-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Wed, 03 Sep 2014 23:31:57 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe tarcze a konieczne toczenie
References: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <lu6mkm$ck0$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 37
Message-ID: <540788ce$0$26836$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1409779918 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 26836 89.77.179.152:51878
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2571
X-Received-Body-CRC: 2794153410
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2543356
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-09-03 11:22, Ergie pisze:
> Możliwe to że tarcze się tak ciągle wichrują? Poprzednie fabryczne
> starczyły na prawie 100 kkm.
Po wymianie klocków/tarcz zawsze trzeba je dotrzeć.
Instrukcja mówi o jeździe 200-300km bez mocnego hamowania żeby klocek
ułożył się z tarczą.
Wielu ludzi tuż po wyjechaniu z warsztatu na nowym klocku pierwsze co
robią, to gaz do dechy i awaryjne hamowanie żeby sprawdzić czy wszystko
w porządku.
W tym momencie klocek dotyka tarczy nierówno, w skrajnym wypadku nawet w
jednym punkcie, powodując powstanie na tarczy prążka ogromnej
temperatury i uszkodzenie jej które wyjdzie niekoniecznie od razu, a
właśnie z opóźnieniem.
Inny przypadek to krzywy montaż tarcz (z powodu nieoczyszczenia
powierzchni, lub jakiś krzywizn).
Dlatego po zamontowaniu tarcze należy skręcić bez felg (zamiast felgi
można założyć dystans), a następnie wskaźnikiem zegarowym sprawdzić
bicie tarcz.
Odpowiednio zamontowane i dotarte tarcze nie powinny skrzywić się nigdy,
nawet jak je będziesz grzał do 600C, a potem gasił w kałużach.
Jeżdżę na raczej tanich tarczach (zwykłe Bosch/Ate/Zimmerman) i pomimo
że traktuję je raczej bez litości, jeszcze nic mi się nie pokrzywiło:
http://tinyurl.com/tarcze
> Ps. A jeśli trzeba wymienić to jakie warto kupić by nie mieć takich
> niespodzianek. Nie musza być najtańsze, ale też nie potrzeba rajdowych -
> ot po prostu solidne by mieć kłopot z głowy na następnych 10 lat.
Jak pisałem wyżej, ja kupuję zwykłe, gładkie tarcze Bosch/Ate/Zimmerman,
ludzie też nie narzekają na TRW, Brembo, Ferodo.
Jednym słowem - cokolwiek byle jakiejś firmy.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.09.14 23:52 Tomasz Pyra
- 04.09.14 00:57 k...@g...com
- 04.09.14 01:22 Tomasz Pyra
- 04.09.14 01:26 Tomasz Pyra
- 04.09.14 01:31 John Kołalsky
- 04.09.14 01:43 Tomasz Pyra
- 04.09.14 07:31 Marek
- 04.09.14 07:47 dddddddd
- 04.09.14 10:44 Tomasz Pyra
- 04.09.14 12:41 dddddddd
- 04.09.14 22:57 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 04.09.14 23:22 Czarny Rudy Żyd Chińczyk
- 14.09.14 10:36 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=