  • 1. Data: 2011-02-22 18:17:46
    Temat: Normalne? Bateria laptop.
    Od: Lukasz <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Po dwoch latach bateria w laptopie stracila (wg tego co pokazuje
    oprogramowanie, 24 % swojej pojemnosci - ThinkPad). Rozumiem, ze praca
    na baterii jest krotsza, ale mam inny problem. Oprogramowanie ustawione
    jest tak, ze przy 10% baterii ma sie pokazac komunikat, ze jest juz
    niewiele, a przy 5 procentach laptop ma przejsc w stan uspienia. Tak
    bylo, ale juz od jakiegos czasu dzieje sie tak, ze oprogramowanie
    pokazuje np. 20 min (i np 12%) i laptop bez zadnego ostrzezenia wylacza
    sie. Tak jakby od tych 100% w dol oprogramowanie mniej wiecej dobrze
    liczylo poj. baterii, a potem nagle niby jeszcze "prad" jest, a
    rzeczywisciego nie ma, bo laptop sie wylacza. Czy oprocz ogniw jeszcze
    elektronika baterii padła? Da sie to jakos zresetowac? Niech trzyma
    krocej, ale niech daje miarodajne odczyty. Czy tylko kupno nowej baterii
    zalatwi sprawe?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-22 20:01:46
    Temat: Re: Normalne? Bateria laptop.
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.02.2011 19:17, Lukasz pisze:
> [...]
    krocej, ale niech daje miarodajne
    > odczyty. Czy tylko kupno nowej baterii zalatwi sprawe?

    Niestety, brak miarodajnej informacji o stopniu naładowania
    to jeden z objawów zużycia baterii. Na krótką metę pomaga
    rekalibracja elektroniki baterii; najczęściej w celu jej
    przeprowadzenia wystarczy dwa-trzy razy z rzędu rozładować
    baterię do wyłączenia komputera (najlepiej jednak nie z po-
    ziomu Windows...) i naładować ją do 100%.

    Niektórzy producenci udostępniają do swoich komputerów prze-
    nośnych narzędzia pozwalające dokonać dokładniejszej i trwal-
    szej rekalibracji.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-02-22 22:28:15
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Zarzadzanie_energia -> Alarmy.
    Spokojnie ustaw alarmy na 3% (ostrzeżenie) i 2% (bezwarunkowe przejście w
    tryb stand-by).

    -----

  • 4. Data: 2011-02-24 14:59:16
    Od: Lukasz <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 23:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Zarzadzanie_energia -> Alarmy.
    > Spokojnie ustaw alarmy na 3% (ostrzeżenie) i 2% (bezwarunkowe przejście w

    No i co mi to da?

  • 5. Data: 2011-02-25 21:15:59
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Może zrozumiesz subtelną różnicę pomiędzy "wyłącza się", a "przechodzi w stan
    uśpienia".

    -----

  • 6. Data: 2011-02-26 08:16:24
    Od: Lukasz <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-25 22:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może zrozumiesz subtelną różnicę pomiędzy "wyłącza się", a "przechodzi w stan
    uśpienia".

    > -----

    Tak, ale:
    -napisalem, ze mam ustawione 10% i 5% (teraz 10 i 3 - powrocilem do
    ustawien domyslnych)
    -napisalem tez, ze wskaznik pokazuje i np 12%, a wskaznik baterii jest
    jeszcze zielony, a mimo to laptop sie wylacza - jakby wyciagnieto baterie

    I ponawiam pytanie. Co mi da ustawienie 3% i 2%?