  • 41. Data: 2011-01-26 14:05:58
    Temat: Re: Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    ToMasz wrote:

    > pudło. bo policja będzie miała dostęp do informacji jakie auto i kiedy
    > było przed jego domem. to działa w 2 strony. gdyby wszyscy mieli
    > kamery i gpsy byłoby lepiej czy gorzej? GORZEJ! dla kombinatorów,
    > złodzieji, i innych krętaczy.

    Się nie bój, złodzieje błyskawicznie wymyślą sposób jak takie
    ustrojstwo czasowo zdezaktywować.

    Zresztą... jakoś czuję że się zaraz pojawią odpowiedniki "magnesy
    neodymowe, uwaga nie zbliżać do liczników bo się zatrzymują".

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2011-01-26 14:21:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-26, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

    > Ale co będą obserwowali ? Mieszkanie/dom czy bramki ? Bo jak dom, to i bez
    > systemu opłat mogą to zrobić. A jak bramki, to w przypadku systemu pre-paid
    > skąd niby będą mieli wiedzieć ktoś ty ?

    Wystarczy raz pojechać za delikwentem i tylko sprawdzić, jaki numer
    identyfikacyjny się zgłosi na pierwszej bramce. A potem w parę sekund
    można uzyskać np. historę z ostatniego pół roku.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 43. Data: 2011-01-26 15:56:08
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 14:21:50 +0100, Krzysiek Kielczewski na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > Wystarczy raz pojechać za delikwentem i tylko sprawdzić, jaki numer
    > identyfikacyjny się zgłosi na pierwszej bramce. A potem w parę sekund
    > można uzyskać np. historę z ostatniego pół roku.

    Pomyśl chwilę. Skoro jadą za nim, to w konkretnym celu. Nie wybierają go na
    chybił-trafił, tylko przeprowadzają obserwację wcześniej. Więc i tak wiedzą
    jakie ma przyzwyczajenia. Historia nic im nie da, bo co ? W ciemno pojadą w
    najbliższą sobotę na włam, bo "przecież przez ostatnie pół roku" wyjeżdzał
    co tydzień ?

    Złamanie i odszyfrowanie transmisji też nie jest takie proste - myślisz, że
    ktoś zainwestuje w to konkretne pieniądze w celu losowego badania historii
    ;-) ?

    Pozostaje jeszcze kwestia czynnika ludzkiego - myślisz, że np. w takiej
    Erze to wszyscy mają dostęp do informacji nt. wykonywanych połączeń ?

    "Gdy bieda wejdzie drzwiami, miłość uleci oknem. C.E. Weigall: Światło w
    mroku"

  • 44. Data: 2011-01-26 17:01:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-26, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

> [...]
    > najbliższą sobotę na włam, bo "przecież przez ostatnie pół roku" wyjeżdzał

    Dokładnie tak. Do tego jeśli wtykę mają wystarczająco blisko
    administrowania systemu to mogą na bieżąco wiedzieć gdzie jest samochód.

> [...]
    >
    > Pozostaje jeszcze kwestia czynnika ludzkiego - myślisz, że np. w takiej
    > Erze to wszyscy mają dostęp do informacji nt. wykonywanych połączeń ?

    Nie myślę, wiem, że nie wszyscy. Jak również wiem ile czasu mi zajęło
    namierzenie miejsca logowania skradzionego SIMa.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 45. Data: 2011-01-26 22:38:55
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Massai pisze:

> [...]
    >
    > Zresztą... jakoś czuję że się zaraz pojawią odpowiedniki "magnesy
    > neodymowe, uwaga nie zbliżać do liczników bo się zatrzymują".

    odopwiadam wszystkim. przez ponad 100 lat nie było polski na mapie, i
    jesteśmy z dziada pradziada kombinatorami i szukamy teroii spiskowych.
    (30% oskarża rosjan o wypadek, bez najmniejszych dowodów, bez
    zastanowienia nad konsekwencjami)
    Na dzień dzisiejszy, wszelkie informajce o nas są dostępne. WSZYSTKIE.
    Nie twierdze ze jest to łatwe, ale można i tyle. Niestety jest to
    kwestia jedynie pieniedzy i znajomości. fakt, ze w 99% uzyskanie tych
    informacji przewyższa koszt z ich użycia. jednak dzisiaj znając zły stan
    zdrowia człowieka, nie mozna go nie ubezpieczyc! w prawdzie mozna go nie
    zatrudnic, ale tak samo mozna zwolnić po zatrudnieniu.

    Myślicie ze u nas będzie lepiej? nie mylicie sie. bedzie. ale nie
    dlatego ze nagle jako naród staniemy sie lepsi, tylko dlatego ze kamer
    będzie wiecej. Kamer które w 99% będą nas chronić, w 1% bedą słuzyły do
    podglądania jak sikamy i dłubiemy w nosie.

    wcale mnie nie dziwi ze ta grupa sie nie zgadza z moim przekonaniem, ale
    spójrzcie na samych siebie przez ekran kalkulatora. ile mieliśmy
    podwyżek paliwa a ile zmian(propozycji) ograniczeń prędkości, radarów,
    uprawnień straży miejskiej, zielonych itd. paliwo - jakoś to będzie,
    prędkośc i inne - larmo na 130 linijek 3 wątki w tygodniu. Komu to
    przeszkadza? paliwo - wszyscy kupują - rzadko ktoś płacze. prędkość?
    oficjalnie nikt nieprzekracza - a płacze 90% grupy.

