eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe tarcze a konieczne toczenieRe: Nowe tarcze a konieczne toczenie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
    .com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    Date: Wed, 03 Sep 2014 23:31:57 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
    References: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 37
    Message-ID: <540788ce$0$26836$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1409779918 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 26836 89.77.179.152:51878
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2571
    X-Received-Body-CRC: 2794153410
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2543356
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-09-03 11:22, Ergie pisze:

    > Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
    > starczyły na prawie 100 kkm.

    Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
    Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
    ułożył się z tarczą.

    Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
    robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy wszystko
    w porządku.
    W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet w
    jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
    temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
    właśnie z opóźnieniem.

    Inny przypadek to krzywy montaż tarcz (z powodu nieoczyszczenia
    powierzchni, lub jakiś krzywizn).
    Dlatego po zamontowaniu tarcze należy skręcić bez felg (zamiast felgi
    można założyć dystans), a następnie wskaźnikiem zegarowym sprawdzić
    bicie tarcz.

    Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się nigdy,
    nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
    Jeżdżę na raczej tanich tarczach (zwykłe Bosch/Ate/Zimmerman) i pomimo
    że traktuję je raczej bez litości, jeszcze nic mi się nie pokrzywiło:
    http://tinyurl.com/tarcze

    > Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
    > niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
    > ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.

    Jak pisałem wyżej, ja kupuję zwykłe, gładkie tarcze Bosch/Ate/Zimmerman,
    ludzie też nie narzekają na TRW, Brembo, Ferodo.
    Jednym słowem - cokolwiek byle jakiejś firmy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: