym stanie.
    >> Po zmianie na nowe, kolejne badanie pokazało wartości o kilka procent większe,
    dopiero jak diagnosta wlazł pod auto, zorientował się, że są nowe założone(Bilstein)
    > Jest też taki objaw, że przy przejeździe (spokojnym) przez próg
    > zwalniający samochód często uderzy o nawierzchnię, podczas gdy innym
    > autem przejeżdżam bez uderzeń. To może być objaw zużytych amortyzatorów?

    Tak.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 12. Data: 2014-09-03 13:13:21
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-03 11:55, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Przyłączam się do pytania
    >
    > - rok po wymianie tarcz kierownica szaleje przy hamowaniu ze 140 km/h na
    > autostradzie.
    >
    > Jeśli tak szybko tarcze się krzywią, to jakiej marki kupić, żeby były
    > możliwie trwałe? Samochód Skoda Octavia I.

    Ja do tej pory brałem tutaj http://www.mikoda.pl/sklep/ i nigdy się nie
    zawiodłem.

    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 13. Data: 2014-09-03 17:57:37
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2014 o 11:22 Ergie <e...@s...pl> pisze:


    > Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
    > niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
    > ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.
    >

    Ja po wieloletnich eksperymentach nie kupuję nic innego niż ATE (tarcze i
    klocki). Klocki kupuję ceramizowane czy jakoś tak. Nie pylą na czarno, nie
    piszczą, wolno się zużywają.

    TG


  • 14. Data: 2014-09-03 20:40:32
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    (...)
    >> Nie znam się to się wypowiem :)
    >> Miałem taki sam problem w Kangoo. Po jakichś tam naprawach zaczęła się
    (...)
    > Ale czy gdyby tarcza byłą krzywo osadzona to bicie nie powinno być od
    > momentu jej założenia a nie dopiero jakiś czas później?
    miałem to samo w Xsarze. najpierw naprawiali u Macioła w Piekarach,
    potem w Norauto w zabrzu. i tu i tu po wyjeździe z warsztatu było
    dobrze, ale nie mijało 1000km i tarcze były krzywe.
    Tak jak kolega wspominał, winne były krzywe piasty. pozaznaczałem
    wzajemne położenie piast i tarcz, pokombinowałem, porysowałem.... dwa
    narzędzia: czujnik zegarowy i szlifierka kątowa - naprawione. Xsara na
    tych piastach i tarczach zrobiła ze 30 tyś i uległa wypadkowi.
    ToMasz


  • 15. Data: 2014-09-03 23:31:57
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-03 11:22, Ergie pisze:

    > Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
    > starczyły na prawie 100 kkm.

    Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
    Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
    ułożył się z tarczą.

    Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
    robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy wszystko
    w porządku.
    W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet w
    jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
    temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
    właśnie z opóźnieniem.

    Inny przypadek to krzywy montaż tarcz (z powodu nieoczyszczenia
    powierzchni, lub jakiś krzywizn).
    Dlatego po zamontowaniu tarcze należy skręcić bez felg (zamiast felgi
    można założyć dystans), a następnie wskaźnikiem zegarowym sprawdzić
    bicie tarcz.

    Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się nigdy,
    nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
    Jeżdżę na raczej tanich tarczach (zwykłe Bosch/Ate/Zimmerman) i pomimo
    że traktuję je raczej bez litości, jeszcze nic mi się nie pokrzywiło:
    http://tinyurl.com/tarcze

    > Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
    > niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
    > ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.

    Jak pisałem wyżej, ja kupuję zwykłe, gładkie tarcze Bosch/Ate/Zimmerman,
    ludzie też nie narzekają na TRW, Brembo, Ferodo.
    Jednym słowem - cokolwiek byle jakiejś firmy.


  • 16. Data: 2014-09-03 23:52:22
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-03 12:42, Przemek pisze:
    > Jak masz dobre sprężyny, to badanie tech. powie Ci tyle o amorach, że są
    zamontowane.

