  • 71. Data: 2013-02-04 01:47:51
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Naprawde ?
    > urzednicy chyba nie moga byc tacy glupi ? :-)

    Nie mogą? Jakaś dyrektywa tego zaprania?

    Za produkcję energii z biomasy (czyli spalanie tego, co dałoby się zjeść)
    można dostać dopłatę. Za produkcję prądu z odpadów -- nie. Skoro coś
    takiego wymyślili, to wszystko mogą.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2013-02-04 02:15:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Naprawde ?
    > urzednicy chyba nie moga byc tacy glupi ? :-)

    Nie mogą? Jakaś dyrektywa tego zabrania?

  • 73. Data: 2013-02-04 02:20:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Naprawde ?
    > urzednicy chyba nie moga byc tacy glupi ? :-)

    W rzeczy samej - przy niektórych głupiec, to jak Einstein... :P :)
    Ja od dana zresztą dzielę tę kategorię na urzędników zwykłych, gdzie jeszcze
    stwierdzam myślenie, oraz na urzędasów - wiadomo co... są jak beczka miodu
    zasyfiona łyżeczka dziegciu.

  • 74. Data: 2013-02-04 02:44:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

> [...]
    > jeszcze stwierdzam myślenie, oraz na urzędasów - wiadomo co... są jak
    > beczka miodu zasyfiona łyżeczka dziegciu.

    Pierdoła cywilny to także jakiś pan przełożony w urzędzie, plaga
    niższych urzędników i woźnych. Jest to filister-biurokrata, który
    potrafi zrobić piekło o to, że jakiś papierek nie jest należycie
    osuszony bibułą itd. Jest to w ogóle idiotyczna i bydlęca postać
    w ludzkim społeczeństwie, ponieważ taki cymbał udaje uosobienie
    roztropności, jest przekonany, że na wszystkim się zna, że wszystko
    umie wytłumaczyć, i wszystkim czuje się dotknięty.

    Kto służył w wojsku, temu nie potrzeba mówić, jaka istnieje różnica
    między pierdołą-cywilem a pierdołą w uniformie. W wojsku słowo to
    oznaczało "dziadygę pieskiego", naprawdę "pieskiego", który wszystkiego
    się czepiał, o wszystko zrzędził, ale cofał się przed najmniejszymi
    przeszkodami; żołnierzy nie lubił i niepotrzebnie ich szykanował,
    bo o pozyskaniu ich szacunku czy zaufania, którym mógł się jeszcze
    poszczycić "dziadyga", w tym wypadku nie mogło być w ogóle mowy.

    W niektórych garnizonach, jak na przykład w Trydencie, zamiast
    "pierdoła" mówiło się "nasza stara dupa". W każdym z tych wypadków
    chodziło o osobę starszą, więc gdy Szwejk nazwał podporucznika Duba
    "wicepierdołą", to doskonale wyraził istotę rzeczy, ustalając, że
    zarówno co do wieku, jak i co do stanowiska całego "pierdoły" brak
    podporucznikowi Dubowi 50 procent.

    --
    Jarek

  • 75. Data: 2013-02-04 09:46:17
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    wiadomości news:2032021398$20130202170055@squadack.com...

    > Jasne. Ale ja pisze o cenach chińskich a nie polskim wypasie :) Poza
    > tym - zastępujesz stabilizator liniowy przetwornicą step-down a
    > budując zasilacz impulsowy zazwyczaj zakłada się od razu na wyjściu
    > właściwe napięcia, nie wymagajace dodatkowej stabilizacji. Wyjątek:
    > LDO z 5V do 3.3-3.6V oraz liniowe ładowarki LiIon/LiPoly zasilane z
    > 5V.

    Do mnie dociera 12V z zasilacza buforowego (z akumulatorem).
    Nie wiem czy kiedyś zmienią się standardy i zejdą do 6V.
    P.G.

  • 76. Data: 2013-02-04 09:54:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    ps.com...

    > Może mi wytłumaczycie jaki ma związek to o czym piszecie z nowymi
    > przepisami.

    Mniej więcej taki jaki związek ma sprawność z efektywnością, oczywiście
    zakładając, że autor wątku wie o czym pisze pisząc w pierwszym poście:
    "każdy produkt wypuszczany od dzisiaj na rynek musi mieś wyliczoną tą
    efektywność i przyczepioną odpowiednią naklejkę".
    P.G.

