  • 61. Data: 2015-01-07 18:04:06
    Temat: Re: Nokie Here na Androida w Google Play
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-06 o 19:46, Alf/red/ pisze:

    > Jeśli wchodzimy w (nieistotne) detale: dane w UMP są od Urzędu Gminy z
    > systemu http://slupca.e-mapa.net/
    > Here miewa (powtarzam: miewa) dane skądinąd, więc niektóre miejsca
    > mogą się różnić. Ale czy to jakiś duży problem?
    >
    > W takich momentach opowiadam anegdotkę... pojechałem kiedyś do
    > koleżanki w Drohiczynie. W ciemno. Dojeżdżam do jakiegoś centrum,
    > pytam kogoś: "gdzie tu ulica Ratuszowa?". "Ratuszowa Ratuszowa czekaj
    > pan chyba gdzieś tam". Druga osoba: "eee yyy nie wiem, a kogo pan
    > szuka?" (tu pada nazwisko) "A to w tamte, druga w lewo i taka wąska
> [...]

    Nie, nie problem a tylko taka ciekawostka, skąd można zapożyczać takie
    rzeczy.

    Niekoniecznie anegdota, do dzisiaj mało słabo nazwy ulic w swoim mieście
    Poznaniu... ;-)

  • 62. Data: 2015-01-07 20:07:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > Jednak chyba nie do wszystkich modeli.. Po złych doświadczeniach z
    > Lexmarkiem zapytałem sprzedawcę o drukarkę do której są dołożone
    > sterowniki pod Linuksa, i mimo tego że miał Brothera na stanie to
    > powiedział że nie ma takiej.

    ty myślisz, że sprzedawca w sklepei maj jakiekolwiek pojęcie o tym co
    sprzedaje?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 63. Data: 2015-01-07 20:09:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > No fakt, są stery. A co do tego laserka to miałbym pytanie, jako że
    > drukarki używam bardzo rzadko, nieraz i pół roku stoi nie używana, i w
    > związku z tym zasycha atrament w pojemnikach, to miałbym pytania, czy
    > taka laserowa lepiej będzie znosiła te długie przestoje?

    laserowa może stać spokojnie. do tego mam taką z chipem resetującym
    liczniki więc można otworzyć kartridże i dosypywać toner zastępczy.
    Działa bez zarzutu.

  • 64. Data: 2015-01-08 09:46:47
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-07, o godz. 17:57:28
    Trybun <i...@j...ru> napisał(a):

> [...]
    > Lexmarkiem zapytałem sprzedawcę o drukarkę do której są dołożone
    > sterowniki pod Linuksa, i mimo tego że miał Brothera na stanie to

    Najprawdopodobniej sprzedawca poszedł po najmniejszej linii oporu bo po
    prostu nie miał pojęcia co sprzedaje. Np. nie miał pojęcia że
    praktycznie wszystkie drukarki HP mają je dokładane lub instrukcja
    odsyła do serwisu internetowego ze wsparciem. Ot pierwszy z brzegu
    kombajn HP:
    http://www8.hp.com/pl/pl/products/printers/product-d
    etail.html?oid=5303403
    i informacja:
    "Zgodność z systemami operacyjnymi
    Pełna instalacja oprogramowania obsługiwana w systemach: Windows 8
    (32-bit/64-bit), Windows 7 (32-bit/64-bit), Windows Vista
    (32-bit/64-bit)
    Instalacja samego sterownika obsługiwana w systemach: Windows
    Server 2012 Windows Server 2008 (32-bit/64-bit), Windows Server 2008 R2
    (x64)(SP1), Windows Server 2008 (Standard Edition), Windows Server 2008
    (Enterprise Edition), Windows Server 2003 (32-bit/64-bit) (SP1 lub
    nowsza wersja)Mac OS X v10.6.8 lub nowsza wersja
    Linux: Prosimy o zapoznanie się z informacjami na stronie pomocy
    technicznej dla systemu Linux:
    hplipopensource.com/hplip-web/install.html"

    A tam:
    http://hplipopensource.com/hplip-web/models/laserjet
    /hp_laserjet_pro_mfp_m125a.html
    W większości dystrybucji nawet zwykle nie ma nawet potrezby
    doinstalowywania czegokolwiek.

