eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowa moda - blokowanie pasa
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 131

  • 121. Data: 2010-05-15 02:22:23
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: złoty <g...@g...pl>

    złoty pisze:
    > Trzecia sprawa: na przykladzie wylotowki z Krakowa na Zakopane
    > (tuz za obwodnica): sa 3 pasy. Srodkowy pas jest "tym wlasciwym".
    > Pierwszy konczy sie prawy. Potem za jakies..hmm..no nie wiem..powiedzmy,
    > iz 50 metrow dalej konczy sie lewy. Zastanow sie ile bedziesz stal na
    > pasie z pierwszenstwem (srodkowym), gdy wszyscy zastosuja idee zamka a
    > ty jestes powiedzmy 50-ty na srodkowym pasie. Dla ulatwienia dodam, iz
    > na tym srodkowym stoi duzo ciezarowek z uwagi na problemy z wcisnieciem
    > sie pozniej z pobocznych pasow. Zwlaszcza, gdy wpuszczony z konczacego
    > sie wczesniej pasa prawego zazwyczaj odczuwa potrzebe wpuszczenia przed
    > siebie tez aut z lewego pasa..

    PS. ..zapomnialem w tym przykladzie jeszcze wspomniec, iz z prawego,
    konczacego sie pasa jest mozliwosc wjechania tez na stacje benzynowa i
    wyjechania kawalek dalej do kolejki jako "sympatyczny gosc, ktory mial
    zamiar tankowac ale sie rozmyslil". Z czego jak widze sporo
    "kulturalnych wyznawcow idei zamka" korzysta..

    A.


  • 122. Data: 2010-05-15 02:25:16
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-13 19:43, JaromirD pisze:

    > Możemy zrobić jak chcesz i w zgodzie z przepisami:
    >
    > 2 1
    > 4 3
    > 6 5
    > 8 7
    > 10 9
    >
    >(...), idealny zamek powinien wyglądać tak:
    >
    > 3 1
    > 4 2
    > 6 5
    > 8 7
    > 10 9
    >

    A teraz ułóż zamek jeśli znajdzie się gdzieś 1 tir, 2 tiry, 3 tiry.


  • 123. Data: 2010-05-15 09:14:58
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hskoth$1ap$1@inews.gazeta.pl...
    > zalozenie: lewy pas sie konczy. Na prawym pasie przewaznie stoja
    > ciezarowki. Uwzgledniajac nawet jazde do konca lewym pasem, nierzadko
    > zanim ciezarowka ruszy zdazy "wcisnac sie" przed nia 2-3..a nawet czasem 4
    > osobowki z lewego (przy okazji skutkujac gwaltownym hamowaniem tejze
    > ciezarowki by nie rozwalic ostatniego wciskajacego sie).

    Ciekawe, ilu zwolenników klasycznego zamka jest wśród kierowców
    kilkunastotonowych ciężarówek ?

    > Zzymanie sie na "blokersow" jak ich nazywac tez jest bez sensu. Bo to
    > wlasnie oni dbaja o rowne tempo posuwania sie obu pasow i plynne
    > "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to "wyznawcom
    > zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam aut? ;)

    Co by nie mówić - wtedy oba pasy jadą co prawda wolno,
    ale równo i bez szarpania.
    "Niby-zamek"bez TIR'a "regulatora" (mniejsze auta nie budzą "szacunku")
    w polskim wykonaniu oznacza ciągłe ruszanie i hamowanie.

    Pzdr

    JKK


  • 124. Data: 2010-05-15 09:35:13
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    J. F. wrote:

    > On Fri, 14 May 2010 20:12:10 +0200, JaromirD wrote:
    >>>> A który jestem w kolejce?
    >>> Dopiero dojezdzasz, czyli ostatni :-)
    >>
    >>Mój błąd, że napisałem o 20 autach w korku a na schemacie jest 10. Dla
    >>prostoty zamień 20 na 10 i będzie w porządku.
    >
    > Niewazne. Dojezdzasz i jestes ostatni w kolejce.
    >
    > Zeby przejechac szybciej ktos musi przejechac wolniej.
    >
    > J.

    No to policz sobie kiedy zjedzie piąty, dziesiąty, dwudziesty czy dwudziesty
    piąty. Bo jak na razie to nie wiem, o co Ci chodzi.

