  • 71. Data: 2010-05-13 21:13:06
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 13 May 2010 02:13:24 -0700 (PDT), maciej debski napisał(a):
    > "dojezdzanie" powinno byc karalne, tu sie zgadzam, natomiast wciskanie
    > sie mlodych gniewnych niczego nie usprawnia ani nie przyspiesza,
    > sprawia ze ci stojacy na pasie w korku stoja dluzej.

    A gdzie Ci się wciskają "młodzi gniewni", samochody pojadą oboma pasami aż
    do zwężenia? Nie rozumiesz, że właśnie zbyt wczesna zmiana pasa jest
    patologią?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 72. Data: 2010-05-13 21:15:03
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Arek (G) wrote:

    > To jak wytłumaczysz fakt, że po zwężeniu tym jednym pasem jadą samochody
    > powiedzmy 60km/h, a przed zwężeniem również jednym pasem, toczą się
    > 5km/h a czasem nawet się zatrzymują?
    >
    > A no dlatego, że co chwilę ktoś się gdzieś wciska i cała kolumna za nim
    > zwalnia lub zatrzymuje się, po czym ospale jeden po drugim znowu wolno
    > ruszają. Zwróć uwagę, jeden po drugim. A to sprawia, że średnia prędkość
    > spada do minimum.

    Nie, nie dlatego. Za zwężeniem nie ma już ograniczeń co do prędkości (w
    postaci zwężenia, nie chodzi mi o ograniczenia przepisowe). Można to
    porównać do rozprężani gazu: z jednej strony masz ograniczenie w postaci
    ścianek naczynia, potem jest przewężenie (zawór), z drugiej strony brak
    ograniczeń przestrzennych.

    JaromirD

  • 73. Data: 2010-05-13 21:18:23
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Maseł wrote:

> [...]
    > | | |# | |3|
    > | | |# | |4|
    > | | |# | |5|
    > -----------
    > <-
    > -----------
    > ->
    > -----------
    > | | |# | |8|
    > | | |# | |9|
    >

    > 2) z zamkiem
    > - na zielonym przejechalo 10 aut i powoli "rozejda sie po kosciach" na
    > tym zwezeniu
    > - kierowca A zalapie sie jeszcza na pierwszym zielonym albo przejedzie

    Masz rację, ale Twój przykład to nie jest to, co ja napisałem. Jeśli już
    chciałbyś porównywać, to mój model opisuje tylko sytuację z pkt 2. za
    skrzyżowaniem.

    JaromirD

  • 74. Data: 2010-05-13 21:59:55
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-05-13 21:18, JaromirD wrote:

    > Masz rację, ale Twój przykład to nie jest to, co ja napisałem. Jeśli już
    > chciałbyś porównywać, to mój model opisuje tylko sytuację z pkt 2. za
    > skrzyżowaniem.

    Spoko - z 10 samochodow zrob 20, moze 30, zawsze przed zwezeniem jest
    jakies skrzyzowanie, ktore mozna rozladowac wykorzystujac dwa pasy (a o
    kolejkach do zwezenia o dlugosci kilkuset metrow juz tu czytalismy...)

    Pozdro

    Maseł

  • 75. Data: 2010-05-13 22:11:39
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > Skoro to sytuacja permanentna jak napisales to moze w koncu zareaguja ?

    Reagują. Sam byłem świadkiem jak takiego TiRmana zamozwańczego regulatora
    zatrzymali. Kropla w morzu potrzeb.

  • 76. Data: 2010-05-14 00:12:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 13 Maj, 19:43, JaromirD <r...@q...pl> wrote:
    > Zakładając idealnych
    > kierowców, idealny zamek powinien wyglądać tak:

    Oczywiscie schemat, ktory podalem to tylko "teoria" majaca przedstawic
    idee jazdy na zamek...
    Praktyka jest troszke bardziej skomplikowana - zazwyczaj wiekszosci
    sie spieszy, wiec beda wybierac nie krotsza kolejke, a ta, ktora
    uznaja za szybsza - np. na prawym bedzie widac sporo TIRow, wiec
    pomimo pozornie dluzszej kolejki myslacy kierowca ustawi sie za
    nimi... (jak w supermarkecie do kas - czasami zamiast 2 osobowej
    kolejki z koszykami, w ktorych towar sie nie miesci ;) wybiera sie
    taka, gdzie sa np. 4 osoby z prawie niczym)
    Taki system ma ta zalete, ze jest samoregulujacy sie i "w miare"
    sprawiedliwy...