    Niestety ale znajomość specyfikacji sprzętu wśród sprzedawców jest
    marna. A od kilku lat - od czasu gdy RedHat i Suse mocno usadowiły się
    na rynku korporacyjnym - większość drukarek ma sterowniki przynajmniej
    do tych dwóch dystrybucji. Ostatnio często także do Ubuntu. Inna sprawa
    że rzadko kiedy konieczne są dedykowane sterowniki. Używam jako jednego
    z podstawowych systemów desktopowych Ubuntu (długo 8.04 a obecnie 14.04)
    i wielu różnych drukarek sieciowych (HP, OKI, Brother, Epson, Dell,
    Canon ale także np. Gestetner czy duże kombajny Canona) i dawno nie
    trafiłem na modele które by sprawiały problemy. Parę lat temu modne
    były tanie drukarki win-only które w celu potanienia elektroniki część
    obróbki obrazu załatwiały programowo na komputerze. Lexmark tu
    przodował. Z nimi faktycznie trzeba było kombinować. Ale od dawna nie
    spotkałem nowego modelu który by tak pracował.

    Zdrówko

  • 65. Data: 2015-01-08 10:43:41
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.01.2015 Trybun <i...@j...ru> napisał/a:

    > sprawuje jako urządzenie wielofunkcyjne) można było obsłużyć bo Linuks
    > miał wewnętrzne stery, ale nie o to przecież chodzi gdy ktoś pyta o
    > oprogramowanie pod Linuksa producenta sprzętu i dokładane go do drukarki.

    Oczywiście, nieważne że producent drukarki opracowuje sterowniki
    do swoich drukarek pod Linuksa, czy nawet współpracuje ze społecznością
    i sponsoruje projekt włączający sterowniki do systemu operacyjnego
    (http://hplipopensource.com/hplip-web/about.html).

    Nie daje ich jednak na CD dołączonym do drukarki i odpalanych
    jako setup.exe z kolorowymi animacjami, więc to się nie liczy :-)

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 66. Data: 2015-01-08 17:09:40
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-07 o 20:09, masti pisze:

    > laserowa może stać spokojnie. do tego mam taką z chipem resetującym
    > liczniki więc można otworzyć kartridże i dosypywać toner zastępczy.
    > Działa bez zarzutu.

    Dzięki za info. Przy zakupie nowej wezmę pod uwagę model który masz Ty.

  • 67. Data: 2015-01-08 17:10:23
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-08 o 10:43, Dominik & Co pisze:

> [...]
    >
    > Nie daje ich jednak na CD dołączonym do drukarki i odpalanych
    > jako setup.exe z kolorowymi animacjami, więc to się nie liczy :-)

    A dlaczego użytkownicy Linucha mają być pokrzywdzeni w stosunku do tych
    od Win$ czy Ogryzka? Płacą za drukarkę tyle samo a żeby ją zmusić do
    użytku to muszą improwizować aby zadziałała...

  • 68. Data: 2015-01-08 17:11:23
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-07 o 20:07, masti pisze:

    > ty myślisz, że sprzedawca w sklepei maj jakiekolwiek pojęcie o tym co
    > sprzedaje?

    Raczej tak, to nie był jakiś market, a niewielki sklepik komputerowy, a
    sam sprzedawca sprawił wrażenie pasjonata..

  • 69. Data: 2015-01-08 17:12:33
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-01-08 o 09:46, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:

> [...]
    > przodował. Z nimi faktycznie trzeba było kombinować. Ale od dawna nie
    > spotkałem nowego modelu który by tak pracował.

    Chodziło o Brothera.

    Pod takimi odsyłaczami jak ten, to albo nic nie ma, albo stery binarne,
    a jaki procent użytkowników potrafi takie wgrać? Ja nawet przy głupiej
    karcie wi-fi firmy Sapido, się poddałem po 2 tygodniach.. Sprzedawca
    dumnie oznajmiał - "są do niej sterowniki pod Linuksa"... I żeby nie
    było - w Linuksie czuję się dość pewnie, a poza tym całe forum OpenSuse
    usiłowało mi pomóc.

  • 70. Data: 2015-01-08 17:54:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

    > A dlaczego użytkownicy Linucha mają być pokrzywdzeni w stosunku do tych
    > od Win$ czy Ogryzka? Płacą za drukarkę tyle samo a żeby ją zmusić do
    > użytku to muszą improwizować aby zadziałała...

    to pytanie do producentów. Widać im sie nie opłaca.