    JaromirD


  • 125. Data: 2010-05-15 09:46:42
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 09:35:13 +0200, JaromirD wrote:
    >J. F. wrote:
    >>>Mój błąd, że napisałem o 20 autach w korku a na schemacie jest 10. Dla
    >>>prostoty zamień 20 na 10 i będzie w porządku.
    >>
    >> Niewazne. Dojezdzasz i jestes ostatni w kolejce.
    >> Zeby przejechac szybciej ktos musi przejechac wolniej.
    >>
    >No to policz sobie kiedy zjedzie piąty, dziesiąty, dwudziesty czy dwudziesty
    >piąty. Bo jak na razie to nie wiem, o co Ci chodzi.

    Dojezdzasz jako dwudziesty, to i stajesz gdzies na koncu kolejki.
    I przejedziesz tez jako dwudziesty - no moze 19-ty a moze 21, bo tak
    sie zlozy.
    Ale nie szybciej, niezaleznie od tego jak sobie czekaja.


    No chyba ze wrysujesz w ten schemat pare tirow.

    J.


  • 126. Data: 2010-05-15 09:52:18
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
    news:hslirh$rkm$1@news.onet.pl...
    > J. F. wrote:
    >
    >> On Fri, 14 May 2010 20:12:10 +0200, JaromirD wrote:
    >>>>> A który jestem w kolejce?
    >>>> Dopiero dojezdzasz, czyli ostatni :-)
    >>>
    >>>Mój błąd, że napisałem o 20 autach w korku a na schemacie jest 10. Dla
    >>>prostoty zamień 20 na 10 i będzie w porządku.
    >>
    >> Niewazne. Dojezdzasz i jestes ostatni w kolejce.
    >>
    >> Zeby przejechac szybciej ktos musi przejechac wolniej.
    >>
    >> J.
    >
    > No to policz sobie kiedy zjedzie piąty, dziesiąty, dwudziesty czy
    > dwudziesty
    > piąty. Bo jak na razie to nie wiem, o co Ci chodzi.
    >

    To najpierw sobie ze 3-4 razy przeczytaj to co napisałem, a nie zaczynaj
    odpowiadać na maila nie wiedząc o co chodzi.

    Przyjeżdżasz OSTATNI. Przed Tobą jest X samochodów. Stoją
    a) na jednym pasie
    b) na dwóch pasach

    Przepustowość zwężenia to 1 auto na minutę.

    Jak szybko dojedziesz do zwężenia?

    To jest zadanie na poziomie szkoły podstawowej.

    Jurand.


  • 127. Data: 2010-05-15 09:52:57
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:4bed57a7$0$2596$65785112@news.neostrada.pl...
    > ::[TOOMAS]:: pisze:
    >> Ci blokujący to właśnie debile.
    >
    > Nie do końca, czego przykładem jest wjazd do zgierza od strony łodzi.
    >
    > Po to są dwa pasy aby z nich korzystać.
    > korzystać co nie znaczy jechać na wprost na pasie który służy do skrętu w
    > lewo.
    >
    > Ale zawsze się znajdzie jakiś inteligentny inaczej i
    >> będzie blokował pusty pas..
    >
    > Gdyby go nie blokował byłby pełny cwaniaków którzy nie potrafią poczekać.
    > Od pewnego czasu sam blokuje lewy pas, mimo iż jadę osobówką, bo wkurwia
    > mnie do granic możliwości wpychanie się na chama samochodów na lokalnych
    > tablicach zwłaszcza buraków z tablicami EZG. Te kretyńskie tłumaczenia,że
    > spieszy mu się do rodziny do domu niech sobie w buty wsadzi, a co ma
    > powiedzieć kierowca tira który jeszcze ma przed sobą długą trasę i stoi
    > przez takiego jełopa dłużej. Kierowcy osobówek to niestety w pewnej części
    > kretyni.

    To przestań sam zachowywać się jak debil, tylko jedź do końca pasa i dopiero
    go zmień.

    Jurand.


  • 128. Data: 2010-05-15 09:55:05
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hskoth$1ap$1@inews.gazeta.pl...
    > Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    >>
    >> Ale to jest siedemset osiemnaste rozważanie kategorii "jajko
    >> czy kura" :)
    >> Rozważ - jak już ktoś napisał - skąd mieliby się wziąć "cfaniaki",
    >> jakby *wszyscy* kierowcy stosowali zamek *zawsze* kiedy można?
    >> Przecież pasy byłyby zawsze zajęte (przez "normalnych").
    >

    > ..i bardzo dobrze, ze jest jak jest. Prawo polskie jest dobre i nie ma
    > sensu w nim znowu mieszac. Wbrew pogladom Juranda uwazam, iz nie wszystko
    > co sie sprawdza na zachodzie sprawdzi sie i w PL. Niestety..Slowianie maja
    > cwaniactwo we krwi i nawet przy super prawie beda kombinowac i patrzec jak
    > tu "innych wyrypac" (przykre ale

    Ciekawe jak to zrobisz, jeśli będziesz miał na drodze 2 pasy i wszyscy będą
    jechali metodą zamkna błyskawicznego. PRzeniesiesz swoje auto przez
    barierkę, ominiesz korek jadąc po trawie i w podobny sposób wrócisz na
    drogę?