    Obecnie ma wlasciwie tylko jedna wade: brak umocowania prawnego -
    kazdy kierowca zmieniajacy pas (na zamek) wykorzystuje dobra wole
    wpuszczajacego, a w razie stluczki bedzie winnym nieustapienia
    pierszenstwa... Dlatego powinno to zostac jak najszybciej wprowadzone
    do PoRD...

    WS

  • 77. Data: 2010-05-14 01:14:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, maciej debski wrote:

    > wszyscy wiemy ze w calym zjawisku chodzi nie o kulturalnych kierowcow
    > ktorzy chca madrze jechac na zamek, tylko tych ktorzy na sile cisnac
    > ile fabryka dala omijaja samochody czekajace w korku/na swiatlach
    > itp.

    Ale to jest siedemset osiemnaste rozważanie kategorii "jajko
    czy kura" :)
    Rozważ - jak już ktoś napisał - skąd mieliby się wziąć "cfaniaki",
    jakby *wszyscy* kierowcy stosowali zamek *zawsze* kiedy można?
    Przecież pasy byłyby zawsze zajęte (przez "normalnych").

    > Czym innym jest kiedy ktos nie spieszac sie jedzie drugim pasem
    > i czeka grzecznie az ktos go wpusci "na zamek"

    ...to nie jest jazda na zamek.
    Warunkiem uznania "zamka" jest zjazd przed samym zwężeniem,
    a nie "akurat ktoś mnie wpuścił".
    Tak nieszczęśliwie się składa, że w polskich przepisach nie ma
    szczególnego "wsparcia" dla zamka, zaś jedyna (chyba) konstrukcja
    która umożliwia takie rozwiązanie (zakaz wyprzedzania, tak po
    prostu) jest nagminnie nieprzestrzegana (i do tego w przypadku
    kiedy istotna większość ustawia się w "jedną grzeczną kolumnę"
    działa przeciw powstaniu zamka!)

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2010-05-14 01:15:03
    Od: "Szop" <s...@s...szop>

    Jeszcze jedno pytanie - co, jeśli państwo jedni ustawią się w kolejkę,
    wolną, na prawym pasie, inni ich wyprzedzają po lewym, a tu nagle pokazuje
    się zakaz wyprzedzania. Albo - przejście dla pieszych. Takie dodatki do
    dyskusji.

  • 79. Data: 2010-05-14 08:25:52
    Temat: Odp: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "Szop" <s...@s...szop> napisał w wiadomości
> [...]
    prawym pasie,
    > inni ich wyprzedzają po lewym, a tu nagle pokazuje się zakaz wyprzedzania. Albo -

    Jeden gniewny żalił się kiedyś, że dostał "niesłusznie" mandat na wyprzedzanie
    na takim właśnie zakazie.

    Ryba

  • 80. Data: 2010-05-14 08:59:18
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, ale nie. Czas rozładowania całego korka będzie taki sam,
    > niezależnie od tego czy będą dwa sznurki samochodów czy jeden. Ale czas
    > dla
    > konkretnego auta może być różny.

    Tylko wtedy będzie różny, jeżeli zachowasz się jak "cwaniak" i ominiesz
    korek wolnym pasem.

> [...]
    > poniżej.
    >
    > 2. pas 1. pas
    >
    > 6 1
    > 7 2
    > 8 3
    > 9 4
    > 10 5
    >
    > Przejeżdżają przez to samo zwężenie na zamek, czyli 1, 6, 2, 7, 3, 8, 4,
    > 9,
    > 5, 10. Czas stania w korku tylko pierwszego i dziesiątego samochodu nie
    > uległ zmianie. Dla pozostałych zmienił się w stosunku do wariantu z jednym
    > rzędem (dla 5. prawie dwukrotnie: z 5 na 9 min.).

    Ty, ty jakąś alternatywną matematykę stosowałeś?

    Skoro masz 20 aut przed zwężeniem, a przepustowość zwężenia 1 auto na
    minutę, to jakim cudem chcesz, dojeżdżając do tego zwężenia i zajmując
    DOWOLNY pas, przejechać przez zwężenie przed upływem 20 minut?

    Jurand.