  • 31. Data: 2011-01-26 00:21:50
    Temat: Re: Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 21:50:35 +0100, Michał Gut wrote:
    >wrecz przeciwnie
    >praktycznie nie korzystam teraz. mze jak zrobia jakas blize wwy to moze...
    >nie chce natomiast sie glowic jechac autostrada czy omijac...

    No to musisz zapisac sie na terapie, zeby zdusic tego weza co Cie dusi
    :-)

    Co za roznica czy zaplacisz 100-200zl za winietke, czy np cztery razy
    w roku zostawisz 40zl na bramkach ?
    A wiem - masz nadzieje ze autostrad przybedzie - nadmierny optymizm
    chyba tez da sie wyleczyc :-)

    J.

  • 32. Data: 2011-01-26 00:34:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 00:21:50 +0100, J.F. napisał(a):

    > Co za roznica czy zaplacisz 100-200zl za winietke, czy np cztery razy
    > w roku zostawisz 40zl na bramkach ?

    Różnica jest kolosalna - nikogo nie będzie kusiło, żeby akurat dziś
    zaoszczędzić jadąc inną trasą, wiec autostrady zaczną spełniać swoją rolę,
    odkorkowując inne trasy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 33. Data: 2011-01-26 00:46:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 23:34:29 +0000, Waldek Godel wrote:

    >Różnica jest kolosalna - nikogo nie będzie kusiło, żeby akurat dziś
    >zaoszczędzić jadąc inną trasą, wiec autostrady zaczną spełniać swoją rolę,
    >odkorkowując inne trasy.

    A skad wiesz jaka ma byc ta rola - moze maja umozliwic przyjemna jazde
    149km/h a nie stanie w korku :-)

    J.

  • 34. Data: 2011-01-26 08:46:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.01.2011 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > w roku zostawisz 40zl na bramkach ?
    > A wiem - masz nadzieje ze autostrad przybedzie - nadmierny optymizm

    Na razie w Europie jest jakaś taka prawidłowość, że winietka na rok ==
    kilkaset km w kraju, gdzie się płaci od odcinka. Zatem 'modelowy' kierowca
    przejeżdża tylko kilkaset km rocznie po autostradach? Oj myślę, że jeśli
    odejmie się tych, którzy w ogóle nosa poza miasto nie wystawiają, to
    średnio wyjdzie jednak zdecydowanie więcej. Czy to czasem nie wiąże się
    magicznie z tym, że tam, gdzie są winietki, to autostrady są zasadniczo
    publiczne, a tam, gdzie się płaci na bramkach, to zasadniczo prywatne?
    Oddanie infrastruktury w prywatne ręce z reguły kończy się źle.
    --
    Samotnik

  • 35. Data: 2011-01-26 09:33:30
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 23:14:24 +0100, Krzysiek Kielczewski na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > Z obserwacji. Dwa-trzy wieczory i bez problemów skojarzysz samochód z
    > mieszkaniem. Na osiedlu domków jednorodzinnych jeszcze łatwiej.

    > Krzysiek Kiełczewski

    Ale co będą obserwowali ? Mieszkanie/dom czy bramki ? Bo jak dom, to i bez
    systemu opłat mogą to zrobić. A jak bramki, to w przypadku systemu pre-paid
    skąd niby będą mieli wiedzieć ktoś ty ?

    Tak więc ?

    "Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie. Adam Mickiewicz (1798 - 1855)"

  • 36. Data: 2011-01-26 10:23:44
    Od: Gonia <b...@i...pl>

    On 25 Sty, 23:14, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > Z obserwacji. Dwa-trzy wieczory i bez problemów skojarzysz samochód z
    > mieszkaniem. Na osiedlu domków jednorodzinnych jeszcze łatwiej.
    >
    > Krzysiek Kiełczewski

    Poczytajcie Projekt
    Rozporzadzenia
    Rady Ministrów
    z dnia ...............................2010 r.
    w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera sie
    opłate
    elektroniczna oraz wysokosci stawek opłaty elektronicznej
    Nie ma tam nic o samochodach osobowych

  • 37. Data: 2011-01-26 11:22:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 07:46:29 +0000 (UTC), Samotnik wrote:

    >Na razie w Europie jest jakaś taka prawidłowość, że winietka na rok ==
    >kilkaset km w kraju, gdzie się płaci od odcinka. Zatem 'modelowy' kierowca
    >przejeżdża tylko kilkaset km rocznie po autostradach?

    Ja to wiem i dlatego tez chce winietki rocznej (a najlepiej
    bezplatnych :-).

    No ale ja mam 400km autostrady do dyspozycji, a Michal "praktycznie
    nie korzystam" i juz sie glowi jak jechac :-)

    >Czy to czasem nie wiąże się
    >magicznie z tym, że tam, gdzie są winietki, to autostrady są zasadniczo
    >publiczne, a tam, gdzie się płaci na bramkach, to zasadniczo prywatne?

    Zasadniczo masz oczywiscie racje - model bramkowy umozliwia placenie
    za konkretna droge, tam gdzie wszystkie autostrady od dawna byly
    panstwowe wystarczaja winietki.

    >Oddanie infrastruktury w prywatne ręce z reguły kończy się źle.

    Z tym by mozna polemizowac, szczegolnie u nas w kraju, ale szukasz
    problemu w zlym miejscu. Tak naprawde to on powstaje w deficycie
    budzetowym panstwa.

    J.

  • 38. Data: 2011-01-26 11:26:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Z tym by mozna polemizowac, szczegolnie u nas w kraju, ale szukasz
    > problemu w zlym miejscu. Tak naprawde to on powstaje w deficycie
    > budzetowym panstwa.

    Deficyt to tylko skutek, problem powstaje gdzie indziej.

  • 39. Data: 2011-01-26 12:01:59
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Różnica jest kolosalna - nikogo nie będzie kusiło, żeby akurat dziś
    > zaoszczędzić jadąc inną trasą, wiec autostrady zaczną spełniać swoją rolę,
    > odkorkowując inne trasy.

    właśnie do tego piję. chcę mieć ten komfort psychiczny ze jadac gdzies bede
    mogl wjechac bez zastanowienia na autostrade i wrocic sie 200km bo
    zapomnialem dlugopisu;) bez doplacania 2x.
    nawet jak to bedzie wiecej niz wynika z biletow u mnie rocznie - to wole
    jedna stala stawke niz takie rzeźbienie.

  • 40. Data: 2011-01-26 13:11:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 12:01:59 +0100, Michał Gut wrote:

    >właśnie do tego piję. chcę mieć ten komfort psychiczny ze jadac gdzies bede
    >mogl wjechac bez zastanowienia na autostrade i wrocic sie 200km bo
    >zapomnialem dlugopisu;) bez doplacania 2x.

    No popatrz jaka masz podwojna osobowosc - 40zl za autostrade cie
    przeraza, o 50zl za benzyne nawet nie wspomnisz :-)

    >nawet jak to bedzie wiecej niz wynika z biletow u mnie rocznie - to wole
    >jedna stala stawke niz takie rzeźbienie.

    Ba, ktoz nie chce korzystac i nie placic, albo placic mniej :-)

    J.