    > prawdziwe). Jestem zwolennikiem prawa, gdzie pojazd z konczacego sie pasa
    > musi zdac sie na kulture kierowcy pojazdu na pasie "niekonczacym sie". A
    > jednoczesnie propagowac w mediach (a nie wymuszac prawnie) zasady "zamka".
    > Zzymanie sie na "blokersow" jak ich nazywac tez jest bez sensu. Bo to
    > wlasnie oni dbaja o rowne tempo posuwania sie obu pasow i plynne
    > "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to "wyznawcom
    > zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam aut? ;)
    > Gdyby ktos pytal: nie - nie jestem przeciwnikiem idei zamka. Ale w PL sa
    > sytuacje\miejsca, gdy "zamek" jest jedynie slusznym rozwiazaniem i
    > ..dziala. A sa i takie sytuacjemiejsca, ze zamek sie kompletnie nie
    > sprawdza i prowadzi do patologii.

    Nie prowadzi do patologii, tylko go trzeba umieć stosować.

    Jurand.


  • 129. Data: 2010-05-15 10:03:56
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 09:14:58 +0200, J_K_K wrote:
    >Użytkownik "złoty" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> zalozenie: lewy pas sie konczy. Na prawym pasie przewaznie stoja
    >> ciezarowki. Uwzgledniajac nawet jazde do konca lewym pasem, nierzadko
    >> zanim ciezarowka ruszy zdazy "wcisnac sie" przed nia 2-3..a nawet czasem 4

    Ciezarowka jak chce, no i moze jak pusta, to potrafi dynamicznie
    ruszac i miejsca nie zostawiac.

    >> osobowki z lewego (przy okazji skutkujac gwaltownym hamowaniem tejze
    >> ciezarowki by nie rozwalic ostatniego wciskajacego sie).
    >
    >Ciekawe, ilu zwolenników klasycznego zamka jest wśród kierowców
    >kilkunastotonowych ciężarówek ?

    Zalezy co nazywasz klasycznym zamkiem.

    Tirom i osobowym w kolejce bardzo przeszkadza sytuacja jak podjezdzaja
    co minute o pare metrow do przodu a jednoczesnie lewym pasem mija ich
    kilka samochodow.

    Ale jak oba pasy sa zapchane to tego problemu nie ma.
    I wtedy bardzo ladnie wspolpracuja.
    Tylko ze jak kierowcy wjezdzaja na przemian, to ten prawy pas z tirami
    bedzie jechal szybciej !

    No i duzym samochodem nie tak latwo zmienic pas w korku, oni nie
    bardzo moga sobie pozwolic "nie bede glupi, pojade sobie pustym
    pasem". Ale w takim korku to i ci z osobowek potrafia byc kulturalni.

    Czasem slychac na CB "ktory pas jedzie ?". choc to akurat wydaje mi
    sie glupota, bo skoro tylu korespondentow w eterze, to ktos ich
    wpusci.

    >> Zzymanie sie na "blokersow" jak ich nazywac tez jest bez sensu. Bo to
    >> wlasnie oni dbaja o rowne tempo posuwania sie obu pasow i plynne
    >> "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to "wyznawcom
    >> zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam aut? ;)
    >
    >Co by nie mówić - wtedy oba pasy jadą co prawda wolno,
    >ale równo i bez szarpania.
    >"Niby-zamek"bez TIR'a "regulatora" (mniejsze auta nie budzą "szacunku")

    A po co szacunek, chocby byl maluch to nie przeskoczysz.
    Przestanie reagowac na klakson i co mu zrobisz ?
    No, malucha to moze jeszcze da sie ominac z prawa z czy z lewa :-)

    >w polskim wykonaniu oznacza ciągłe ruszanie i hamowanie.

    Akurat tutaj sie niewiele zmienia - zazwyczaj tez bedzie ciagle
    sprzeglo w uzyciu. Moze tylko mozna sobie pozwolic na dluzsze przerwy
    i rzadsze zuzycie.

    J.