    Nie tyle dobre, co takie same z obu stron :)


  • 17. Data: 2014-09-04 00:57:15
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 3 września 2014 23:31:57 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > W dniu 2014-09-03 11:22, Ergie pisze:
    >
    >
    >
    > > Mo�liwe to �e tarcze si� tak ci�gle wichruj�? Poprzednie fabryczne
    >
    > > starczy�y na prawie 100 kkm.
    >
    >
    >
    > Po wymianie klock�w/tarcz zawsze trzeba je dotrze�.
    >
    > Instrukcja m�wi o je�dzie 200-300km bez mocnego hamowania �eby klocek
    >
    > u�o�y� si� z tarcz�.
    >
    >
    >
    > Wielu ludzi tuďż˝ po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
    >
    > robi�, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie �eby sprawdzi� czy wszystko
    >
    > w porz�dku.
    >
    > W tym momencie klocek dotyka tarczy nier�wno, w skrajnym wypadku nawet w
    >
    > jednym punkcie, powoduj�c powstanie na tarczy pr��ka ogromnej
    >
    > temperatury i uszkodzenie jej kt�re wyjdzie niekoniecznie od razu, a
    >
    > w�a�nie z op�nieniem.
    >
    >
    >
    > Inny przypadek to krzywy montaďż˝ tarcz (z powodu nieoczyszczenia
    >
    > powierzchni, lub jakiďż˝ krzywizn).
    >
    > Dlatego po zamontowaniu tarcze nale�y skr�ci� bez felg (zamiast felgi
    >
    > mo�na za�o�y� dystans), a nast�pnie wska�nikiem zegarowym sprawdzi�
    >
    > bicie tarcz.
    >
    >
    >
    > Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywiďż˝ siďż˝ nigdy,
    >
    > nawet jak je b�dziesz grza� do 600C, a potem gasi� w ka�u�ach.
    >
    > Je�d�� na raczej tanich tarczach (zwyk�e Bosch/Ate/Zimmerman) i pomimo
    >
    > �e traktuj� je raczej bez lito�ci, jeszcze nic mi si� nie pokrzywi�o:
    >
    > http://tinyurl.com/tarcze
    >
    >
    >
    > > Ps. A je�li trzeba wymieni� to jakie warto kupi� by nie mie� takich
    >
    > > niespodzianek. Nie musza by� najta�sze, ale te� nie potrzeba rajdowych -
    >
    > > ot po prostu solidne by mie� k�opot z g�owy na nast�pnych 10 lat.
    >
    >
    >
    > Jak pisa�em wy�ej, ja kupuj� zwyk�e, g�adkie tarcze Bosch/Ate/Zimmerman,
    >
    > ludzie teďż˝ nie narzekajďż˝ na TRW, Brembo, Ferodo.
    >
    > Jednym s�owem - cokolwiek byle jakiej� firmy.

    Weź przestań pierdolić. Pierdolić znaczyło kiedyś opowiadać głupoty, zmyślać. Pewno
    ta instrukcja i inne równie głupie powstała na jakimś portalu dla motoryzacyjnych
    idiotów.


  • 18. Data: 2014-09-04 01:22:56
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-04 00:57, k...@g...com pisze:

    > Weź przestań pierdolić. Pierdolić znaczyło kiedyś opowiadać głupoty, zmyślać. Pewno
    ta instrukcja i inne równie głupie powstała na jakimś portalu dla motoryzacyjnych
    idiotów.

    Nie Kogutku, pewnie nigdy się nie spotkałeś, ale poproś jakiegoś
    mechanika, to pewnie Ci pokaże co jest w pudełku z klockami hamulcowymi.
    Tam jest wszystko napisane, a nawet często narysowane.
    O np.:
    http://www.partinfo.co.uk/files/Disc%20%20Pad%20Repl
    acement.pdf



  • 19. Data: 2014-09-04 01:26:22
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-04 01:22, Tomasz Pyra pisze:

    > Tam jest wszystko napisane, a nawet często narysowane.
    > O np.:
    > http://www.partinfo.co.uk/files/Disc%20%20Pad%20Repl
    acement.pdf

    Albo tutaj:
    http://www.bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indicat
    ions/Maintenance_Disc.aspx



  • 20. Data: 2014-09-04 01:31:47
    Temat: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam>

    >
    >> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
    >> starczyły na prawie 100 kkm.
    >
    > Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
    > Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
    > ułożył się z tarczą.
    >
    > Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
    > robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy wszystko w
    > porządku.
    > W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet w
    > jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej temperatury
    > i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a właśnie z
    > opóźnieniem.

    W jaki niby sposób okrężne uszkodzenie tarczy miałoby przełożyć się na
    zwichrowanie ?

    > ...
    > Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się nigdy,
    > nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.

    O to to. Tzn ja nie sądzę by w kałużach się nie mogły skrzywić, ale jednak
    trochę pecha trzeba mieć by tak się stało.

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: