  • 161. Data: 2020-01-04 00:59:26
    Temat: Re: Norwegia - kraj, w którym w tym roku nie zginęło żadne dziecko na drodze
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 Jan 2020 16:32:17 -0800 (PST), w
    <6...@g...c
    om>,
    j...@j...org napisał(-a):

    > Teraz, Radosławie F, jak będziesz patrzeć w lustro na samego siebie, to możesz
    sobie coś sobie pod nosem pomarudzić o najgłupszym z trolli czy o "podstawowych
    faktach z historii".

    E tam -- już stwierdzone, że on nie potrafi czytać ze zrozumieniem.

  • 162. Data: 2020-01-04 01:00:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    03 Jan 2020 05:59:56 GMT, w <X...@1...0.0.1>,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

    > Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

    > ...i zbarakło odwagi zeby posypac głowe popiołem...

    Nie pierwszy raz.

  • 163. Data: 2020-01-04 01:04:06
    Temat: Re: Norwegia. WIOŚ.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 03 Jan 2020 14:43:26 +0100, w
    <g...@4...com>, j...@i...pl napisał(-a):

    > Nie, nie uważam że powietrze jest czyste. Ale opieranie się na
    > "amatorskim" pomiarze to chyba nie jest OK. W tych urządzeniach,
    > stosowanych przez Airly wystarczy duża ilość wilgoci w powietrzu i
    > zaczynają się pokazywać bzdury. Ten sam problem na policja ze swoimi
    > dymomierzami. Po 5-6 pomiarach urządzenie ma wolne. Na pół dnia.

    A tych czujnikach z looko2 nie o wilgoć chodzi, tylko o umieszczenie.
    Te czujniki zazwyczaj są umieszczone gdzieś przy domkach, czyli tam gdzie
    chodzisz i przebywasz.

    Te z GIOS z reguły na słupach gdzieś wysoko nad ulicą. Ja tam nie przebywam.

  • 164. Data: 2020-01-04 07:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Widzę że zaczyna Ci brakować argumentow.

    ;-D jebłem

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 165. Data: 2020-01-04 08:59:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-01-2020 o 18:17, J.F. pisze:

    > Diesel z natury ma "uboga mieszanke".
    > Moze z wyjatkiem chwil, gdy kierowca wciska pedal gleboko, a z rury
    > czarny dym leci.
    >
    > Wiec jesli naprawde jest jak piszesz ... moze w CR jakies inne spalanie,
    > ale raczej lepsze,

    Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na
    cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wuczyć idzie gołym
    nosem przy każdym w miarę nowym dieslu, ale Ty masz swoje teoryjki....

    >a moze to smrodek z katalizatora, ktorego dawniej nie
    > bylo ...

    Nie - stare diesle nie działały na zubożonej mieszance.
    Katalizator o ile w ogóle jakiś miałem, też nie był na wyposażeniu
    kilkanaście lat temu, a chemiczny smród się pojawił, wraz z zakupem
    common-raila.
    I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

  • 166. Data: 2020-01-04 11:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 08:59:38 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Niezły talent jesteś - afera VW, emitującego właśnie to g.., słynna na
    > cały świat, wiadomo co śmierdzi i kiedy powstaje, wuczyć idzie gołym
    > nosem przy każdym w miarę nowym dieslu, ale Ty masz swoje teoryjki....

    Bo sie oczywiscie mylisz.
    Diesel z natury produkuje tlenki azotu.

    Jak im przykrecili srube, to dolozyli katalizatory, EGR, pułapki,
    AdBlue itp. I mialy produkowac znacznie mniej.
    VW jak widac produkuje znacznie wiecej ... ale to jest ciagle silnik z
    dodatkowymi zabawkami, a nie goly diesel.

    Poza tym nie pisales ze VW, tylko ze CR. Producentow CR jest wiecej,
    im na razie nie zarzucaja ze przekraczaja te ostre normy ... tak
    drastycznie.

    Euro6 dopuszcza 0.08g/km NOx, Euro5 0.18, Euro3 0.5.
    Dla diesli, bo dla benzyniakow to Euro3 pozwalalo 0.15, a euro5 0.06

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
    isji_spalin

    To ile bylo w czasach Euro2, 1, czy wczesniej ?

    > Nie - stare diesle nie działały na zubożonej mieszance.

    Ty w ogole wiesz, jak diesel jest zbudowany ?