  • 130. Data: 2010-05-15 11:32:36
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 May 2010, złoty wrote:

    > hmm..nie gniewaj sie ale za duzo to ty chyba nie jezdzisz. Podsuwam
    > obserwacje z PL:

    Ależ ja właśnie te obserwacje z .pl znam.

    > Uwzgledniajac nawet jazde do konca lewym pasem, nierzadko zanim ciezarowka
    > ruszy zdazy "wcisnac sie" przed nia 2-3..a nawet czasem 4 osobowki z lewego

    No i to jest właśnie *zaprzeczenie* idei pasa.
    Takie cóś powinno być karalne, równie karalne jak blokowanie pasa.
    Z braku przepisów jedyną możliwą "karą" jest przywalenie we wciskaczy.

    > (zazwyczaj osobowki) stojace na prawym na koncu kolejki stwierdzaja, iz nie
    > beda frajerami i wyprzedza sobie pare/parenascie aut zmieniajac pas na lewy.

    ...zwracałem uwagę, że jest to możliwe *TYLKO* dlatego, że *istotna*
    większość *nie* stosuje zasady zamka.
    Jakby stosowali, to nie dało by się "wyprzedzić kilkunastu aut".

    > Zazwyczaj stojac przy koncu lewego pasa peroruja potem na CB o kulturze
    > i europejskosci idei "zamka" (sic!)

    No i mają przeciw sobie polskie prawo :>

    > idee zamka a ty jestes powiedzmy 50-ty na srodkowym pasie. Dla ulatwienia
    > dodam, iz na tym srodkowym stoi duzo ciezarowek

    No to w przypadku stosowania zamka właśnie ten pas pojedzie "w metrach
    najszybciej".
    Popatrz na to co sam piszesz: problemem *zawsze* jest *nie* stosowanie
    zasady zamka. Również na samym zwężeniu (przez wciskanie się z jednego
    pasa kilku pod rząd).

    > Bezwzgledni wyznawcy idei zamka zapominaja czesto tez o jeszcze jedym fakcie.
    > Podnosza problem pojazdow pragnacych skrecic przed zwezka w prawo.

    Ale to nie do mnie.
    Albo nie jestem "bezwzględny" albo cós, ale nic takiego nie podnosiłem.
    A co do praktyki, to na "jedynce" widzę że jak skręcający jedzie
    poboczem to nikt się nie burzy.

    >> Tak nieszczęśliwie się składa, że w polskich przepisach nie ma
    >> szczególnego "wsparcia" dla zamka,
    >
    > ..i bardzo dobrze, ze jest jak jest.

    Bardzo źle.
    Bo nie ma *żadnej* "wytycznej" które miejsce jest dobre do "zajęcia
    miejsca" (przy zamku wiadomo - tuż przed zwężeniem lub w miejscu
    oznakowanym, tak jak przy STOP na skrzyżowaniu) wskutek czego
    właśnie *pojawia się* miejsce zarówno do oskarżeń o cwaniactwo
    jak i samego cwaniactwa.

    > Prawo polskie jest dobre

    Wywołałeś uśmiech na twarzy, podziękowania :D

    > sprawdza na zachodzie sprawdzi sie i w PL. Niestety..Slowianie maja
    > cwaniactwo we krwi i nawet przy super prawie beda kombinowac

    Ale zamek to znakomicie UTRUDNIA.
    I od tego trzeba zacząć (utrudnienia cwaniactwa przez przepisy,
    a nie samowolnie *wbrew* przepisom).

    > plynne "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to
    > "wyznawcom zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam aut?
    > ;)

    Takoż mniemam.
    Niemniej zdaję sobie sprawę, że takie założenie stoi w poprzek co
    poniektórym "dynamicznym", którzy woleliby swoje pole position ;>
    Faktu to nie zmieni - trzymanie się tezy którą przedstawiłeś, czyli
    nie danie *prawnych* środków do wymuszania zamka, będzie jedynie
    utrwalało przekonanie iż jazda lewym jest złem oraz prowokować
    dyskusję, czy zjazd na jeden pas powinien mieć miejsce 500m
    wcześniej, 5 km wcześniej czy dwa skrzyżowania wcześniej.
    No i dawało dalej szansę na omijanie pustym pasem w sposób
    dający "zysk czasu" (zupełnie nie na miejscu).

    > Gdyby ktos pytal: nie - nie jestem przeciwnikiem idei zamka.

    Skoro Twoje argumenty *praktycznie* sprowadzają się do jego
    rozbijania, to jesteś.

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: