  • 1. Data: 2011-02-22 11:39:26
    Temat: Czy?
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Seagate ST3500413AS 500GB sATA III 16MB może pracować z interfejsem SATA II
    ?

    Marek

  • 2. Data: 2011-02-22 11:56:17
    Temat: Re: Czy?
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 22.02.2011 12:39, 4CX250 pisze:
    > Seagate ST3500413AS 500GB sATA III 16MB może pracować z interfejsem SATA II ?

    Nie ma takiego czegoś jak "SATA II" czy "SATA III". Jest
    *jeden jedyny* standard SATA i każde urządzenie SATA ma
    pracować z każdym mostkiem SATA.

    Wyjątkiem są chyba tylko wczesne mostki SATA VIA 1.5 Gbps.
    Poza tym jest *pełna zgodność* w ramach standardu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-02-22 12:20:09
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pracować z każdym mostkiem SATA.
    >
    > Wyjątkiem są chyba tylko wczesne mostki SATA VIA 1.5 Gbps.
    > Poza tym jest *pełna zgodność* w ramach standardu.

    O czym więc pisze producent mojej płyty w instrukcji przy opisie portów SATA
    że te dwa konkretnie porty są SATA I a tamte dwa to SATA II ?

    No i
    http://pl.wikipedia.org/wiki/SATA

    A co na to ci którzy musza ustawiać zworkę w niektórych dyskach wymuszając
    transfer 1,5Gb w starszych płytach?

    Marek

  • 4. Data: 2011-02-22 13:19:27
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > O czym więc pisze producent mojej płyty w instrukcji przy opisie portów
    SATA
    > że te dwa konkretnie porty są SATA I a tamte dwa to SATA II ?

    Producent pisze tez czasem, ze masz tyle a tyle USB 1.x, 2.x albo 3.x
    Idac do sklepu kupujesz osobne pendrive'y dla kazdego z nich?

    > A co na to ci którzy musza ustawiać zworkę w niektórych
    > dyskach wymuszając transfer 1,5Gb w starszych płytach?

    powtorze za Radoslawem:
    "Wyjątkiem są chyba tylko wczesne mostki SATA VIA 1.5 Gbps."

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2011-02-22 13:36:42
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > SATA
    >
    > Producent pisze tez czasem, ze masz tyle a tyle USB 1.x, 2.x albo 3.x
    > Idac do sklepu kupujesz osobne pendrive'y dla kazdego z nich?

    Kupuję taki którego właściwości za które płacę będa wykorzystane :)

    > powtorze za Radoslawem:
    > "Wyjątkiem są chyba tylko wczesne mostki SATA VIA 1.5 Gbps."

    No właśnie "chyba"
    Ponawiam więc pytanie. Czy dysk 6GB/s jest kompatybilny w dół z interfejsem
    3GB/s?

    Marek

  • 6. Data: 2011-02-22 13:38:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Ponawiam więc pytanie. Czy dysk 6GB/s jest kompatybilny w dół z interfejsem
    > 3GB/s?

    A jak myślisz? Czy gdyby nie był kompatybilny, czy gniazda byłyby identyczne?

  • 7. Data: 2011-02-22 13:54:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A jak myślisz? Czy gdyby nie był kompatybilny, czy gniazda byłyby
    > identyczne?

    Idąc twoim rozumowaniem dyski 3Gb/s nie wymagałyby przepięcia zworki aby
    pracować w złączu 1,5Gb/s :)
    A gniazdo przecież jest identyczne.

    Marek

  • 8. Data: 2011-02-22 13:55:29
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "qwerty" napisał:

    > A jak myślisz? Czy gdyby nie był kompatybilny, czy gniazda
    > byłyby identyczne?

    Hmm, tak patrzę na gniazdo LPT w swoim starym komputerze i gniazdo SCSI w
    siedzącej w nim karcie Adaptec AVA-1505 - niby identyczne (DB25). Ale to
    seksualne dopasowanie o kompatybilności nie świadczy raczej ;->

    JoteR

  • 9. Data: 2011-02-22 14:21:57
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Idąc twoim rozumowaniem dyski 3Gb/s nie wymagałyby przepięcia zworki aby
    > pracować w złączu 1,5Gb/s :)

    Dyski 3 Gb/s NIE wymagaja przepiecia zworki.

    WADLIWIE (niezgodnie ze specyfikacja) zaprojektowane
    chipsety owszem, wymagaja.

    EOT,
    Vituniu

    PS:
    a jak juz sie podpierasz Wiki, to sprawdz co tam o kompatybilnosci pisza.

  • 10. Data: 2011-02-22 14:44:26
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Dyski 3 Gb/s NIE wymagaja przepiecia zworki.
    >
    > WADLIWIE (niezgodnie ze specyfikacja) zaprojektowane
    > chipsety owszem, wymagaja.

    Dzięki za wszelkie informacje.
    Ostatecznie kupiłem zupełnie inny dysk. Samsung 7200 HD754JJ F3.

    Pozdrawiam

    Marek