  • 77. Data: 2013-02-04 11:38:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2013 01:15:15 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Za produkcję energii z biomasy (czyli spalanie tego, co dałoby się zjeść)

    Nie bądź taki Goebbels. Wiekszość energii z biomasy jest uzyskiwana z
    spalania takich rzeczy jak wierzba energetyczna, odpady przemysłu
    drzewnego, słoma. Roślinne oleje napędowe czy alkohole z cukru jakoś sie
    nie upowszechniają z uwagi na ceny i dlatego szuka się dróg by te produkty
    otrzymywać nie z roślin jadalnych lecz z alg (oleje) czy celulozy
    (alkohole). Zresztą, motoryzacja powoli się przestawia z silników
    spalinowych na elektryczne. Do wygrania jest oprócz odejścia od paliw
    kopalnych czy uprawnych o wiele wyższa sprawność całego procesu.
    --
    Jacek

  • 78. Data: 2013-02-04 15:43:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Nie bądź taki Goebbels. Wiekszość energii z biomasy jest uzyskiwana
    > z spalania takich rzeczy jak wierzba energetyczna,

    To chyba tylko w telewizji albo w opracowaniach pisanych za pieniądze
    z grantów.

    > odpady przemysłu drzewnego, słoma.

    Tu właśnie pojawia się opisany problem. To co powstaje przy wyrębie lasu,
    jest OK. Ale *odpady przemysłowe* powstające na przykład przy produkcji
    mebli już nie są mile widziane. Podobnie jak zechcę spalać słomę z pola
    albo paździerze lniane, to chwalebnie zużywam biomasę. Ale gdybym chciał
    zamieniać na prąd stare sienniki z pluskwami i zawszone onuce z koszar,
    to mam kłopot.

    > Roślinne oleje napędowe czy alkohole z cukru jakoś sie nie upowszechniają
    > z uwagi na ceny i dlatego szuka się dróg by te produkty otrzymywać nie
    > z roślin jadalnych lecz z alg (oleje) czy celulozy (alkohole).

    Nawet jak się czegoś nie da zjeść (osobiście, lub za pośrednictwem dajmy
    na to świni), to i tak marne pocieszenie. Rośliny energetyczne gdzieś
    muszą rosnąć, więc w praktyce jest tak, że wypierają rośliny jadalne,
    a żywność drożeje i staje się mniej dostępna. Najbardziej widać to
    w Ameryce Południowej.

    > Zresztą, motoryzacja powoli się przestawia z silników spalinowych na
    > elektryczne. Do wygrania jest oprócz odejścia od paliw kopalnych czy
    > uprawnych o wiele wyższa sprawność całego procesu.

    A ten prąd do samochodów to skąd? Jak na razie widać, że odejście od
    paliw kopalnych (zwłaszcza na rzecz uprawnych) jest największą przegraną,
    jaką ludzie sobie fundują.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2013-02-04 16:51:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Feb 2013 14:43:16 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A ten prąd do samochodów to skąd?

    Z elektrowni :) Struktura wytwarzania elektryczności powoli się zmienia.
    Powoli bo stare bloki węglowe muszą się zamortyzować a robią to dłuuugo.
    Dam ci konkretny przykład. U nas w elektrociepłowni w Zielonej Górze
    odstawiono stare dwa czy trzy stare bloki węglowo-parowe i uruchomiono
    jeden blok spalający gaz ziemny. Ma b. wysoką sprawność bo en. el. jest
    wytwarzana najpierw via turbina gazowa, skąd spaliny zasilają parowy kocioł
    odzyskowy zasilający z kolei turbinę parową. Niezużyte ciepło ogrzewa
    praktycznie całe miasto.
    Stare bloki są w rezerwie. Podobnie dzieje się i będzie dziać w skali
    Polski. Niewykluczone że uruchomimy el. jądrową, co jest całkiem
    ekologicznym krokiem. Prawdopodobnie powstaną elektrownie zasilane gazem
    ziemnym z łupków. Dają dużo mniejsze uwalnianie CO2 niż węglowe. Ceny
    fotoogniw i el. wiatrowych spadają z każdym rokiem a ich udział w bilansie
    stale rośnie. Rzecz jasna, nigdy nie sięgnie więcej niż szacunkowo 20%,
    stąd konieczność istnienia tradycyjnych el. jądrowych i gazowych. Dalej nie
    wybiegam, ale trzeba powiedzieć że prace nad syntezą termojądrową weszły w
    skalę półtechniczną.

    --
    Jacek

  • 80. Data: 2013-02-04 16:58:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    > Z elektrowni :)

    A w czym chcesz przechować tę energię i jak chcesz ją "tankować"?

    [... bla, bla, bla ...]

    --
    Best regards,
    RoMan