  • 61. Data: 2013-02-02 19:09:37
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Energii to nie wiem, ale spożycie *lodówek* zdaje się że wzrosło :)

    A jak się kształtuje spożycie *z* lodówek?

    Jarek

    --
    czy babunia nie wyżera
    prowiantów z fryżydera?

  • 62. Data: 2013-02-02 19:32:07
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    Zapewne chodzi o to:
    1203

    Faktycznie ustawa wchodzi w życie 1 lutego 2013.

    Ale mam duże wątpliwości, czy dotyczy WSZYSTKICH urządzeń
    pobierających prąd.

    Art 2 ustawy:
    1. Przepisy ustawy stosuje się do produktów wykorzystujących
    energię, dla których wymagania dotyczące sporządzania
    dokumentacji technicznej oraz stosowania etykiet i kart
    określają akty Komisji Europejskiej wydane na podstawie
    kompetencji delegowanych przez Parlament Europejski i Radę,
    zwane dalej ,,aktami delegowanymi".
    2. Minister właściwy do spraw gospodarki ogłasza, w drodze
    obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej
    Polskiej ,,Monitor Polski", wykaz aktów delegowanych.

    Nie znalazłem żadnego ogłoszenia Ministra Gospodarki
    w tym temacie.

    W linku "Dyrektywy europejskie" na przywołanej stronie
    jest wykaz rozporządzeń UE dotyczących klimatyzatorów,
    telewizorów, pralek, lodówek i zmywarek. Te rozporządzenia
    są jawnie przywołane w ustawie (w części o przepisach
    zmienionych, dodano te rozporządzenia do ustawy o
    Inspekcji Handlowej).

    Jak dla mnie (jeszcze) nie ma problemu. Chętnie bym się
    dowiedział na jakiej podstawie opierają się wypowiadający
    (np. tu:
    http://mojafirma.infor.pl/wiadomosci/139608,Wysokie-
    kary-za-brak-etykiety-energetycznej.html).

    Jak będzie obwieszczenie Ministra Gospodarki, trzeba się
    będzie w nie wgłębić.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 63. Data: 2013-02-02 20:14:09
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia 02 Feb 2013 15:01:24 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ktoś wie jak wyglądają straty (sprawność i bieg jałowy) w starych
    > transformatorach 15kV/400V? Interesują mnie moce rzędu kilkuset kVA.
    > W danych katalogowych nowego 630kVA znalazłem, że straty bez obciążenia,
    > to 800W, a z obciążeniem -- 6750W. Czy stary, robiony za Gierka, będzie
    > dużo gorszy i opłaca się wymieniać?

    Ktoś wie ale odpowiedzi może udzielić dopiero w poniedziałek jak spojrzy
    w protokoły i tabliczki znamionowe paru transformatorów. Coś dla mocy
    rzędu 400-630kVA powinienem znaleźć.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 64. Data: 2013-02-02 20:22:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 16:15:24 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):
    > Taaa,
    > skończyła się wyłącznośc dla francuzów i sie skończył.

    Masz na mysli DuPunta ?
    To amerykanska firma.

    J.

  • 65. Data: 2013-02-02 20:23:39
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 18:48:20 +0100, PeJot napisał(a):

    > Żaden (oszukany) konsument nie ma szans w sądzie z pomiarem wykonanym
    > takim miernikiem. Tą drogą producenci dalej będą robić nas w balona.

    Jeśli byłoby o co walczyć to można zainwestować kilkadziesiąt zł w
    legalizowany jednofazowy licznik energii elektrycznej. Taki bardzej
    rozbudowany licznik z rejestracją mocy 15-minutowych i to nawet w 4
    strefach to koszt około 200 zł. Program do odczytu danych jest darmowy,
    potrzeba tylko standardowego optozłącza IEC.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 66. Data: 2013-02-02 20:44:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > Ktoś wie ale odpowiedzi może udzielić dopiero w poniedziałek jak spojrzy
    > w protokoły i tabliczki znamionowe paru transformatorów. Coś dla mocy
    > rzędu 400-630kVA powinienem znaleźć.

    Wymienić takiego grzmota, to nie takie hop-siup, do poniedziałku nie będę
    ruszał. W każdym razie z góry dziękuję i będę wdzięczny za informacje na
    temat każdego podobnego transformatora (także trochę mniejszych i większych
    -- dla porównania).

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2013-02-03 16:16:13
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Czy jesteś pewien, że wiesz o czym piszesz ?
    > Czy jesteś pewien, że urzędnicy wiedzieli co piszą (mi się wydaje, że oni
    > zazwyczaj nie wiedzą, co piszą, choć np. trudno uwierzyć, że ktoś nie wie
    > że krzywizna (banana/ogórka) jest najmniej istotnym parametrem pożywienia,
    > bo to nie jest żadna specjalistyczna wiedza, a żeby oni się znali na

    Sam nie wiem, kto jest większym idiotą -- ci urzędnicy, czy ci, którzy
    głosują w wyborach.

  • 68. Data: 2013-02-03 17:35:50
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-02-02 20:22, J.F. wrote:

    > Masz na mysli DuPunta ?
    Tak
    > To amerykanska firma.

    Z francuzami kojarzyłem, BTW metody "francuskie", a kapitał...

    Włodek

  • 69. Data: 2013-02-04 01:35:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 17:43:13 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Ooooj, to faktycznie jest pewien ból - np. niedawno zostałem zszokowany
    > tym, że energia elektryczna produkowana z biomasy jest zaliczana do
    > źródeł energii produkującej CO2.

    Naprawde ?
    urzednicy chyba nie moga byc tacy glupi ? :-)

    J.

  • 70. Data: 2013-02-04 01:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 19:32:07 +0100, MKi napisał(a):
    > Zapewne chodzi o to:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2012000
    1203

> [...]
    > Polskiej ,,Monitor Polski", wykaz aktów delegowanych.
    >
    > Nie znalazłem żadnego ogłoszenia Ministra Gospodarki

    Warto sprawdzac powyzszy link czy sie nie pojawia stosowne obwieszczenia

    > W linku "Dyrektywy europejskie" na przywołanej stronie
    > jest wykaz rozporządzeń UE dotyczących klimatyzatorów,
    > telewizorów, pralek, lodówek i zmywarek.

    Oraz "DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2010/30/UE z dnia 19 maja
    2010 r. w sprawie wskazania poprzez etykietowanie oraz standardowe
    informacje o produkcie, zużycia energii oraz innych zasobów przez produkty
    związane z energią"

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2010:153:0001:01:PL:HTML

    I tu juz sie nie potrafie doczytac - chyba tylko te objete "aktami
    delegowanymi".

    J.