  • 21. Data: 2011-01-25 22:56:46
    Temat: Re: Nowe op??aty za drogi publiczne? WTF?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.01.2011 Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> napisał/a:
    > A1, A2, A4, A6, A8, A18, S1, S3, S5, S6, S7, S8, S10, S11, S22, S69
    > oraz: DK4, DK6, DK7, DK77, DK81, DK92 i DK94. Jak już zbudują drogi i
    > system poboru opłat to nie pozwolą mu się marnować na obsługę jedynie
    > TIRów... A docelowo pewnie będzie na wszystkich autostradach,
    > ekspresówkach, drogach krajowych i będzie dotyczyć wszystkich pojazdów.

    E, to przyszłość i niepewna. Ale rzeczywistością jest to, że już
    przeznaczono odcinek DK1 między Częstochową a Piotrkowem na przekształcenie
    na płatną autostradę! Czyli ze Śląska do stolycy tylko za kasę. Ludzie,
    przecież to jest hucpa, to jest przekręt stulecia, zaraz po OFE! Czemu my
    do cholery nie protestujemy na ulicach? Jak bardzo trzeba nas upodlić, żeby
    w końcu pękło?
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2011-01-25 23:01:25
    Temat: Re: Nowe op3aty za drogi publiczne? WTF?
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 20:13:08 +0100, Krzysiek Kielczewski na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > A mi nie, zwłaszcza że system będą obsługiwać konkretni ludzie.
    > Chciałbyś, żeby można było kupić informację w stylu "ten facet co
    > tydzień wyjeżdża na cały weekend i dom stoi pusty"?

    A skąd niby mieliby wiedzieć, że to akurat ten facet ? Hint: system
    pre-paid, bez rejestracji.

    "Pieniądz jest bezwonny, ale się ulatnia. Lec Stanisław Jerzy"

  • 23. Data: 2011-01-25 23:07:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .

> [...]
    > przekształcenie
    > na płatną autostradę! Czyli ze Śląska do stolycy tylko za kasę.

    I tak długo mieliście za friko, darmowe A4 i A2 zabrano już dawno.

  • 24. Data: 2011-01-25 23:10:48
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-25, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

> [...]
    > do cholery nie protestujemy na ulicach? Jak bardzo trzeba nas upodlić, żeby

    Metoda małych kroków i dobrego PR niestety wygrywa, nie pęknie :-(

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 25. Data: 2011-01-25 23:14:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-25, Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> wrote:

    > A skąd niby mieliby wiedzieć, że to akurat ten facet ? Hint: system
    > pre-paid, bez rejestracji.

    Z obserwacji. Dwa-trzy wieczory i bez problemów skojarzysz samochód z
    mieszkaniem. Na osiedlu domków jednorodzinnych jeszcze łatwiej.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 26. Data: 2011-01-25 23:18:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.01.2011 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

    > I tak długo mieliście za friko, darmowe A4 i A2 zabrano już dawno.

    Ale zupełnie co innego wybudować autostradę, przez jakiś czas udostępniać
    za darmo i wprowadzić opłaty, a zupełnie coś innego przywłaszczyć sobie
    publiczną drogę wybudowaną 40 lat temu (jedyną sensowną w okolicy i jedyną
    łączącą 5mln region ze stolicą i północą kraju), wylać warstwę ścieralną,
    postawić barierki i zacząć kasować!
    --
    Samotnik

  • 27. Data: 2011-01-25 23:38:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > Ale zupełnie co innego wybudować autostradę, przez jakiś czas udostępniać
    > za darmo i wprowadzić opłaty, a zupełnie coś innego przywłaszczyć sobie

    Mówię o odcinkach A2 Września-Konin i A4 Katowice-Kraków, które powstały
    dokładnie tak samo jak gierkówka.
    Były państwowe i darmowe, teraz są prywatne i płatne.

  • 28. Data: 2011-01-25 23:40:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Mówię o odcinkach A2 Września-Konin i A4 Katowice-Kraków, które powstały
    > dokładnie tak samo jak gierkówka.
    > Były państwowe i darmowe, teraz są prywatne i płatne.

    W sumie tak. Ale powstawały od początku jako autostrada. A tutaj chcą wziąć
    normalną drogę!
    --
    Samotnik

  • 29. Data: 2011-01-25 23:44:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .

    > W sumie tak. Ale powstawały od początku jako autostrada. A tutaj chcą
    > wziąć
    > normalną drogę!

    A co to za różnica?
    Kiedy powstawały, to o płaceniu za autostrady nikt nawet nie myślał.

    I taka normalna to gierkówka nie jest - to co zostanie obok będzie
    praktycznie tym samym co DK92.

  • 30. Data: 2011-01-26 00:13:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 22:40:58 +0000 (UTC), Samotnik wrote:

    >W sumie tak. Ale powstawały od początku jako autostrada. A tutaj chcą wziąć
    >normalną drogę!

    Na jedno wychodzi.

    Roznica tak naprawde jest tylko w tym czy jest jakas alternatywna
    droga bezplatna.
    Co zreszta tez nie jest takie istotne, bo przeciez wszyscy wiedza ze
    jezdzenie samochodem musi kosztowac :-P

    A ze gierkowka to moze byc najlepszy kandydat na autostrade to sie nie
    ma co dziwic - gotowa lokalizacja, dostosowany do niej uklad innych
    drog. Moze byc tylko troche ciasno.
    No i jak tu robic platna autostrade jesli obok jest wygodna
    ekspresowka ? Ilez to pieniedzy trzeba by wydac na fotoradary :-)

    Wiec cala sprawa kryje sie w przyszlych wyborach, a to juz blisko.

    J.