  • 51. Data: 2015-01-06 19:26:18
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-04 o 10:02, PlaMa pisze:

> [...]
    > Pod W7 nie działa, po prostu. Pierdyliard poradników, drugie tyle
    > sterowników, podrukuje chwilę, następnego dnia już nie chce. Bawiłem się
    > chwilę LiveCD nowego Ubuntu (live pendrive właściwie), a on mi na dzień
    > dobry:
    > - Hej! Masz drukarkę! To OKI, prawda?
    > - No... to prawda.
    > - Chcesz wydrukować stronę testową?
    > - A potrafiłbyś?
    > - Kpisz?
    >
    > Szybciej mi odpalić lapka z pendrive i wydrukować niż po raz
    > pierdyliardowy przymuszać do tego winzgrozę :)

    Nie w tym rzecz że na Linuchu idzie obsłużyć większość drukarek. Chodzi
    o sterowniki pod Linuksa które dokładają do zakupionego sprzętu jego
    producenci.

    Widzisz taka moja trzecia od końca, "goła" drukarka Lexmark Z603 nie
    dała się uruchomić pod żadną dystrybucją Linuksa.

  • 52. Data: 2015-01-06 19:30:02
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-03 o 19:38, masti pisze:

    > importy na podstawie danych GIS z urzędów gmin na podstawie dostępu do
    > informacji publicznej

    Jesteś pewny? Bo ja widzę że trochę różni się ta numeracja od tej z
    Here. A więc najprawdopodobniej są to dwa różne źródła.

  • 53. Data: 2015-01-06 19:46:51
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 06/01/15 19:30, Trybun wrote:
    > Bo ja widzę że trochę różni się ta numeracja od tej z Here. A więc
    najprawdopodobniej są to dwa różne źródła.

    Jeśli wchodzimy w (nieistotne) detale: dane w UMP są od Urzędu Gminy z
    systemu http://slupca.e-mapa.net/
    Here miewa (powtarzam: miewa) dane skądinąd, więc niektóre miejsca mogą
    się różnić. Ale czy to jakiś duży problem?

    W takich momentach opowiadam anegdotkę... pojechałem kiedyś do koleżanki
    w Drohiczynie. W ciemno. Dojeżdżam do jakiegoś centrum, pytam kogoś:
    "gdzie tu ulica Ratuszowa?". "Ratuszowa Ratuszowa czekaj pan chyba
    gdzieś tam". Druga osoba: "eee yyy nie wiem, a kogo pan szuka?" (tu pada
    nazwisko) "A to w tamte, druga w lewo i taka wąska uliczka w dół".

    --
    Alf/red/

  • 54. Data: 2015-01-06 20:16:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Nie to abym nie wierzył, ale czy mógłbyś podać jaki to model Samsunga?
    CLP325W kolorowy laserek
    Samsung ma coś co się nazywa Universal Linux Driver do wszystkich modeli

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 55. Data: 2015-01-07 15:10:34
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.01.2015 Trybun <i...@j...ru> napisał/a:
    > W dniu 2014-12-20 o 18:51, masti pisze:
    >

    > Sterowniki do urządzeń, użyteczne programy, gry itd. Znasz jakąś firmę
    > produkującą np. drukarki, która dołącza soft pod Linucha?

    Takiej nie znam. Natomiast sterowniki dla
    Linuksa dla swoich drukarek daje np. Brother.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 56. Data: 2015-01-07 15:15:14
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-04, o godz. 10:02:57
    PlaMa <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > sterowników, podrukuje chwilę, następnego dnia już nie chce. Bawiłem
    > się chwilę LiveCD nowego Ubuntu (live pendrive właściwie), a on mi na

    Ciesz się że nie masz OKI B6250 bodajże. Win drukarka. Tzn. Win only.
    Sterowniki są pod różne systemy. Pod Linuxa też. Instaluje się od ręki.
    Tyle że próba wydrukowania kilku/kilkunastu stron z Linux/Mac via jej
    interfejs sieciowy nieodmienne sprzętowo uszkadza drukarkę. Pada w niej
    pamięć w której jest zaszyty firmware. Jedyna opcja naprawy to wymiana
    płyty głównej. Serwis przyznaje po przyciśnięciu że "ten typ tak ma.
    Mam sztukę w której przez 3 lata gwarancji wymieniano 2 razy drukarkę i
    6 razy płytę główną. Teraz już po gwarancji więc dostępna tylko dla
    wąskiej grupy userów którym takie fanaberie jak linux nawet do głowy
    nie przyjdzie.

    Zdrówko

  • 57. Data: 2015-01-07 15:22:34
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-07, o godz. 14:10:34
    Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Takiej nie znam. Natomiast sterowniki dla
    > Linuksa dla swoich drukarek daje np. Brother.

    HP dołącza. Patronuje zresztą temu:
    http://hplipopensource.com/
    Swój soft dodaje także OKI czy Brother.
    Tyle że to nie do końca jest potrzebne bo linux ma ciut inną koncepcję
    systemu niż Windows i wystarczy zasadniczo sterownik do urządzenia.
    Resztę obsługi załatwia się ulubionym programem - niekoniecznie
    wyłącznie dedykowanym tylko do jednego modelu drukarki.

    Zdrówko

  • 58. Data: 2015-01-07 17:53:38
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-06 o 20:16, masti pisze:

    > CLP325W kolorowy laserek
    > Samsung ma coś co się nazywa Universal Linux Driver do wszystkich modeli

    No fakt, są stery. A co do tego laserka to miałbym pytanie, jako że
    drukarki używam bardzo rzadko, nieraz i pół roku stoi nie używana, i w
    związku z tym zasycha atrament w pojemnikach, to miałbym pytania, czy
    taka laserowa lepiej będzie znosiła te długie przestoje?

  • 59. Data: 2015-01-07 17:57:28
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-07 o 15:10, Dominik & Co pisze:

    > Takiej nie znam. Natomiast sterowniki dla
    > Linuksa dla swoich drukarek daje np. Brother.

    Jednak chyba nie do wszystkich modeli.. Po złych doświadczeniach z
    Lexmarkiem zapytałem sprzedawcę o drukarkę do której są dołożone
    sterowniki pod Linuksa, i mimo tego że miał Brothera na stanie to
    powiedział że nie ma takiej.

  • 60. Data: 2015-01-07 18:03:21
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-07 o 15:22, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > Resztę obsługi załatwia się ulubionym programem - niekoniecznie
    > wyłącznie dedykowanym tylko do jednego modelu drukarki.

    W ostatnich czasach miałem trzy drukarki - Lexmarka, Canona i HP, do
    żadnej nie było sterów. HP i Canona (Canon nawet bardzo dobrze się
    sprawuje jako urządzenie wielofunkcyjne) można było obsłużyć bo Linuks
    miał wewnętrzne stery, ale nie o to przecież chodzi gdy ktoś pyta o
    oprogramowanie pod Linuksa producenta sprzętu i dokładane go do drukarki.