    Weźcie pod uwagę, ze gdyby tak naprawdę wszyscy jeździli zgodnie z
    przepisami, ale tak dynamicznie, równo, praktycznie górna granica, ile
    by było mniej wypadków? moze inaczej ile by było mniej tragicznych
    wypadków? ja myśle ze dużo. wtedy była by podstawa do podniesienia
    ograniczeń prędkości na wielu drogach. a tak : 5 dobrze 2 za wolno 1
    pirat! jak trafi na tych 2 za wolnych - tragedia gotowa. kolejny czarny
    punkt, 50km/h na dwupasmówce...

    ToMasz

  • 46. Data: 2011-01-26 23:08:20
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 17:01:05 +0100, Krzysiek Kielczewski na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > Dokładnie tak. Do tego jeśli wtykę mają wystarczająco blisko
    > administrowania systemu to mogą na bieżąco wiedzieć gdzie jest samochód.

    Jasne. A świstak dalej siedzi i zawija. W państwie najbardziej policyjnym
    na świecie, i z najbardziej rozwiniętym systemem elektronicznego poboru
    opłat, żadna służba nie ma dostępu do tych danych, a Ty próbujesz mi
    wmówić, że złodziejaszki z polszy będą to wykorzystywać do włamu :)

    Dalej pozostaje kwestia odkodowania transmisji - myślisz, że zainwestują
    odpowiednio dużo, czy wolą jednak postawić kogoś na obserwacji, a drugi
    samochód wysłać za "klientem" ?

    > Nie myślę, wiem, że nie wszyscy. Jak również wiem ile czasu mi zajęło
    > namierzenie miejsca logowania skradzionego SIMa.

    Rozumiem, że zrobiłeś to oficjalnie. Tak ? Czy nie ? No. To teraz szybko
    donos obywatelski na siebie - nieuprawniony dostęp do informacji czy jakoś
    tak :)

    "My jesteśmy tanie dranie. Dranie tanie niesłychanie. Jeremi Przybora (ur.
    1915)"

  • 47. Data: 2011-01-26 23:43:35
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-26, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

> [...]
    > opłat, żadna służba nie ma dostępu do tych danych, a Ty próbujesz mi
    > wmówić, że złodziejaszki z polszy będą to wykorzystywać do włamu :)

    A u nas służby się danymi wymieniają.

    > Dalej pozostaje kwestia odkodowania transmisji - myślisz, że zainwestują
    > odpowiednio dużo, czy wolą jednak postawić kogoś na obserwacji, a drugi
    > samochód wysłać za "klientem" ?

    A po co bawić się w odkodowywanie (zresztą pewnie dość proste) skoro
    można dane wyciągnąć bezpośrednio z systemu?

    > Rozumiem, że zrobiłeś to oficjalnie. Tak ? Czy nie ? No. To teraz szybko
    > donos obywatelski na siebie - nieuprawniony dostęp do informacji czy jakoś
    > tak :)

    Uważasz, że nie wolno mi się dowiedzieć gdzie znajduje się mój telefon z
    moją kartą SIM?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 48. Data: 2011-01-27 09:11:28
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 23:43:35 +0100, Krzysiek Kielczewski na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > A u nas służby się danymi wymieniają.

    Systemem będzie zawiadowała służba :) ? Czy firma prywatna ... ?

    > A po co bawić się w odkodowywanie (zresztą pewnie dość proste) skoro
    > można dane wyciągnąć bezpośrednio z systemu?

    Po raz kolejny - jakie dane, skoro będziesz miał opcje pre-paid ?

    > Uważasz, że nie wolno mi się dowiedzieć gdzie znajduje się mój telefon z
    > moją kartą SIM?

    Wolno. Zanim zrobiłbyś to oficjalnie to telefon dawno byłby zezłomowany.
    Więc ... ?

    "Najwięcej zielonych świateł jest na drodze do piekła."

  • 49. Data: 2011-01-27 12:06:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-27, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

    > Systemem będzie zawiadowała służba :) ? Czy firma prywatna ... ?

    Bez większej różnicy.

    > Po raz kolejny - jakie dane, skoro będziesz miał opcje pre-paid ?

    Dane gdzie jest konkretny samochód. Jak powiązać id czytnika z konkretną
    osobą to już pisałem.

    > Wolno. Zanim zrobiłbyś to oficjalnie to telefon dawno byłby zezłomowany.
    > Więc ... ?

    Więc mam do nich prawo. A który pracownik operatora może mieć dostęp do
    danych to już zmartwienie operatora.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 50. Data: 2011-01-27 12:47:04
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > No popatrz jaka masz podwojna osobowosc - 40zl za autostrade cie
    > przeraza, o 50zl za benzyne nawet nie wspomnisz :-)

    ta ale tak bedzie 50 zamiast 50+40:)