    Doplyw powietrza byl nieregulowany.
    Silnik go ssal z grubsza tyle samo do cylindra.
    (Bardzo z grubsza, bo opory przeplywu i turbina)

    A paliwa podawano tyle, na ile kierowca gaz depnal.

    > Katalizator o ile w ogóle jakiś miałem, też nie był na wyposażeniu
    > kilkanaście lat temu, a chemiczny smród się pojawił, wraz z zakupem
    > common-raila.
    > I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

    No i wlasnie moze o to chodzi, ze nie miales katalizatora.
    Albo, ze inne zanieczyszczenia maskowaly smrodzik NOx.

    Tylko ze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_azotu
    "bezbarwny i bezwonny gaz"

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_azotu
    "silnie toksyczny gaz o ostrym zapachu przypominającym zapach gazowego
    chloru. "

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Tlenek_diazotu
    "niepalny gaz o słabej woni i słodkawym smaku"

    Jest tych tlenkow niestety jeszcze troche ...

    J.

  • 167. Data: 2020-01-04 11:45:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Jan 2020 21:59:54 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zamiast słuchac pierdol, słuchaj tych co sie na tym znają...

    To jaka byla te liczby w powietrzu 20 lat temu ?

    Ci co sie znaja, nie powiedza, bo wtedy nie mierzyli niestety.

    A tu widzisz - powietrze w Otwocku znacznie gorsze niz przy glownej
    ulicy Warszawy ...

    > Hmm, 80? Tak na szybko znalazłem ze w 2015 76,3 ale niby od 2014 coś tam
    > walcza z zanieczyszczeniem powietrza. Widziałes ruch w duzych chinskich
    > miastach? Przzeciez tam same elektryki jezdza prawie...

    Czyli nie ma sie co powolywac, ze w Chinach piec razy przekroczone ?

    Ale zaraz ... narzekania na pekinski smog sa powszechne :-)

    J.

  • 168. Data: 2020-01-04 11:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    > common-raila.
    > I wszystkie następne śmierdziały tak samo.

    Kilkanascie lat temu to chyba juz był.
    Ja w scudo 1998 miałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 169. Data: 2020-01-04 12:38:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-01-2020 o 11:35, J.F. pisze:

    > Bo sie oczywiscie mylisz.

    Może i tak, ale mój nos już raczej nie.

    > Diesel z natury produkuje tlenki azotu.

    W jakich ilościach stary i nowy?

    > Jak im przykrecili srube, to dolozyli katalizatory, EGR, pułapki,
    > AdBlue itp. I mialy produkowac znacznie mniej.
    > VW jak widac produkuje znacznie wiecej ...

    Zasadniczo znacznie - skoro wcześniej nimi nie śmierdział (co najwyżej
    spalanym olejem), a teraz śmierdzi.
    Dotyczy każdego a miarę nowego diesla.
    Przejść wzdłuż stojących z korku samochodów już się nie da (a przez 1,5
    roku musiałem to robić ze względu na remont mostu Lecha w Poznaniu i
    ustawiczny korek na moście Chrobrego).

    > Poza tym nie pisales ze VW, tylko ze CR. Producentow CR jest wiecej,
    > im na razie nie zarzucaja ze przekraczaja te ostre normy ... tak
    > drastycznie.

    Nie mówię że ten smród nie mieści się w normach, tylko że go jest o rząd
    wielkości więcej.

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dwutlenek_azotu
    > "silnie toksyczny gaz o ostrym zapachu przypominającym zapach gazowego
    > chloru. "

    O to to właśnie.

  • 170. Data: 2020-01-04 13:27:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jan 2020 12:38:07 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Może i tak, ale mój nos już raczej nie.

    > W jakich ilościach stary i nowy?

    Stary w duzych ilosciach.
    Nowy ma rozne wynalazki, zeby produkowal mniej.

> [...]
    > ustawiczny korek na moście Chrobrego).

    > Nie mówię że ten smród nie mieści się w normach, tylko że go jest o rząd

    Ale w tym korku przeciez nie tylko VW.
    Wiec nie mozesz zwalac calego smrodu na oszukiwanie przez VW.
    A przeciez inne nie oszukuja az tak bardzo.

    A swoja droga - ile tych tlenkow produkuja VW na biegu jalowym?
    Bo oszustwo wykryto w "normalnej jezdzie", a na postoju to akurat
    latwo sprawdzic ...

    Zapach chloru ?

    J.